Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä systeemillä hoidatte laskut ym huushollin vakiomenot?

Vierailija
12.07.2011 |

Täällä on joskus joku ihanan järjestelmällinen ihminen kertonut systeemistään, mutta enpä sitä nyt löydä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut-Maksetut-Hoida pian

Ne ovat vielä jaettuna alaotsikoihin oman systeemini mukaan.

Minä hallinnoin laskuliikennettä. Pidän miestä suurinpiirtein kartalla siitä milloin on tulossa isoja laskuja. Hän hoitaa lainanlyhennykset.

Maksamme laskut aina kun rahaa tulee, loppu jää ruokaan tai muuhun.

Kun otin homman täysin haltuuni (samoin kaikki tilit sananvaltani alle suurinpiirtein), olen saanut vuodessa järjestettyä taloutemme ulosottokierteestä nollarästeille.

Vierailija
42/53 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis nyt katsoa jo etukäteen esim. mitä laskuja meillä on joulukuussa. Toki yllättäviä menoja tulee joskus; lehtitilauksia, lääkärilaskuja jne, mutta ennakoitavat perusmenot on kirjattu pitkälle etukäteen.

Molemmilla omat tilit, lapsilisät tulevat minun tililleni. Minä hoidan kaiken maksuliikenteen, koska mies ei pysty siihen huonon suunnitelmallisuutensa ja tarkkaavaisuuden ongelmien vuoksi (ei ole vitsi). Joka kuukauden budjetti on siis selvä jo ajoissa vaikka palkat meillä tulevat eri aikaan ja tietysti lapsilisät vielä omana päivänään.

Maksan laskut pari kertaa kuussa ja selvitän rahatilanteen miehelle ihan paperille kirjoittaen.

Helppoa suunnitella elämää kun tietää pitkälle etukäteen kuinka paljon koskakin on rahaa käytössä.

Lakuihin meillä menee keskimäärin 3000€/ kk, lapsia on useampia (myös päivähoitoikäisiä joten päivähoitomenot ovat SUURET).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa tulee kk:n 1:n päivä (elatusapu+asumistuki)

10:s päivä elatustuki.

15:sta päivä palkka.

26:s päivä lapsilisä.

joskus koittanu jotain budjetteja laskee, hankalaa kun aina yllättäviä menoja...

loppu mennään luotolla jos käteiset ei jossain kuussa riitä.

T:6:n lapsen yh-äiti joka asuu velaksi ostetussa omakotitalossa...

Vierailija
44/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis nyt katsoa jo etukäteen esim. mitä laskuja meillä on joulukuussa. Toki yllättäviä menoja tulee joskus; lehtitilauksia, lääkärilaskuja jne, mutta ennakoitavat perusmenot on kirjattu pitkälle etukäteen. Molemmilla omat tilit, lapsilisät tulevat minun tililleni. Minä hoidan kaiken maksuliikenteen, koska mies ei pysty siihen huonon suunnitelmallisuutensa ja tarkkaavaisuuden ongelmien vuoksi (ei ole vitsi). Joka kuukauden budjetti on siis selvä jo ajoissa vaikka palkat meillä tulevat eri aikaan ja tietysti lapsilisät vielä omana päivänään. Maksan laskut pari kertaa kuussa ja selvitän rahatilanteen miehelle ihan paperille kirjoittaen. Helppoa suunnitella elämää kun tietää pitkälle etukäteen kuinka paljon koskakin on rahaa käytössä. Lakuihin meillä menee keskimäärin 3000€/ kk, lapsia on useampia (myös päivähoitoikäisiä joten päivähoitomenot ovat SUURET).

Vierailija
45/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elättää perheemme. Mä onnistun tuhlaamaan aina kaikki rahani ja tili pian palkkapäivän jälkeen nollilla ja pyydettävä mieheltä rahaa pärjätäkseni seuraavaan tilipäivään. Hieman noloa sillä en edes tienaa huonosti mutta onneksi mies ei koskaan ole valittanut.

Vierailija
46/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra maksetaan puoliksi, siirrän oman osuuteni miehen tilille. Ruokamenot maksetaan tilanteen mukaan, minä hoidan päivittäisruokatavarat ja viikonloppuostoksista mies hoitaa suuremman siivun.

Eipä meillä juuri muita laskuja olekaan.

Vierailija
47/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja elättää perheemme. Mä onnistun tuhlaamaan aina kaikki rahani ja tili pian palkkapäivän jälkeen nollilla ja pyydettävä mieheltä rahaa pärjätäkseni seuraavaan tilipäivään. Hieman noloa sillä en edes tienaa huonosti mutta onneksi mies ei koskaan ole valittanut.

En ymmärrä miten aikuiset naiset voivat olla noin holtittomia rahan käytössä. Mielestäni järjetöntä että toinen joutuu maksamaan teidän kulujanne kun itse olette elelleet liian leveästi.

Vierailija
48/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakuihin meillä menee keskimäärin 3000€/ kk, lapsia on useampia (myös päivähoitoikäisiä joten päivähoitomenot ovat SUURET).

Vierailija
49/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisin väliajoin jompikumpi hoitaa ne pois. Lapsia ja yhteisiä menoja koskevat laskut yhteiseltä tililtä.

Vierailija
50/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee suoraveloituksena asuntojen lainat, hoitovastikkeita, sähkö jne. Minä maksan muut vastikkeet (jotka ei ole suoraveloituksena) ja laskut kuukauden aikana. Tarvittaessa myös mies maksaa näitä. Maksamme laskut kerran kuussa ja se on yleensä 5 tai 6 päivä. Tällöin on yleensä kaikki kuukauden laskut maksettu ja pysytään kartalla hyvin siitä, että paljonko meillä on rahaa käytössä. Meillä on myös lajiteltu kaikki paperiset laskut kansioihin, joista ne tarvittaessa nopeasti löytyy.

Vierailija
51/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies on tehnyt hyvin tarkat laskelmat tuloista ja menoista exceliin. Tämä on kyllä kätevä keino pysyä kartalla raha-asioista, koska tililtä niitä on vaikea seurata, kun tapahtumia on niin paljon.

Vierailija
52/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne molemmat laittavat palkkapäivänä summan, joka on yhtä suuri prosentti molemman tuloista. Olen tällä hetkellä äitiyslomalla, joten maksan suhteessa vähemmän myös prosentteina, mutta kun käymme töissä molemmat on systeemi käytössä. Yhteiselle tilille on molemmilla pankkikortit ja sieltä maksetaan kaikki talouden laskut, ruokaostokset ja yhteiset hankinnat. Välillä joudumme laittamaan tilille lisää rahaa loppukuusta. Silloin laitamme joko prosenttien mukaan tai vuorotellen, tai se laittaa jolla on enemmän rahaa.

Näin molemmille jää vähän rahaa myös omiin menoihin, ja omista rahoista minä kustannan esimerkiksi vaate- ja kosmetiikkaostokset ja mies elektroniikkahankintansa ja salikorttinsa yms.

Vierailija
53/53 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut-Maksetut-Hoida pian Ne ovat vielä jaettuna alaotsikoihin oman systeemini mukaan. Minä hallinnoin laskuliikennettä. Pidän miestä suurinpiirtein kartalla siitä milloin on tulossa isoja laskuja. Hän hoitaa lainanlyhennykset. Maksamme laskut aina kun rahaa tulee, loppu jää ruokaan tai muuhun. Kun otin homman täysin haltuuni (samoin kaikki tilit sananvaltani alle suurinpiirtein), olen saanut vuodessa järjestettyä taloutemme ulosottokierteestä nollarästeille.

miten teidän tilanne oli päässyt niin pahaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan