Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa kaupan hälyttimen pois vaatteesta?

Vierailija
12.07.2011 |

En ole myymälävaras, vaan ihan rehellinen ihminen, joka osti eilen vaatteita. Nyt, kun rupesin laittamaan niitä pesukoneeseen, huomasin, että yhdessä on jäljellä hälytin, sellainen musta mötikkä. Kumma, ettei kaupan ovella hälyttänyt.

En jaksaisi millään lähteä takaisin, kauppa ei ole mitenkään lähinurkilla, ja tekemistä on muutenkin tarpeeksi. Ollaan huomenna lähdössä lomamatkalle, ja olisin halunnut ko. vaatteen sinne mukaan. Sitäpaitsi jos nyt sitten sinne kauppaan raahautuisinkin, niin miten todistan, että en ole tuotetta varastanut? Kyseessä oli UFF, eli kuitissa ei lue muuta kuin tuotteen hinta, senkään perusteella en voi osoittaa, että olisin ko. tuotteen maksanut.

Siis jos jollain myymälävarkaalla tai rehellisellä ihmisellä olisi neuvo, miten hälyttimen saa pois kotikonstein, niin pliis, kertokaa!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun leikata hälytin irti.

toivottavasti häly on jossain saumakohdassa josta saat kätevästi reiän ommeltua kiinni.

Vierailija
2/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne otetaan kaupassakin :p

Mä kyllä menisin sinne uff:iin, erehdyksiä voi käydä myyjilläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviit oikeen vahvan magneetin.

siinä toisella puolella on piikki mikä on vaatteen läpi.

Vierailija
4/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenpä katsomaan, saisiko sen jotenkin siististi leikattua irti ja parsittua. Harmittaa niin vietävästi; en tosiaan ehdi tänään lähteä UFFille, kun pitäisi pakata matkaa varten.

Kiitos kuitenkin vastauksista!

ap

Vierailija
5/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ole mitään uutta, ettei ne hälyttimet reagoi mitenkään, kun poistut siitä kaupasta, josta olet vaatteen ostanut. Itselleni kävi niin, että menin toiseen kauppaan ostosteni kanssa ja sieltä lähtiessä hälythälytin aloitti konserttinsa, onneksi olin samassa kauppakeskuksessa vielä!

Hyvä, että olin ottanut kuitin mukaan, muuten olisi ollut todella noloa mennä takaisin kauppaan vaatteen kanssa, vaikka kyseessä onkin kassan moka.

Hälyttimethän on niin tiiviisti kiinni, että ei sitä varmaan helposti saa irti niin, ettei vaatteeseen tule samalla reikä. Ohjeitakaan ei ole hyvä antaa täällä tai kaikki epärehelliset varastelevat niillä ohjeilla vaatteita kaupoista!

Vierailija
6/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviit oikeen vahvan magneetin.

siinä toisella puolella on piikki mikä on vaatteen läpi.

En vaan tiedä, mistä sellaisen magneetin sais... enkä nyt viitti 6 euron vaatteen takia lähteä ostamaankaan :)

ap

Vierailija
7/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmaan eka kerta kun on heillä unohtunut.

Meillä jäi yhteen Espanjassa ostettun vaatteeseen ja sitä emme jaksaneet lähteä viemään liikkeeseen takaisin, varsinkin kun sillä alueella englannintaito oli hyvin niukkaa. Milläs olisi selittänyt. Lähti irti työkaluilla vääntämällä yllättävän helpostikin. Ei onneksi ollut mikään väripanosjuttu.

Vierailija
8/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa meidän naapurissa on pieni vaatekauppa, jossa tuntevat minut. Saisikohan sen siellä poistettua? Uskoisin, että luottavat minuun, etten ole vaatetta varastanut.

Saako kaikissa kaupoissa poistettua toisten kauppojen hälyttimet?

ap

Vierailija
9/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kerran Nycistä Macy's:ltä ostettuihin vauvojen Converseihin hälytin. Asiaa kun selvitettiin, niin kävi ilmi ettei kaikkia hälyttimiä voikaan poistaa kaikissa liikkeissä, vaan niissä on eri merkkejä. Hälytin merkin kertoivat Macy's:n asiakaspalvelusta ja sitten maahantuojan kautta saatiin tietää pari liikettä, joissa käytettiin heidän hälyttimiään. Sitten vaan liikkeeseen (olikohan Vero MOda) kysäseen, voisivatko poistaa hälyn. Kiusallista, mut ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa..

Joten helpoimmalla pääsee kun menee takas siihen samaan liikkeeseen ja selittää asian. Onko sulla enää hintalappua tai mitään kiinni siinä vaatteessa.

Vierailija
10/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa meidän naapurissa on pieni vaatekauppa, jossa tuntevat minut. Saisikohan sen siellä poistettua? Uskoisin, että luottavat minuun, etten ole vaatetta varastanut.

Saako kaikissa kaupoissa poistettua toisten kauppojen hälyttimet?

ap

Niin eli ei siis saa vaan ne vaihtelee kaupoittain valmistajan mukaan :)

t. 10

Vierailija
11/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kerran Nycistä Macy's:ltä ostettuihin vauvojen Converseihin hälytin. Asiaa kun selvitettiin, niin kävi ilmi ettei kaikkia hälyttimiä voikaan poistaa kaikissa liikkeissä, vaan niissä on eri merkkejä. Hälytin merkin kertoivat Macy's:n asiakaspalvelusta ja sitten maahantuojan kautta saatiin tietää pari liikettä, joissa käytettiin heidän hälyttimiään. Sitten vaan liikkeeseen (olikohan Vero MOda) kysäseen, voisivatko poistaa hälyn. Kiusallista, mut ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa..

Joten helpoimmalla pääsee kun menee takas siihen samaan liikkeeseen ja selittää asian. Onko sulla enää hintalappua tai mitään kiinni siinä vaatteessa.

Kerkesin napata sen pois pyykkiä varten. Eli en voi edes todistaa, että olen ko. vaatteen ostanut heiltä.

Ja minulla ei tosiaankaan ole aikaa lähteä sinne; huomenna lähdetään viikon reissuun ja tänään pitää pakata.

Ei siis auta muu kuin kokeilla erilaisia työkaluja *pam pam*

ap

Vierailija
12/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmä vasara + ruuvimeisseli toimi, yllättävän nopeasti lähti. Vaatteeseen tuli pieni reikä, mutta sen saa helposti parsittua.

Seuraavan kerran vahtaan kyllä silmä kovana, että poistavat hälyttimen. Ei oo vaan niin helppoa, kun lasten kanssa on kassalla.

ap

Vierailija
13/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi hälyttää ulkomailta ostetut sandaalit ruokakaupoissa. Ensin ei millään tajuttu mistä se häly lähtee. Viimein selvisi. Kuulemma voivat aktivoitua uudestaan. Nämäkin jo vuoden vanhat.

Vierailija
14/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi hälyttää ulkomailta ostetut sandaalit ruokakaupoissa. Ensin ei millään tajuttu mistä se häly lähtee. Viimein selvisi. Kuulemma voivat aktivoitua uudestaan. Nämäkin jo vuoden vanhat.

Se oli ostettu USAsta jokunen viikko aiemmin. Käytetty ja useammassa kaupassakin tyttö oli kuljeskellut se päällä. Ei kuitenkaan vielä pesty. Yhdessä liikkeessä hälytin sen sitten tunnisti. Kotona löysin jostakin sellaisen tarralapun.

Samaten suihkuverhomme hälytti kirjakaupassa. Stockmannilla, josta se oli hieman aiemmin ostettu, se ei hälyttänyt. Tarralappu siinäkin.

Vierailija
15/46 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki, että niitä on pakko olla varkaiden takia, mutta tuntuu, että ne aiheuttavat tosi paljon harmia rehellisille ihmisille. Ja kokeneet varkaathan osaavat ne joka tapauksessa poistaa.

Vierailija
16/46 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on jo vanha, mutta kun sama ongelma oli edessäni vuonna 2016 toimin seuraavan laisesti.

Otin kuvan kuitista sekä vaatteesta, missä hälytin oli kiinni.

Lähetin kuvat liikkeeseen sähköpostilla ja he maksoivat minulle vaatteen hinnan takaisin.

Asun nimittäin ruotsissa ja vaatteen ostin tyttärelleni lahjaksi suomesta, sitä sen tarkemmin tutkimatta.

Vierailija
17/46 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt hälytinmötikkä kiinni pariinkin New Yorkista ostettuun vaatteeseen, olen saanut suomalaisen kaupan ystävällisesti irrottamaan ne. Lisäksi Suomessa Hobby Hallin nettikaupasta ostetussa nahkatakkinsa on ollut mötikkä, jouduin raahautumaan heidän myymälänsä poistamaan sen, eivätkä edes pahoitelleen asiaa. Ja noita uudelleen aktivoituivat tarroja on ollut esim. Koulukirjassa ( sen repi irti myymäläetsivä, joka nappasi minut kiinni jonkun Tarjoistalon kassalla turhan hälytyksen vuoksi) ja kaikista ärsyttävin oli Espanjasta ostetut kengät, joista ei löytynyt yhtään mitään, mutta ne hälyttivät AINA yliopiston kirjaston porteilla, prkle. Jossain vaiheessa pelkäsin hälytinportteja, kun ei voinut koskaan tietää että alkaako ne ulista vai ei! Ja ikinä ei ole edes käynyt mielessä varastaa mitään, niin kiva sitten hälyttää siinä tutun ruokakaupan portilla...

Vierailija
18/46 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hälyttänyt kirjaston kirja. 

Vierailija
19/46 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hälyttänyt kirjaston kirja. 

Mä käyn kirjastoreissut nykyään erikseen. En enää viitsi reppuani tyhjennellä joka kassalla :)

Vierailija
20/46 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi myymälävarkaalle kun tästä syntyy ääntä, mutta kotona poistin tuosta emännän puseroon jääneen hälyttimen tuollaisen Dremel jäljitelmän timanttilaikalla. Leikkasin sen metalliosan pikkuhiljaa ( ettei kuumene liikaa) sieltä kantapuolelta sen kannan keskeltä halki niin paljon syvälle, että se piikki irtosi siitä kannasta kun vähän ruuvinmeisselin kärjellä siitä syntyneestä halkiosta käänsin. Sen jälkeen se metallipiikin voi vetää ikään kuin väärään suuntaan vaatteen läpi koska sehän on edelleen kiinni siellä varsinaisessa hälytin osassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi