Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 vai 3 lasta?

Vierailija
19.05.2011 |

Kumpi parempi? Ehkä ne osaavat vastata, jotka ovat jo kolmannen tehneet? Muuttuiko elämä hankalammaksi? Miten? Meillä 2 poika ja äitinä haluaisin vielä tyttären. En tosin panisi pahakseni, vaikka tulisi kolmaskin poika...mutta mietityttää silti...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se mennee niinku on mennäkseen!

Vierailija
2/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli oli aivan merkityksetön mulle, vaikka 2 ensimmäistä olivatkin tyttöjä.

Ei meidän elämä muuttunut hankalammaksi, toiset lapset olivat jo isompia ja kuopuksesta oli vain paljon iloa meille kaikille. Toki tietyissä menoissa (laskettelu) kuopus oli muutaman vuoden rajoite, mutta nyt 4v:na on jo menossa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on kaks poikaa ja sit mietin, että vieläkö yksi.. Sit syntyi tyttö. Jostain syystä vauvakuume yllätti ja nyt odotan neljättä, poikaa taas vaihteeksi :)

Anna mennä vaan!

Vierailija
4/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kolmas kyllä mene siinä kuin kaksikin...

Toki riippuu paljon siitä, minkäikäisiä isommat ovat? Jos ovat alle kouluikäisiä, niin en suosittele... Kaksi on vaan niin paljon paremmin hallitavissa kuin kolme. Kun niitä on kolme, ei auta vaikka saat yhden pois jostain tilanteesta (riehuvat, tappelevat) - kaksi jatkaa silti samaan malliin... argh.

Meillä pojat 6v,4v ja 2v...

Vierailija
5/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mun mielestä kolmas lapsi ei paljon pakkaa sekoittanut.

Vierailija
6/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme. Kaksi jo vähän vanhempaa: osaavat puhua, leikkiä, syödä, pukea, hoitaa itse vessa-asiat ja suihkussa käymisen.

Kahden kanssa kaikki vain oli helpompaa. Oli kaksi aikuista-> yksi/lapsi kaikissa lähtö- ja kauppatilanteissa. Kaksi lasta sai vielä joskus hoitoon tai pystyimme viettämään yön kaukaisemmassa kylälypaikassa. Nyt emme mahdu enää kuin kahteen sukulaiskohteeseen yöpymään. Viidessä "kaukokyläilykohteessa" menemme nykyään hotelliin yöksi. Raha ei ole se ongelma, mutta kaikki illanistumiset isäntäperheen vanhempien kanssa jäävät väliin, kun pitää lähteä hotellille kahdeksaksi iltatoimille.

Hässäkkää ja riittämättömyyttä on vain enemmän kolmen lapsen kanssa kuin kahden lapsen kanssa oli. Kaikki aamu- ja iltatoimet, ruokailut ja lähtemiset kestävät kauemmin kuin ennen. Ehkä se johtuu vain tästä pikkulapsiajasta. Mulla on aika kovat kriteerit kaikkeen, joten koen suurta riittämättömyyden tunnetta, kun en enää ehdi antamaan aikaa jokaiselle niin paljon kuin haluaisin. Meillä ei käy siivoajaa, emme syö eineksiä (hernekeittoa lukuunottamatta), haluan, että ulkoilemme kahdesti päivässä, haluan ehtiä lukemaan ja leikkimään lasten kanssa sekä askarrella silloin tällöin. Päälle on vanhempien lasten harrastuskuljetukset yht. 6 kertaa viikossa. Meillä vanhemmat lapset saavat kumpikin pelata pleikkaa tai tietokonetta 1 tunnin viikossa. Telkkaria emme edes ehdi arkipäivisin avata. Ruoanlaittoa, siivoamista ja pyykkihuoltoa on paljon enemmän. Syliin ehtii ottamaan harvemmin.

Mutta olen silti onnellinen kolmesta lapsestamme. Kaikki ovat yhtä rakkaita. Itse olen vain rasittuneempi kuin kahden kanssa.

Vierailija
7/7 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on olennaista, onko teillä nyt tunne että vielä parikin menisi, niin siitä vain. Tuohan lapsi niin paljon iloakin. Mutta jos nyt olette väsyneitä ja rasittuneita lasten oikkuihin ja lapsiperheen täysipainoiseen arkeen, en suosittele. Itse kolmattani ole katunut, mmutta kylää hommaa ja hulinaa on enemmän kuin kahden kanssa ja meille ei neljättä tule, koska nyt ei ylimääräisiä energioita enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi