Ulkomaille henkivakuutusrahoilla
Jäin leskeksi keväällä. Varasin jouluksi ja uudeksivuodeksi matkan minulle ja lapsilleni Thaimaahan.
Nyt olen kuullut huhua ja paheksuntaa lähiympäristöstä, että miten hassaan lasten henkivakuutusrahat turhaan matkusteluun. Maksan oman ja kolmen lapseni matkan omilla rahoillani. Lasten vakuutusrahat menivät sijoitustilille, ja maistraatti valvoo muutenkin heidän rahojaan.
Mitä se kellekään kuuluu mihin rahani käytän? En vain kestä ajatusta olla täällä kotona tai edes mummoloissa kyseisinä juhlapyhinä, jotka olivat meille spesiaaleja omine perinteineen. Helpompaa viettää ensimmäinen joulu ja uusi vuosi poissa ihan täysin erilaisissa kuvioissa.
Kommentit (18)
Jätät muut, kateelliset, omaan arvoonsa.
Oikein ihanaa reissua!
Hullukshan siinä tulee jos rupee muita kuuntelemaan! Lähe matkalle, äläkä välitä ilkeäkielisistä ihmisistä
läheisen kuoleman jälkeen. sä teet just niinkuin teille on parasta ja jätät noi moraalinvartijat omaan arvoonsa.
Jos sinulla ei tähän asti ole ollut rahaa reissata, nousee kyllä ihmettelyä, kun nyt on.
Kait ne henkivakuutusrahat on ensisijaisesti talouden urvaamista varten (esim asuntolainan pois maksu). Sitten kun talous on turvattu niin kyllä se mun mielestä kuuluu elämiseen käyttää eikä makuuttaa jossakin sijoitus tilillä.
Ei ne rahat elämänlaatua pakkitilillä paranna.
Lasten rahat on sit tietysti oma juttunsa mutta kyllä niitäkin kuuluu elämänlaadun parantamiseen käyttää eikä tilillä makuuttaa..
Kait ne henkivakuutusrahat on ensisijaisesti talouden urvaamista varten (esim asuntolainan pois maksu). Sitten kun talous on turvattu niin kyllä se mun mielestä kuuluu elämiseen käyttää eikä makuuttaa jossakin sijoitus tilillä. Ei ne rahat elämänlaatua pakkitilillä paranna. Lasten rahat on sit tietysti oma juttunsa mutta kyllä niitäkin kuuluu elämänlaadun parantamiseen käyttää eikä tilillä makuuttaa..
Lapset saavat perhe-eläkettä, joka menee elämiseen, perintö- ja henkivakuutusrahat ovat maitraatin valvonnassa, eikä niitä käytetä elämänlaadun parantamiseen ennen kuin lapsi täyttää 18v ja saa varat haltuunsa.
Nyt on vaan semmoinen itseensäkäpertynyt sekopäävaihe meneillään, että alkaa näköjään kyseenalaistaa itsekin omia toimiaan...
Ollaan reissailtu aiemminkin, asuntoasiat on reilassa ja lapset tosiaan saavat perhe-eläkettä, kuten minäkin. Henkivakuutusrahoja "makuutan" sijoitustilillä siksi, että lapset saavat pesämunan sitten opiskelujen kynnyksellä.
Antaisin kaikki rahat pois jos vain saisin mieheni takaisin. Sitä on vaikea toisten ymmärtää.
t. ap
se ei todellakaan kuulu kenellekään mitä sinä aikuisena naisena teet, ja kenen rahoilla. saatte olla just siellä missä haluatte ja parhaalta tuntuu. moni unohtaa sen, miten elämänne on muuttunut eikä ehkä vanhassa kodossa pysty olemaan. elämä juuri sitten uusiutuu pikku hiljaa.
menette ihan rauhassa ja nautitte, vaikka vuokraatte sieltä asunnon viideksi kuukaudeksi. saanko kysyä menettekö Phukettiin?
Kait ne henkivakuutusrahat on ensisijaisesti talouden urvaamista varten (esim asuntolainan pois maksu). Sitten kun talous on turvattu niin kyllä se mun mielestä kuuluu elämiseen käyttää eikä makuuttaa jossakin sijoitus tilillä. Ei ne rahat elämänlaatua pakkitilillä paranna. Lasten rahat on sit tietysti oma juttunsa mutta kyllä niitäkin kuuluu elämänlaadun parantamiseen käyttää eikä tilillä makuuttaa..
Lapset saavat perhe-eläkettä, joka menee elämiseen, perintö- ja henkivakuutusrahat ovat maitraatin valvonnassa, eikä niitä käytetä elämänlaadun parantamiseen ennen kuin lapsi täyttää 18v ja saa varat haltuunsa.
Ei se nyt ihan näinkään mene....
Phuketissa oltiin pari v sitten :-)
t. ap, joka just maksoi varausmaksun. Ihanaa...
Olette sen ansainneet :-).
Sinä itse tiedät, mikä on oikein. Tiedät sen sisimmässäsi.
Tapasin TAYS:ssa kevättalvella naisen jonka mies oli pari päivää ennemmin kuollut. Jäi jotenkin mieleen ja ajattelen häntä aina joskus...
Itse olen samassa tilanteessa. Kyllä sitä tosiaan saa kaikennäköisiä ohjeita, miten pitäisi nyt olla, elää ja surra. Lisäksi niitä riittää, jotka arvostelevat tekemiäni päätöksiä.
On muuten äärettömän rasittavaa. Ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi raskasta muutenkin.
Voimia ap! Jätetään muiden kommentit omaan arvoonsa ja luotetaan tekemiimme päätöksiin!
Ihanaa matkaa teille!
15; kiitos, lämmin halaus sullekin *sydän*
surra ja toimia suruaikanaan niinkuin haluaa. Ihmisillä on tapana surullisten ja kauheiden asioiden keskellä puida niitä ja silloin syntyy näitä ihme harhaluuloja, mikä on läheisimmille tosi raskasta:(
Mutta muista kuitenkin antaa itsellesi myös aikaa suruun ja pysähtymiseen.
Ja osanottoni.
t. myös lapsensa isän kuolemalle menettänyt
Meidan kanssa samalla lomalla oli leski jonka mies oli tehnyt itsemurhan ennenkuin olivat ehtineet pitaa varaamansa loman. Matkan aikana (1 vko) leskinaisella riitti paivittaista dokaamista ja seksia kahden kreikkalaismiehen kanssa ja kotona oli odottamassa naisen vakituinen miesystava jonka oli ehtinyt vamppaamaan jossain valissa aviomiehen kuoleman ja loman valisena aikana. Ai niin, lapset olivat mukana lomalla hankkimassa "kivoja muistoja" ja toipumassa isansa kuolemasta.
Meidan kanssa samalla lomalla oli leski jonka mies oli tehnyt itsemurhan ennenkuin olivat ehtineet pitaa varaamansa loman. Matkan aikana (1 vko) leskinaisella riitti paivittaista dokaamista ja seksia kahden kreikkalaismiehen kanssa ja kotona oli odottamassa naisen vakituinen miesystava jonka oli ehtinyt vamppaamaan jossain valissa aviomiehen kuoleman ja loman valisena aikana. Ai niin, lapset olivat mukana lomalla hankkimassa "kivoja muistoja" ja toipumassa isansa kuolemasta.
joskus toimia hyvin oudosti.Tavalla jota itsekin ihmettelee, kun tapahtuneista tulee tarpeeksi aikaa.
Jätät muut, kateelliset, omaan arvoonsa.
Oikein ihanaa reissua!