Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon alkoholia voi(t) juoda?

Vierailija
12.07.2011 |

Eräs tuttavani väitti seuralaisensa juoneen illallistreffeillä kaksi karahvia valkoviiniä ja pullon roseeviiniä. Kun en uskonut, hän suuttui.

Onko mahdollinen määrä naisen juotavaksi parin tunnin aikana? Minä voin juoda noin 5-prosenttista alkoholia 1,5-2 litraa illan aikana, sitten tulee jo paha olo ja stoppi.

Mikä on teidän juomisennätyksenne?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä ostan aloittelujuomiksi 2x 6pack lonkeroa ja mahdollisesti pari siideria (yhteensä siis 12-15 juomaa), riippuen kuinka kauan on tarkoitus juoda ennen baariin lähtöä.

Baarissa tulee juotua ehkä kymmenisen siideriä plus muutama shotti, riippuu baarista missä ollaan (jos on kalliit siiderit, vedetään enempi shottilinjalla ja toisinpäin)

Onko tälläinen juominen ihan normaalia?

Vierailija
22/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 0,7l viinapulloa jos aloitan ajoissa. Joten kylla varmasti menee pari viinipulloa parissa tunnissa, jos vaan viinista tykkaa (itse en pysty viinia juomaan kun maistuu niin hirvealta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus päälle puolikas viinipullo, mutta kyllä sitten olenkin liian humalassa. Enkä ole edes kovin kevyt. Mutta viinipullosta olen jo todella humalassa. Riippuu tietenkin missä ajassa ja juoko ruoan kanssa. Itse juon aika nopeaa tahtia, enkä syö mitään.

Mutta jos aikaa on monta tuntia ja syökin jotain samalla, niin varmasti joku pystyy juomaan noinkin paljon. Jos on vielä harjoitellut paljonkin. Eli viina maistunut aiemminkin.

Vierailija
24/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 0,7l viinapulloa jos aloitan ajoissa. Joten kylla varmasti menee pari viinipulloa parissa tunnissa, jos vaan viinista tykkaa (itse en pysty viinia juomaan kun maistuu niin hirvealta)

Vierailija
25/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä ostan aloittelujuomiksi 2x 6pack lonkeroa ja mahdollisesti pari siideria (yhteensä siis 12-15 juomaa), riippuen kuinka kauan on tarkoitus juoda ennen baariin lähtöä.

Baarissa tulee juotua ehkä kymmenisen siideriä plus muutama shotti, riippuu baarista missä ollaan (jos on kalliit siiderit, vedetään enempi shottilinjalla ja toisinpäin)

Onko tälläinen juominen ihan normaalia?

No ainakin niissä porukoissa missä minä juon niin en ole ainoa laatuani, vaan juominen on melko samanlaista kaikilla, osa vain juo lonkeroa, osa siideriä, osa kaljaa jne. Ja naiset juo aina paljon enemmän kun miehet. Me kyllä juodaankin ihan vaan kännin takia, ei siksi, että olisi jotenkin hyvän makusta tai muuten mukava juoda ilman känninsaamista.

Jos jotain merkitsee niin olen 21-vuotias ja 174/65 kun täällä puhuttiin että ikä ja koko vaikuttaa.

Vierailija
26/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lauantaian join ensin pari lasia viiniä ruoan kanssa. Sitten 4 pulloa kuohuviiniä ja pullo likööriä. Lisäksi boolia meni useampi mukillinen.

Itselleni ei tuota ongelmaa tehdä ja juoda pulloa vodkaa, jos se on sekoitettu mojito tai caipiroska sekoitukseen.

Vierailija
27/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"6 asuu Tampereella, kuinka niin?"

Vierailija
28/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappaimistö rikki kun mies kaatoi limsaa paalle, osa kirjaimista jumittuu alas eika voi kayttaa:)

6

Vierailija
29/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin. Toissailtani siemaisin nopeahkoon tahtiin puoli pullollista valkoviiniä. Sammuin toviksi ja oksensin. Paljon en siis tarvinnut.

Vierailija
30/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappaimistö rikki kun mies kaatoi limsaa paalle, osa kirjaimista jumittuu alas eika voi kayttaa:)

6

Vierailija
31/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ole koskaan edes tykännyt ryypätä. Puoli pulloa valkkaria pohjiksi ja en päässyt edes baariin kun aloin oksentamaan ja oli pakko laittaa nukkumaan.

Mutta moni kaverini tosiaan pystyi juomaan pohjiksi koko pullon viiniä ja illan aikana joi muutaman oluen ja ainakin toisen pullon viiniä ja ehkä muutaman terävän päälle. Uskomattomia määriä minun mielestä. Mutta heillä kai oli sitten se hyvä viinapää.

ennemmin. Toissailtani siemaisin nopeahkoon tahtiin puoli pullollista valkoviiniä. Sammuin toviksi ja oksensin. Paljon en siis tarvinnut.

Vierailija
32/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olematta kaatokännissä.

Vierailija
33/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh mie juon yleensä baarissa käydessä alkoholia 10-20 juomaa.

Yleensä 2/3 osaa juomista on shotteja ja drinkkejä, vain jotkut sidukoita ja lonkeroita.

En oo koskaan sammunut. Paha olo ei ole tullut koskaan. Toki toimintakyky jos tosi paljon juonu illan aikana ni rajotunu (viimeksi tyyliin vikan juoman aikaan unohin pinkoodin. silloin muistaakseni otin pari lonkeroa ja pari siideria, ehkä kuusi drikkiä ja neljä shottia).

Ton jälkeen sitten kävelin kotiin omin jaloin.Kavereiden mukaan mulla on ihan hyvä viinapää.

Ikää on 20v. Varmaan kun ikää joskus tulee enemmän ni ei voi noin paljoa vetää...

Vierailija
34/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viinistä tulee ihan kamala "pöhö ja sössötys" känni, siis suhteutettuna samaan määrään jotain muuta alkoholipitoista.. siksi mielestäni viini ei ole oikeen "vertailukelpoinen". Ja harvemmin kukaan viinistä känniä tarkotuksella hakee; eiköhän tuo kuulu enemmälti ruuan ja seurustelun lomassa siemailtavaksi (tai juustojen tms. kera)

yhtään en ihmettele, jos joku, juotuaan ½pulloa valkkaria nopsaan, oksentaa.. :)

omat juomatottumukset riippuu ihan tilanteesta, kuukautiskierrosta ja väsymysasteesta. Toisinaan tuntuu, että voi juoda "mitä vain ja kuinka paljon vain" tulematta silti hiprakkaa kovempaan känniin, toisinaan taas parikin siideriä aiheuttaa jo "epämiellyttävän" humalatilan.

Vierailija
35/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on hyvä, ja siihen lopetan. En juo itseäni känniin, kun en tykkää siitä (tulee vain kamala krapula seuraavaksi aamuksi).

Vierailija
36/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mahdollistahan tuo. Se miten paljon pystyn juomaan, riippuu ihan päivästä ja ennen kaikkea siitä, onko eka vai toka juomispäivä. Toisena päivänä siideri tai olut ei tunnu nousevan päähän ollenkaan ja sitä saattaakin upota valtavat määrät. Viinaa pyrin nykyään välttämään, siitä menee pää sekaisin :)

Mutta esim. nuorempana ostettiin toisena päivänä kaverin kanssa molemmat aina koppa kaljaa eikä siinä edes ollut kaikki!

Juu ja olen vajaa 160 cm pitkä ja alle 60-kiloinen...

Vierailija
37/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita pullollisia viiniä illassa? Kamalat määrät drinkkejä? Kuinka joku pystyykin, kuulostaa jo ongelmalta todellakin. Itse otan silloin tällöin sen pari lasillista, joskus harvoin kolme. Ja tämä siis reippaasti harvemmin kuin edes kerran viikossa. Voin olla pitkiä aikoja ihan hyvin ilmankin. Taannoin kävi niin poikkeuksellisesti, että join illan mittaan kokonaisen valkoviinipullollisen, ja se on jo ehdottomasti yli minun rajojeni! Seuraava päivä oli pilalla, ja koin suurta syyllisyyttä että niin paljon otin vaikka mieskin lohdutti että eihän tuosta nyt morkkista kannata kantaa kun hauskaakin oli, eikä tapahtunut mitään hölmöilyä.

Vierailija
38/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia määriä tosiaan. Onkohan hoikilla ihmisillä sitten vaan niin tehokas systeemi, joka polttaa alkoholia nopeammin ja tästä johtuen voi juoda enemmän? Ainakin täällä on hoikat mainostaneet juomistaan.

Vierailija
39/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia määriä tosiaan. Onkohan hoikilla ihmisillä sitten vaan niin tehokas systeemi, joka polttaa alkoholia nopeammin ja tästä johtuen voi juoda enemmän? Ainakin täällä on hoikat mainostaneet juomistaan.

Mitä painavampi on, sitä nopeammin maksa polttaa! Jos esim. nainen 120 kg juo 12 siideriä ja nainen 48 kg, niin laihempi on paljon pahemmassa kunnossa ja tämän laihemman maksa polttaa pidempään.

Katsokaaa vaikkapa alkoholilaskurista. Löytyy googlella. Eli voi sanoa, jos hoikka nainen pystyy juomaan paljon, on aikamoinen suurkuluttaja.

Vierailija
40/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi