Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon alkoholia voi(t) juoda?

Vierailija
12.07.2011 |

Eräs tuttavani väitti seuralaisensa juoneen illallistreffeillä kaksi karahvia valkoviiniä ja pullon roseeviiniä. Kun en uskonut, hän suuttui.

Onko mahdollinen määrä naisen juotavaksi parin tunnin aikana? Minä voin juoda noin 5-prosenttista alkoholia 1,5-2 litraa illan aikana, sitten tulee jo paha olo ja stoppi.

Mikä on teidän juomisennätyksenne?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite painoin noin 40kg ja ekat kännini vedin kaverin kanssa. Juotiin yhessä puoli pulloo Finlandia viinaa (40%), ja vähän aiemmin oltiin otettu kaljat ja sit join vielä likööriä vähän.

Vierailija
2/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:31"]Ite painoin noin 40kg ja ekat kännini vedin kaverin kanssa. Juotiin yhessä puoli pulloo Finlandia viinaa (40%), ja vähän aiemmin oltiin otettu kaljat ja sit join vielä likööriä vähän.
[/quote] Niiiin ja kävelykin oli sen jälkeen vaikeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2011 klo 17:15"]

mutta yleensä ostan aloittelujuomiksi 2x 6pack lonkeroa ja mahdollisesti pari siideria (yhteensä siis 12-15 juomaa), riippuen kuinka kauan on tarkoitus juoda ennen baariin lähtöä.

Baarissa tulee juotua ehkä kymmenisen siideriä plus muutama shotti, riippuu baarista missä ollaan (jos on kalliit siiderit, vedetään enempi shottilinjalla ja toisinpäin)

Onko tälläinen juominen ihan normaalia?

No ainakin niissä porukoissa missä minä juon niin en ole ainoa laatuani, vaan juominen on melko samanlaista kaikilla, osa vain juo lonkeroa, osa siideriä, osa kaljaa jne. Ja naiset juo aina paljon enemmän kun miehet. Me kyllä juodaankin ihan vaan kännin takia, ei siksi, että olisi jotenkin hyvän makusta tai muuten mukava juoda ilman känninsaamista.

Jos jotain merkitsee niin olen 21-vuotias ja 174/65 kun täällä puhuttiin että ikä ja koko vaikuttaa.

siis tollanen määrä alkoa?! Ihan hullua... Eikö vähempi riitä?

Vierailija
4/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, mä luulin että juon paljon kun pystyn juomaan pullon viiniä ja pari olutta päälle. Sitten olenkin kyllä seipäät.

Vierailija
5/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta annosta on karahvissa? 

Vierailija
6/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2011 klo 18:22"]

Noh mie juon yleensä baarissa käydessä alkoholia 10-20 juomaa. Yleensä 2/3 osaa juomista on shotteja ja drinkkejä, vain jotkut sidukoita ja lonkeroita. En oo koskaan sammunut. Paha olo ei ole tullut koskaan. Toki toimintakyky jos tosi paljon juonu illan aikana ni rajotunu (viimeksi tyyliin vikan juoman aikaan unohin pinkoodin. silloin muistaakseni otin pari lonkeroa ja pari siideria, ehkä kuusi drikkiä ja neljä shottia). Ton jälkeen sitten kävelin kotiin omin jaloin.Kavereiden mukaan mulla on ihan hyvä viinapää. Ikää on 20v. Varmaan kun ikää joskus tulee enemmän ni ei voi noin paljoa vetää...

Lisäyksenä, mie tosiaan en oo hoikka. Mitat on 165cm/74kg.
Ja juon aika harvoin, etenki ikäsekseni... Ehkä 1-3 kertaa kuussa, yleensä sen kerran. Keväämmäl oli paljon tupareita yms lakkiaisia sun muita kavereilla ni tuli välil useemmin juhlittua.

Eli en vielä ongelmaksi mieltäisi tätä, etenkin kun määrästä huolimatta en koskaan ole voinu pahin/sammunut. Krapuakin aina ollut vain väsymystä eikä sen pahempaa seuraavana päivänä :)

Siitä sitten en tiedä onko aineenvaihduntani kenties astetta tehokkaampi ku normisti...

Järkyttävä määrä silti. Ei ole terveellistä.

Vierailija
7/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2011 klo 18:22"]

Noh mie juon yleensä baarissa käydessä alkoholia 10-20 juomaa. Yleensä 2/3 osaa juomista on shotteja ja drinkkejä, vain jotkut sidukoita ja lonkeroita. En oo koskaan sammunut. Paha olo ei ole tullut koskaan. Toki toimintakyky jos tosi paljon juonu illan aikana ni rajotunu (viimeksi tyyliin vikan juoman aikaan unohin pinkoodin. silloin muistaakseni otin pari lonkeroa ja pari siideria, ehkä kuusi drikkiä ja neljä shottia). Ton jälkeen sitten kävelin kotiin omin jaloin.Kavereiden mukaan mulla on ihan hyvä viinapää. Ikää on 20v. Varmaan kun ikää joskus tulee enemmän ni ei voi noin paljoa vetää...

Lisäyksenä, mie tosiaan en oo hoikka. Mitat on 165cm/74kg.
Ja juon aika harvoin, etenki ikäsekseni... Ehkä 1-3 kertaa kuussa, yleensä sen kerran. Keväämmäl oli paljon tupareita yms lakkiaisia sun muita kavereilla ni tuli välil useemmin juhlittua.

Eli en vielä ongelmaksi mieltäisi tätä, etenkin kun määrästä huolimatta en koskaan ole voinu pahin/sammunut. Krapuakin aina ollut vain väsymystä eikä sen pahempaa seuraavana päivänä :)

Siitä sitten en tiedä onko aineenvaihduntani kenties astetta tehokkaampi ku normisti...

Laitapa noi sun parikyt annosta alkoholilaskuriin. Kyllä suuret kertamäärät on elimistölle vahingollisia.

Vierailija
8/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia rapajuoppoja taidatte naiset olla?

Itse olen vajaat 90kg mies ja esim pari loneroa = hiprakka, 4 = känni, 6 = wasted ja 10 olisi jo apinamode aktivoitu.

Ja täällä osa muka juo moisen annoksen 2-3x.

En tosin juo kuin joitakin kertoja vuodessa, mutta nuorempanakaan ei olisi esim 12 päkkiä pystynyt yksin juomaan.

Puhun siis about 3-5h aikana juotavista annoksista.

Ehkä onneksi on vaan niin huono viinapää ettei sitä paljoa tarvitse, yksi shottikin nousee jo päähän vähän :)

Toisaalta juopot voi vetää isojakin annoksia.

Ja en yleensä saa alkoholista mitään hyvää oloa tai muuta tyydytystä, eikä muutenkaan monesti tule kuin hiprakka ja huonot olot perään.

Vierailija
9/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pulloa viiniä, enemmästä oksennan. Tuosta tulee jo kunnon krapula.

Vierailija
10/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:34"]

Melkoisia rapajuoppoja taidatte naiset olla? Itse olen vajaat 90kg mies ja esim pari loneroa = hiprakka, 4 = känni, 6 = wasted ja 10 olisi jo apinamode aktivoitu. Ja täällä osa muka juo moisen annoksen 2-3x. En tosin juo kuin joitakin kertoja vuodessa, mutta nuorempanakaan ei olisi esim 12 päkkiä pystynyt yksin juomaan. Puhun siis about 3-5h aikana juotavista annoksista. Ehkä onneksi on vaan niin huono viinapää ettei sitä paljoa tarvitse, yksi shottikin nousee jo päähän vähän :) Toisaalta juopot voi vetää isojakin annoksia. Ja en yleensä saa alkoholista mitään hyvää oloa tai muuta tyydytystä, eikä muutenkaan monesti tule kuin hiprakka ja huonot olot perään.

[/quote]

olipas alentuvaan sävyyn kirjoitettu viesti. Olen 37-vuotias 80-kiloinen nainen, eikä kaksi lonkeroa kyllä tee olotilalleni yhtään mitään. Sanoisin, että sinulla on (varsinkin mieheksi) poikkeuksellisen huono viinapää jos olet sixpackin juotuasi kaatokännissä. En ole mikään rapajuoppo, mutta esim. eilen kaverin juhlissa tuli kaiken kaikkiaan juotua lähemmäs kolme pulloa viiniä. Ilta oli pitkä ja siitä valtaosan käytimme illallisen syömiseen. Kovaa humalatilaa ei tullut lainkaan, toki olin humalassa kun kotiin aamuyöstä tulin. Ja ihan omin jaloin. Tänään ei huonoa oloa, ei muistikatkoksia. Olo ehkä hieman nuutunut, siinä kaikki.

Vierailija
11/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan on mennyt 16 keskiolutta 12 tunnin sisään... Ja olen vielä 51 kg.

Vierailija
12/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina kun juopoteltiin kaikki vapaa-ajat ja joskus muutenkin, oli aivan normaalia, että lauantai meni näin. Käytännössä jatkuvasti olutta ja/tai lonkeroa, lisäksi iltapäivän aikana viinapullo. Baarissa sitten tintattiin pilkkuun asti ja monesti vielä parituntia sen jälkeen jatkoilla.
Olutta/lonkeroa siis se laatikko helposti, viinapullo ja baarissa jotakin paukkuja ehkä se kymmenen? Nämä vuorokauden aikana.
Nykyään ei pysty enää mitenkään edes puoleen.
M38

Vierailija
13/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa viinipullo voi mennä illan mittaan, mutta sitten ollaan todella humalassa. Alle 160/alle 50.

Vierailija
14/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit vetää joka viikonloppu 24 kaljaa käy baarissa ja vähän juovat viinaa päälle. Tosin nämä kaverit ovat miehiä kaikki.

Vierailija
15/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vappuna tuli juotuu 7 tuoppii lonkeroo, 8 tölkkii lonkeroo, 0.75 l viiniä ja 3 salmari napsua. Ei oahaa oloa illalla, eikä aamulla

Vierailija
16/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No illassa menee välillä tuo 3 pulloa viiniä jos vedän kunnon lärvit, olutta saattaa mennä korillinenkin. Ei se kyllä 2 tunnissa mene.  Jos 70 kiloinen nainen juo 2 tunnissa ne 3 pulloa, niin useimmilla on kyllä alkoholimyrkytys kun promillet nousevat jo yl 4. Jos neidillä on hyvä viinapää ja painoa, niin kyllä se mahdollista on olettaen, että tuo aika nyt on kuitenkin pidempi kuin 2 tuntia.

Olen n. 90 kiloinen mies.

Vierailija
17/51 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join vappuna pullon 8% viiniä, vähän alle puoli pulloa kuoharia, baarissa ehkä kaksi lokeroa ja yhden salmarin. Kävelin kotiin. 21v ja 162cm/51kg. Tuurista riippuu tosi paljon, tuolloin vappuna oksensin aamulla pari kertaa, edellisellä kerralla taas kun olin juomassa join vielä enemmän ja aamulla oli normaali olo.

Vierailija
18/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkemmin laskenut.

Mutta siis, josksu ennen muinoin kun olin vielä nuori ja pirteä, meni yhden illan/yön aikana kolme tai neljä pulloa punaviiniä.

Joo, sanomattakin selvää että olin ihan tossut sekaisin ja vielä tänä päivänäkin ihmettelen, miten hitossa olen kyennyt tuohon.

Nykyään kun tulee juotua vain muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
19/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tottunut tai on painoa. Itselläni on painoa ja pari pulloa viiniä ei tuota ongelmia. En tule edes känniin eikä tulee pahaa oloa. Yleensä en vain ole sen enempää juonut mutta varmaan menis kolmaskin pullo.

Vierailija
20/51 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä ostan aloittelujuomiksi 2x 6pack lonkeroa ja mahdollisesti pari siideria (yhteensä siis 12-15 juomaa), riippuen kuinka kauan on tarkoitus juoda ennen baariin lähtöä.

Baarissa tulee juotua ehkä kymmenisen siideriä plus muutama shotti, riippuu baarista missä ollaan (jos on kalliit siiderit, vedetään enempi shottilinjalla ja toisinpäin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme