Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myyjillä on kumma tapa ajatella

Vierailija
12.07.2011 |

että "tää on meidän koti, ei täällä tartte mitään laittaa / siistiä / stailata. Omat tavaramme saa olla kaikki esillä ja just niinkun haluamme, vaikka limupullot olkkarissa ja pesukoneet päällä.".

Ainakin näin huomaa, kun näitä ketjuja täällä lukee.

NÄköjään he ei tajua / sisäistä että todella ovat MYYMÄSSÄ sitä asuntoa, että se ihan pian EI ole heidän koti, ja heidän pitäisi se sellaisena mahd. neutraalina esitelläkin.

Niin että joku toinen ihminen voisi tuntea, että se olisi HÄNEN koti.

Kyllähän sitä aina lopulta varmana joku löytyy, joka osaa nähdä sen asunnon mahdollisuudet, mutta yleensä myyntiajat pitenee - ja pitkä myyntiaika tarkoittaa yleensä myös että hinnasta pitää tinkiä.

Kuvittelisi siis, että jos ihan oikeasti todella haluaa saada asuntonsa myytyä, ja haluaa siitä mahd. hyvän hinnan, niin viitsisi nähdä sitä ekstra-vaivaa ja vähän järjestellä tavaroita ja karsia niitä.

Mutta tietty jos ei ole niin väliä meneekö asunto kaupaksi vai ei, tai mihin hintaan, niin sittenhän ei niin väliä... Mutta kai sitä yleensä myyntiin laittaessaan sen todella haluaakin myydä (joitain poikkeuksia lukuunottamatta).

Täällä vaan sitten ihmetellään miksei mene kaupaksi.

Periaatteessa kaikkein miellyttävin on ehkä katsoa näytöllä asuntoa, joka on kivasti kalustettu (että näkee mittasuhteita), mutta niin ettei siellä ole mitään henk.koht. tavaroita.

Monelle voisi olla paras viedä omat tavaransa pois ja kalustaa lainakalustein, jos omat tavarat on vähän mitä sattuu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle voisi olla paras viedä omat tavaransa pois ja kalustaa lainakalustein, jos omat tavarat on vähän mitä sattuu.

Mistä niitä lainakalusteita muuten saa?

Vierailija
2/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan tässäkin asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei lainkaan häiritse se elämä, jota asunnossa on myyntihetkellä. Se kaikki tavara katoaa ennen kuin minä asuntoon muutan, jos so what?

Aika moni asunnonmyyjä tietää, että liian stailatusta kodista saa vähemmän, koska ostajat olettavat, että siihen lähtöhintaan on laitetu "stailauslisä". Sotkuista kotia pidetään oikeanhintaisena, jota ei ole yritetty keinotekoisesti saada kalliimmaksi.

Vierailija
4/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne tulee lainakalusteet?

Vierailija
5/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin poistaa kaiken turhan näkösältä, mutta silti. Olimme isomman tarpeessa ja henkilöitä asuntoon liikaa, minkä ostajaehdokkaille kerroimmekin ja tavaraa yli asunnon kestokyvyn. Sulloin sitten kaiken varastokoppiin, mutta oli noloa näyttää sitten sitä...

Meni se kuitenkin reilussa vuorokaudessa kaupaksi.

Vierailija
6/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää vaan yrittää myydä sellaisena kuin s eon. Yleensä ostajat kyllä tajuavat, että asukkaan romppeet häipyvät sieltä kyllä ja pystyvät näkemään asunnon tyhjänä ja omin kalustein.

Asunnothan sitä paitsi ovat ihmisten koteja ja koteina niitä myydään seuraavallekin eikä minään näyttelytiloina.

Vierailija
7/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä lainakalusteita muuten saa?

maailmalla suurkaupungeissa kuten vaikkapa tukholmassa toimii firmoja, jotka rahaa vastaan sisustaa kämpän. Muutama vuosi sitten helsingissäkin oli sellainen mutta en tiedä pysyikö ko. Pulju pystyssä...

Juju kuitenkin on, että palvelu maksaa. Palvelu maksaa itsensä takaisin JOS asuntomarkkinat on ylikuumat ja asunnot menee ensinäytön jälkeen kaupaksi. En jaksa uskoa, että homma toimisi nyky markkinatilanteessa.

Kyllä se vanha kikka, että leipoo aamulla pullaa kun näyttö on iltapäivällä on edelleen toimiva...

Vierailija
8/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä se on jo yliturhaa lavastamista, ja mielestäni jokainen osaisi (jos viitsisi), sen verran järjestää enimpiä tavaroitaan.

MUTTA, olen ollut katsomassa muutamaa selvästi lainakalusteilla ainakin osin kalustettua asuntoa, ja onhan niitä ollut kyllä miellyttävä katsoa, ja heti alkanut miettimään alitajuisesti että ai kun tää ois kivan näköinen koti, käviskö tää meille (vaikka pohja ihan hankala jne. jne., eli jos olisi "ruma" koti ollut, ei olisi taatusti edes harkinnut).

Mutta jo hyvät kuvat netissä houkutteli paikalle katsomaan.

Sikäli ei toisaalta haittaa, jos asunnossa onkin vanhat kalusteet jne., jos on kuitenkin yritetty kiinnittä huomiota esim. siihen, että tarpeeton pikkusälä on siivottu pois näkyviltä.

Jotkut vaan tuntuu niiiin uusavuttomilta tai haluttomilta tän suhteen, että melkein tosiaan muutan vanhan mielipiteeni stailausfirmojen "turhuudesta" - osassa niillä kyllä selvästi olisi tilausta sittenkin.

ap

Vierailija
9/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei haitaa vaikka siellä on vääränlaiset kalusteet tai mauton sisutus.

munkin mielestä se on jo yliturhaa lavastamista, ja mielestäni jokainen osaisi (jos viitsisi), sen verran järjestää enimpiä tavaroitaan.

MUTTA, olen ollut katsomassa muutamaa selvästi lainakalusteilla ainakin osin kalustettua asuntoa, ja onhan niitä ollut kyllä miellyttävä katsoa, ja heti alkanut miettimään alitajuisesti että ai kun tää ois kivan näköinen koti, käviskö tää meille (vaikka pohja ihan hankala jne. jne., eli jos olisi "ruma" koti ollut, ei olisi taatusti edes harkinnut).

Mutta jo hyvät kuvat netissä houkutteli paikalle katsomaan.

Sikäli ei toisaalta haittaa, jos asunnossa onkin vanhat kalusteet jne., jos on kuitenkin yritetty kiinnittä huomiota esim. siihen, että tarpeeton pikkusälä on siivottu pois näkyviltä.

Jotkut vaan tuntuu niiiin uusavuttomilta tai haluttomilta tän suhteen, että melkein tosiaan muutan vanhan mielipiteeni stailausfirmojen "turhuudesta" - osassa niillä kyllä selvästi olisi tilausta sittenkin.

ap

Vierailija
10/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei lainkaan häiritse se elämä, jota asunnossa on myyntihetkellä. Se kaikki tavara katoaa ennen kuin minä asuntoon muutan, jos so what? Aika moni asunnonmyyjä tietää, että liian stailatusta kodista saa vähemmän, koska ostajat olettavat, että siihen lähtöhintaan on laitetu "stailauslisä". Sotkuista kotia pidetään oikeanhintaisena, jota ei ole yritetty keinotekoisesti saada kalliimmaksi.

mittasuhteet mittaillaan yleensä pohjapiirrustuksesta tai mitalla. Sillä selviää kaikkein parhaiten sopiiko hylly tähän ja pöytä tuohon. Silmämääräisesti arvioiminen menee herkästi pieleen, joten siihen en pahemmin luota, vaikka minulla onkin hyvä tilanhahmotuskyky. Itse hahmotan tilan kaikkein parhaiten piirrustuksista ja niistä tajuan helpoimmin, jos joku tila on vaikka hankalasti sisustettavissa. Jopa paremmin kuin paikan päällä.

Enkä minäkään osta tavaroita. Ollaan joskus käyty asuntoesittelyssä ja mies on kommentoinut sisustusta ulos käveltyämme eikä mulla ole ollut mitään käsitystä mitä siellä asunnossa oli.

Mä olen huomannut hieman karttavani liian hyvän näköisiä asuntoja, just tuon vuoksi, että epäilen niistä yritettävän saada stailauslisää. Tai ennen kaikkea jonkun muun haluavan maksaa sitä. Sen sijaan kiinnitän erityistä huomiota asuntoihin, joissa on jotain pintapuolista rempallaan, sillä epäilen sen karkoittavan monia muita ostajia. (Tällä juuri toisaalta todistin, että itsekin uskon stailauksen kuitenkin vaikuttavan suureen osaan ostajista.)

Vierailija
11/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin myytiin isona perheenä liian pientä kotia, mutta kyllä mä pystyin järjestämään ja karsimaan tavaraa.

Ensinnä kuvien oton ajaksi vaan nostin tavaraa sivuun, siinähän ei tartte järjestellä kuin hetkeksi. Se jo houkuttelee porukkaa paikalle, kun on hyvät kuvat. Paljon porukkaa näytöllä -> fiilis että tää on haluttu asunto -> ihmiset tekee ratkaisuja eikä jää pohtimaan.

Sitten näytön ajaksi voi viedä tavaraa vaikka autoon, jos ei muuta keksi - tän kikan olen oppinut muualta asuntoja myyneiltä ihmisiltä.

Meidän ei tosin tarttenut tähän turvautua, koska olin siivonnut kaapit ja niihin sitten mahtui koreihin ja laatikoihin irtotavaroita piiloon.

Toinen on se, että seinillä ei kannata olla ihan liikaa asioita. Muutama lasten piirustus, taulu, oma valokuvakin on ihan ok.

Mutta jos seinät on täynnä sekalaisia julisteita ja kaikenmaailman valokuvia tai yhteensopimattomia tauluja ja kortteja jne. ilman mitään sommitelmaa niin kaoottinen fiilis tulee.

(HUom! JOssain teinin huoneessa jopa julisteetkin voivat olla ihan ok, jos huone muuten siisti ja julisteet jotenkin kokoelmaksi ryhmitelty seinälle tms. Ei niin että siellä yksi, tuolla yksi, tossa pari, ihan miten sattuu...)

Ongelma vaan tuntuukin olevan se, että asunnon myyjät eivät HALUA EIVÄTKÄ VIITSI tehdä yhtään mitään tällaista.

Jotenkin tuntuu että he eivät arvosta ostajaa sen vertaa, että yrittäisivät tehdä kodista houkuttelevan muillekin kuin heille.

ap

Vierailija
12/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloa, josta oli netissä pelkkiä ulkokuvia. Nyt asutaan siinä.

Vierailija
13/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa vaikka banaanilaatikoita, tyhjentää pöytiä kaappeihin jne. ja vie varastoon. Ja jos omat varastot on jo ennen muuttoa niin täynnä, niin voiskohan aloittaa tyhjentämään niitä? Monilla on varastoissa aivan turhaa roinaa.

Varastotilaa saa myös vuokrattua. Joku kuukauden, parin vuokra ei paljoa maksa.

Vierailija
14/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kuitenkin vaikuttaa ostopäätökseen ihan muut syyt kuin kämpän ulkoasu katsomishetkellä. Kyllä mä pystyn oikein hyvin kuvittelemaan, miten jostain mörskästä saadaan ihana koti.

Vierailija
15/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne esittelykuvat... joskus on jo niin törkyisiä nurkkia, ettei viitsi edes paikan päälle mennä. ensivaikutelmanhan ostaja saa jo netistä kuvien perusteella. ei tarvi stailata lainavermein mutta tiskipäydät ja tasot yms. siivota ja ne pyykit .

Vierailija
16/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kuitenkin vaikuttaa ostopäätökseen ihan muut syyt kuin kämpän ulkoasu katsomishetkellä. Kyllä mä pystyn oikein hyvin kuvittelemaan, miten jostain mörskästä saadaan ihana koti.

kuin joku joka kirjoitti, että katselee just jotain "vikaisia" asuntoja.

Me siis osataan pintarempata ja laittaa asiat omalle mallillemme.

Ja pohjakuva on mulle tärkein, ITSE ärsyynnyn siitä eniten jos se puuttuu netistä.

Hyvä pohja pelastaa, huonoa pohjaa ei korvaa mikään.

Eli mä en tee sitä lopullista ostopäätöstä kivan sisustuksen mukaan tms.

MUTTA... mua ÄRSYTTÄÄ kuitenkin valtavasti se välinpitämättömyys mitä myyjistä välillä välittyy. Asenne "tämä on MEIDÄN koti".

Ja siihen kyllä kiinnitän oikeasti huomioita, onko siivottu hyvin jne. (siis niin että ei ole pinttyneitä nurkkia ja tahroja tms.), koska jos on vähän sinnepäin, on asuntoakin tod.näk. pidetty huonosti.

Ja tiedän että VALTAOSAAN ihmisistä tosiaan vaikuttaa kuitenkin ne kuvat ja se fiilis siellä kämpässä, niin siksi ihmettelen, miksei vaivauduta tekemään asian eteen mitään.

ap

Vierailija
17/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis liikaa rojua on, mutta paistaako se pahasti?

http://www.etuovi.com/kohde/7004326

Vierailija
18/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis liikaa rojua on, mutta paistaako se pahasti? <a href="http://www.etuovi.com/kohde/7004326" alt="http://www.etuovi.com/kohde/7004326">http://www.etuovi.com/kohde/7004326</a&gt;

ja tavaroita oli selvästi kuitenkin järjestelty / niissä oli joku "idea". Ei siis vaan ollut jotain tavaroita siellä ja täällä.

Eli tästä näkee, että tavaroiden ei tartte olla viimeisen trendin mukaisia, vaan voivat olal vähän "junttimaisiakin", kunhan ne on aseteltu siistiksi.

Itse olisin vain ehkä keittiöt työtasolta ja avohyllyiltä vielä vähän karsinut muutamia tavaroita pois, avohyllylle asettanut vaikka muutaman kauniin astian.

(Tän voi tehdä siis helposti näytön ajaksi).

Olkkarin parvekkeen oven edessä oleva hyttysverho?? juttu ei kuvassa näytä kovin kivalta, mutta ehkä hankala irroittaa. Vai onko se vaan valoverho?

Vessaan vaihtaisin jotkut jämäkämmän väriset laadukkaat pyyhkeet.

Lastenhuoneet tietty usein on aika täynnä tavaraa, en nyt tiedä, kannattaisiko tuolla vähän yrittää karsia jotain näkyvillä olevia leluja vai ei.

Mutta tämä oli siis asunto, josta kuitenkin näkyi että sitä on yritetty laittaa siistiksi (esim. eteinen siistitty, kengät rivissä jne.).

Eli vaikka jotkut verhot ja kalusteet oiskin mun mielestä rumat ja en välitä sisustuksen tyylistä, ei nämä tässä ärsytä mua ollenkaan, koska ne on kuitenkin laitettu siististi ja nätisti omalla tyylillään.

Asunnosta välittyy "hyvä henki", se on vastaanottavainen ja tehty kutsuvaksi "tervetuloa".

ap

Vierailija
19/19 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla pahkakalusteita ja vaikka viuhkoja seinällä. En välitä. Mutta joka puolella tursuava roina tekee väkisin tilan ahtaan tuntuiseksi. Ainakaan vanhoissa kerrostaloasunnoissa ei aina ole pohjapiirrosta, ja tilan kokoa täytyy hahmottaa kuvia katselemalla ja tilassa liikkumalla. Jos huoneessa ei ole edes kunnon kulkuväyliä, tila tuntuu pakostakin ahtaalta.

Toinen asia on siisteys. Jokainen on varmaan huomannut, kuinka paljon paremmalta huone näyttää, kun sen ikkuna on pesty. Epäsiisteys ja varsinkin likaisuus luovat alitajuisesti epämiellyttävän kuvan asunnosta. Juoksisin pakoon varsinkin omakotitalosta, jonka asukkaat eivät jaksa edes ylläpitää perussiisteyttä silloin, kun asuntoa esitellään. Miten talosta on pidetty huolta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän