Kohta olis vietetty 10-vuotishääpäivää, mutta taitaa ero tulla anopin takia.
Rakennetaan taloa miehen sukulaisten ja äidin (= mun anopin) viereen. Meillä kaikilla on isot tontit. Meillä on noin 3000 neliötä ja muilla vielä enemmän. No toiset sukulaiset on olleet vähän harmissaan että "heidän" suojavyöhykkeensä hävisi, kun alettiin pykätä entisen metsän paikalle taloa. Sovittiin heidän kanssaan, että sitten kun keretään, niin laitetaan rajalle vaikka kuusiaita tms. Meillä rakentaminen on ollut omatoimista ja kestänyt pitkään, joten naapuri (=sukulainen) on alkanut omatoimisesti istuttamaan kuusia. Ihan kiva muuten, mutta puolet niistä (noin 10 kpl) on reilusti meidän puolella. Osa jopa noin 5 metriä.
Mies oli tästä ihan raivoissaan. Minulle tämä alue tontista ei ole niin tärkeä (tulee jäämään luonnontilaiseksi, koska vaikea hyödyntää pihana), joten sanoin, ettei tehdä asialle mitään ja annetaan olla. Niitä sitten voi myöhemmin karsia, siirtää tms. Kerrottiin asiasta anopille ja ihmeteltiin miten ei ihmisille oma iso tontti riitä, että pitää toisten puolelle istuttaa. Anoppikin ihmetteli asiaa.
No annas olla, kaksi päivää tämän jälkeen, huomasin anopin laittaneet hänen ja meidän rajalle (joko se oli aivan rajalla tai meidän puolella, pitkästä rajasta kun on vaikea katsoa ilman narua) Terijoensalavan taimen. Tää on näitä hirveän leveäksi pallomaiseksi kasvavia puita. Latva saattaa kasvaa jopa 5 metriä leveäksi. En tiedä mitä oli anoppi ajatellut, mutta meiltä ei ainakaan ollut lupaa kysynyt. Sen verran siitä suutuin, että nykäisin taimen irti. Tälle aluelle olin suunnitellut maamassojen vaihtoa ja pengerrystä ja tämän päälle tulisi omenapuita. Tuskin olisi taimi sitä edes kestänyt. Muutenkin se oli ihan surkean näköinen, kun ei sillä ollut edes juuria. Anopin tapana on istuttaa näitä ihan ilman juuria ja tökkää vaan oksan maahan. Kosteassa paikassa onnistuu, mutta ei oikein täällä. Yksi taimi sivummalla on ollut viimeiset viisi vuotta metrin korkuinen.
No mies sitten suuttui minulle tästä. Anopin kanssa ei vielä olla edes juteltu, kun ei ollut kotona. Kauheata sanaharkkaa tästä on ollut ja kaikkea asiaan kuulumatonta on vedetty mukaan. Mun mielestä ukko on täysi paska, kun ei ymmärrä. Taidan hakea eropaperit huomenna.
Kommentit (8)
kun et ymmärrä anoppiasi ja miestäsi! ;-) Tuskin se anoppi mitään pahaa tarkoitti. Olisit antanut taimen kuolla rauhassa, kun et edes uskonut sen säilyvän hengissä. Ja anopille voisi kertoa puutarhasuunnitelmistasi, niin hän ei lähtisi istuttelemaan sinne mitä sattuu. Se aita kuulostaa hyvältä idealta!
Huolestuttavinta tässä on se, että olisit tuollaisen asian vuoksi valmis hakemaan eroa! Ymmärrän, että suututtaa, mutta vähän suhteellisuudentajua, kiitos.
No mies sitten suuttui minulle tästä. Anopin kanssa ei vielä olla edes juteltu, kun ei ollut kotona. Kauheata sanaharkkaa tästä on ollut ja kaikkea asiaan kuulumatonta on vedetty mukaan. Mun mielestä ukko on täysi paska, kun ei ymmärrä. Taidan hakea eropaperit huomenna.
Täytyy sanoa, että ensimmäiseksi tässä tilanteessa on minusta outoa se, että olette rakentamassa taloa jossa on rajanaapureina miehen sukulaiset ja anoppi.
Sinuna olisin vähän kauempaa hankkinut tontin.
Kun on sukulaiset naapureina saa olla aina vähän varpaillaan ja tulee tuolaisia ongelmia (tontin rajat vähän hämäriä, kun ajatellaan, että ei se mitään sano kun kerran on SUKUA)
Sukulaiselle on pahempi mennä sanomaan ongelmista, koska heidän kanssaan täytyy olla tekemisissä muutenkin, mutta vieraamman naapurin kanssa voi aina neuvotella.
Äidit ovat miehille tosi tärkeitä. Ja kun nyt olet suostunut talosi anopin viereen rakentamaan niin sinun pitää olla ovela. Käytä nyt naisellista viekkauttasi hyväksesi.
Et olisi saanut nykäistä anopin tainta ylös. Se on suuri loukkaus äidin pojalle.
Jos miehesi on tyypillinen mies niin hän ei kauheasti tajua puutarhanhoidosta.
Nyt sanot miehellesi, että pyydät anteeksi tekoasi ja menet hakemaan taimitarhalta uuden taimen. Laitat sen ilman juuria sinne ja istutat niin, että se taimi varmasti kuolee ja jos on sitkeä niin eikun laittamaan omaa puutarhaasi viereen kuten olit suunnitellut ja sitten voivottelet kuorossa kun se taimi kuoli.
Jos olisi vieraat napurit niin kaikki olisi helpompaa ja jos kuvittelet, että nyt olet nähnyt kaiken niin arvaa onko tulossa vielä kaikkea muuta mukavaa anopin ja suvun toimesta.
Rajat ja naapurit.
Ihan vain vinkiksi kaikille jotka tontin ostavat. Heti ensimmäiseksi ennen mitään muuta AITA.
Ei istuttele tai rakenna naapurit mitään sun tontille.
alun alkaenkaan ollut kovinkaan vakaalla pohjalla, jos joku taimen maasta repiminen saa eron vireille.
Miehellä on aina tapana vetää mukaan eräitä tiettyjä juttuja mukaan, tuli meille riitaa melkein mistä tahansa. En jaksa nyt kaikkea selittää. Tämänkin vuoksi mies on mielestäni täysi paska. Ei tässä nyt tietenkään vain yhden terijoensalavan takia erota, vaan tästä taitaa nyt sitten tulla se viimeinen niitti.
Anopin ajatuksia en tosiaan ymmärrä. Vasta oltiin surkuteltu hänelle miten tuntuu inhottavalta tuollainen. Hänkin oli ollut muka samaa mieltä. Ilmeisesti sitten on hyvä näyttelemään, eikä olekaan meidän puolella.
Olisi ollut hänenkin mukavaa siinä meidän vieressä viettää vanhuuttaan, kun on jo eläkeläinen ja leski. Olisi ollut seuraa ja apujoukkoja vieressä.
No venäläiset maksavat näillä tonteilla olevista taloista miljoonia, eikä varmaan tarvitse kauaa pitää myynnissä. On nimittäin sen verran hyvä tontti ja kysyttyä aluetta.
kun et ymmärrä anoppiasi ja miestäsi! ;-) Tuskin se anoppi mitään pahaa tarkoitti. Olisit antanut taimen kuolla rauhassa, kun et edes uskonut sen säilyvän hengissä. Ja anopille voisi kertoa puutarhasuunnitelmistasi, niin hän ei lähtisi istuttelemaan sinne mitä sattuu. Se aita kuulostaa hyvältä idealta!
Huolestuttavinta tässä on se, että olisit tuollaisen asian vuoksi valmis hakemaan eroa! Ymmärrän, että suututtaa, mutta vähän suhteellisuudentajua, kiitos.
jälleen kerraan ihmettelen, miten ihmeessä ihmiset viitsii kirjoittaa tänne noin yksityiskohtaisia juttuja... Sutkin varmasti tunnistaa aika moni. Itsellä ei kyllä pokka riittäisiä. Ei sitten millään.
Erot tulee yleensä julki aika nopsaan ja samoin talon myynnit. Eron taustalla harvemmin on pelkkää sopusointua.
jälleen kerraan ihmettelen, miten ihmeessä ihmiset viitsii kirjoittaa tänne noin yksityiskohtaisia juttuja... Sutkin varmasti tunnistaa aika moni. Itsellä ei kyllä pokka riittäisiä. Ei sitten millään.
Kuka nyt rakentaisi talon vanhempiensa viereen??