Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi ennen rv 4, vedin kunnon kännit monta kerta

Vierailija
10.07.2011 |

Onko aiheutanut vauvalle sydänviat?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne ovat sitkeitä tyyppejä ja useimmiten kaikki menee hyvin.

Vierailija
22/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta sitten olisi jos olisi jo istukan kautta yhteinen verenkierto. Kannattaa kuitenkin varoa eli ei enää tippaakaan alkoholia eikä muutenkaan kannta, jos yrittää raskautta noin yleensä. AP:llehan raskaus oli kai ylläri niin ei osannut varoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoilla 5 ja 6 join kunnon kännit ja terve lapsi syntyi. se mitä teet ennen kuin testi näyttää plussaa ei voi vaikuttaa alkioon. FAS lapsilla ei mm. oke kovin yleisiä sydänviat ja kaverilla on sydänvikaisia lapsia 2kpl ja on absolutisti...

Vierailija
24/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meuhkaus on ihan käsittämätöntä... Luonto on viisas - kun äiti ei vielä tiedä olevansa raskaana, alkion vaurioittamisen riskit ovat todella pienet.

Tiesittekö, että vain pieni osa jopa alkoholistiäitien lapsista vaurioituu? Ja että äidin tupakointi ryyppäämisen lisäksi nostaa sikiövaurioriskin ihan uuteen ulottuvuuteen?

Vierailija
25/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään en sanonut ettei alkoholi olisi vaarallista!!! Onhan se! Muttei noilla viikoilla!

Ihan absolutisti saattaa saada varhaisen keskenmenon, siis ilman että tietää olleen raskaana koska kuukautiset ei ole myöhässä noilla viikoilla, ei siihen munasoluun vaan vaikuta alkoholi kun se liikkuu ilman naisen verenkierron vaikutuksia ja kiinnittyy.

Lue itse jotain ihmisen biologiasta: viiko 1 on raskaudessa yhtä kuin viimeiset kuukautiset, pari viikkoa tästä on vasta ovulaatio, munasolulla menee n. viikko kulkea kiinnittymään.

6

Vierailija
26/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 3 alkio alkaa olla kiinnittynyt ja saada ravintonsa äidistään. Mutta eipä tuo riski ymmärtääkseni iso ole. Yhteistä verenkiertoa äidillä ja sikiöllä ei tietenkään ole koskaan, ei edes istukan kautta. Kyllä ne verenkierrot pysyvät erillään koko raskauden.

Vierailija
27/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 4kerta lomalla ja kännissä. Sekä ennen rv 4, 2 kerta kännissä juhlissa

Vierailija
28/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasolu kiinnittyy kohtuun. Siitä alkaa se kriittisin vaihe. Joten etköhän voi rauhoittua tuon asian suhteen.

Vierailija
29/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkio sitten vahingoita?

Vierailija
30/38 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikoilla 5 ja 6 join kunnon kännit ja terve lapsi syntyi. se mitä teet ennen kuin testi näyttää plussaa ei voi vaikuttaa alkioon. FAS lapsilla ei mm. oke kovin yleisiä sydänviat ja kaverilla on sydänvikaisia lapsia 2kpl ja on absolutisti...

niin saa ryypätä vapaasti

Vierailija
31/38 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kans etelänmatkalla ja siellä tuli tissuteltua päivittäin sen koko viikon!!;) Menkat olisi pitänyt kaiken järjen mukaan alkaa sillä lomaviikolla! Eipä alkaneet!;)

Mulla epäsäännöllinen kierto, ei ehkäisyä käytössä ja lapsi oli tervetullut kun on tullakseen! Kotia päästyäni marssin apteekkiin "ihan varmuudenvuoksi"... Plussa tuli!

Vierailija
32/38 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kans etelänmatkalla ja siellä tuli tissuteltua päivittäin sen koko viikon!!;) Menkat olisi pitänyt kaiken järjen mukaan alkaa sillä lomaviikolla! Eipä alkaneet!;)

Mulla epäsäännöllinen kierto, ei ehkäisyä käytössä ja lapsi oli tervetullut kun on tullakseen! Kotia päästyäni marssin apteekkiin "ihan varmuudenvuoksi"... Plussa tuli!

vielä että tuossa se terve tyttö opettelee itse syömään aamupuuroansa!:)

22

Vierailija
33/38 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahden viikon perhelomalla allinclusive kohteessa. Nautin alkoholia päivittäin 1-2 annosta, en ainakaan kolmea enempää mutta siis päivittäin. Kuukautiset eivät alkaneetkaan kalenterin mukaisesti viimeisellä lomaviikolla ja kotiin tultua tein testin mikä positiivinen. Elin ja söin terveellisesti koko loppuraskauden ja terve iloinen rauhallinen vauva syntyi. 5 vuotiaana alkoi levottomuus ja 10 vuotiaana adhd diagnoosi lääkityksellä. Edelleen mietin olisiko elämä toisella tavalla jos en olisi lähtenyt tuolle matkalle aikoinaan tai olisin juonut vain vissyä. Koskaan en saa tietää mutta silti mietin.

Vierailija
34/38 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko neuropsykiatrisesti oireilevia lapsia (adhd/add) joilla ei ole sikiöaikaista alkoholialtistusta taustalla vai onkohan kaikilla?

Vierailija
35/38 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raskaus oli yllätys

Et sitten tiennyt, että naidessa saattaa tulla raskaaksi? Ihan yllättäin vaan kävi, koskaan kuullutkaan? Tuota ei pitäisi edes sinun itsesi uskoa.

Vierailija
36/38 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv3+2 tuli vietettyä mökkiviikonloppua. Molempina päivinä meni 4siideriä. Rv 4+3 meni 3lasia viiniä ja 2 lonkeroa. Minulla pco ja epäsäännöllinen kuukautiskierto. Raskaus ei ollut aiemmin onnistunut. Tein myös raskaustestin ennen juontia mutta se näytti negatiivistä. Lapsi syntyi terveenä. Vaan myöhemmin kielellinen erityisvaikeus ja adhd. Eikä sellaista meidän suvussa ole aiemmin ollut. Miettinyt monesti olisiko tilanne toinen jos en olisi juonut ollenkaan.

Vierailija
37/38 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join uutena vuotena liikaa. Olin silloin viikolla 5. Raskaana tiesin olevani vasta viikolla 12, mutta en muista juoneeni tuossa välissä.

Terve lapsi syntyi, mutta adhd paljastui teininä.

Mutta minulla on toinenkin lapsi, jonka raskaudessa en juonut. Hän on add.

Vierailija
38/38 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että vain pieni osa jopa alkoholistiäitien lapsista vaurioituu? Ja että äidin tupakointi ryyppäämisen lisäksi nostaa sikiövaurioriskin ihan uuteen ulottuvuuteen?

Oikeastaan tuon asian tietäminen on täysin mahdotonta. Toki voidaan selvittää, kuinka moni alkoholistiäitien lapsista on niin vakavasti vammautuneita, että saavat diagnoosin, mutta mitenkään ei voida tietää, kuinka paljon ns. normaaleissa rajoissa vielä pysyvä lapsi on kärsinyt. Ei ole mitään keinoa selvittää, kuinka paljon fiksumpi, terveempi, vahvempi tms. lapsi olisi ollut ilman äidin alkoholin käyttöä, eli tuolla syyllä on turha perustella ryyppäystään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan