Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko ok jos suomessakaan työttömien lapset eivät saisi osallistua kouluruokailuun?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tekisi lapsista eriarvoisia

Vierailija
2/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työttömien lapset ei saisi koulussa ruokaa. Hyvä logiikka: jos vanhemmat ovat työttömiä, ja heillä todennäköisesti on vähemmän rahaa kuin työssäkäyvillä, niin lisätään työttömien vanhempien kulunkeja sillä, että kouluruoka poistetaan. Ja ketkä tässä kärsivät? Lapset. Onko lasten syytä, että heidän vanhempansa ovat työttömiä?



Voi vittu soikoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työttömien lapset ei saisi koulussa ruokaa. Hyvä logiikka: jos vanhemmat ovat työttömiä, ja heillä todennäköisesti on vähemmän rahaa kuin työssäkäyvillä, niin lisätään työttömien vanhempien kulunkeja sillä, että kouluruoka poistetaan. Ja ketkä tässä kärsivät? Lapset. Onko lasten syytä, että heidän vanhempansa ovat työttömiä?

Voi vittu soikoon.

Vierailija
4/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta työttömien lapsia ei saisi Suomessa ottaa päiväkotiin, niillä on aikaa hoitaa ja ruokkia omat kakaransa.

Vierailija
5/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niillä työttömillä vanhemmilla on aikaa ruokkia omat mukulansa. Musta työttömien lapsia ei saisi Suomessa ottaa päiväkotiin, niillä on aikaa hoitaa ja ruokkia omat kakaransa.

Kerro tädille.

Vierailija
6/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en työtön olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän se vasta hienoa olis,jos työttömien lapset ei saisi koulussa ruokaa. Hyvä logiikka: jos vanhemmat ovat työttömiä, ja heillä todennäköisesti on vähemmän rahaa kuin työssäkäyvillä, niin lisätään työttömien vanhempien kulunkeja sillä, että kouluruoka poistetaan. Ja ketkä tässä kärsivät? Lapset. Onko lasten syytä, että heidän vanhempansa ovat työttömiä?

Voi vittu soikoon.

lapset menevät siis ruokalaan syömään omat eväät tai ostamaan ruokaa. tarkoituksena luultavastikin on, että työttömien lapset voisivat mennä kotiin syömään, koska vanhemmat ovat siellä. ruokalassa on ahdasta, joten pidetään reilumpana, että ulos jäävät ne lapset, jotka voisivat syödä lounaan vanhempiensa kanssa, eivät ne, joiden vanhemmat ovat töissä.

Vierailija
8/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän se vasta hienoa olis,jos työttömien lapset ei saisi koulussa ruokaa. Hyvä logiikka: jos vanhemmat ovat työttömiä, ja heillä todennäköisesti on vähemmän rahaa kuin työssäkäyvillä, niin lisätään työttömien vanhempien kulunkeja sillä, että kouluruoka poistetaan. Ja ketkä tässä kärsivät? Lapset. Onko lasten syytä, että heidän vanhempansa ovat työttömiä?

Voi vittu soikoon.

lapset menevät siis ruokalaan syömään omat eväät tai ostamaan ruokaa. tarkoituksena luultavastikin on, että työttömien lapset voisivat mennä kotiin syömään, koska vanhemmat ovat siellä. ruokalassa on ahdasta, joten pidetään reilumpana, että ulos jäävät ne lapset, jotka voisivat syödä lounaan vanhempiensa kanssa, eivät ne, joiden vanhemmat ovat töissä.

tai sitten toimittaja on tehnyt työnsä huonosti. TUossa jutussa ei nimittäin mainita mitään eväiden syömisestä tai ruuan maksullisuudesta. Sen sijaan siinä sanotaan "- Olen ilmoittanut poikani ongelmitta kouluruokailuun lomalta paluun jälkeen viimeisenä neljänä vuotena. Nyt minulle ilmoitettiin ettei poikani saisi kouluruokaa neljänä päivänä viikossa koska olen työtön."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten olisi ihan järkevää, että työttömät ruokkisivat itse lapsensa, koska syövät varmaan lounaan itsekin kotona.



Ihan vastaavasti työttömien lapsille ei tarvitsisi järjestää kokopäivähoitoa, puolipäivähoito/kerho riittäisi.

Vierailija
10/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta työttömien lapsia ei saisi Suomessa ottaa päiväkotiin, niillä on aikaa hoitaa ja ruokkia omat kakaransa.


miten vaqnhempi voi aloittaa työt,jos lapselle ei ole hoitopaikkaa järjestetty?

juu ei olisi oikein evätä ruokailu työttömien lapsilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta työttömien lapsia ei saisi Suomessa ottaa päiväkotiin, niillä on aikaa hoitaa ja ruokkia omat kakaransa.

OK, no entäs jos nämä työttömät vanhemmat yhtäkkiä saisivatkin työtä, mutta eivät voi oottaa sitä vastaan koska lapsilla ei ole pk-paikkaa? Kunta on velvollinen järjestämään sellaisen vasta 4kk kuluessa. Moniko työpaikka odottaa??

Alkuperäiseen kysymykseen oma näkemykseni, ihan kamalaa!!

Vierailija
12/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan tarvitse vaivautua edes vastaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis neljässä kuukaudessa.



Mutta siis tosiaan Ranskassa kouluruoka ei ole ilmainen muutenkaan, joten sikäli ei voi verrata suoraan Suomen tilanteeseen.

Vierailija
14/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistymistilanteessa kunta on velvollinen järjestämään hoitopaikan kahdessa viikossaei siis neljässä kuukaudessa.

.

kaksi viikkoakin on liian pitkä aika. Pätkätyö voi alkaa heti eikä kahden viikon päästä. Hoitopaikka pitäisi järjestyä vuorokauden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta työttömien lapsia ei saisi Suomessa ottaa päiväkotiin, niillä on aikaa hoitaa ja ruokkia omat kakaransa.

Työttömyyskorvausta ei pitäisi maksaa, ellei lapsella ole valmiina päivähoitopaikkaa. Korvauksen ilman paikkaa saisi vain, mikäli voi luotettavasti osoittaa, että pystyy järjestämään hoidon nopeasti työpaikan ilmaantuessa. Tätä voitaisiin testata ilmoittamalla työttömälle klo 15.45, että huomenna olisi sitten töitä klo 8 alkaen.

Vierailija
16/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Työttömyyskorvausta ei pitäisi maksaa, ellei lapsella ole valmiina päivähoitopaikkaa. Korvauksen ilman paikkaa saisi vain, mikäli voi luotettavasti osoittaa, että pystyy järjestämään hoidon nopeasti työpaikan ilmaantuessa. Tätä voitaisiin testata ilmoittamalla työttömälle klo 15.45, että huomenna olisi sitten töitä klo 8 alkaen.

kunnat voisivat vähentää päivähoitopaikkoja, koska se toisi valtiolle säästöjä, kun pk-paikkaa hakevalle voitaisiin tarjota vain ei-oota ja loputonta jonoa. Olisko sulla muitakin hyviä ideoita vielä?

Vierailija
17/17 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä, ei saa syödä, saa syödä ja ei saa syödä.

Kaikki tietäisivät kenen vanhemmat on töissä ja kenen ei.

Ai sä tulit taas syömään. Onko sun äiti taas töissä?

Joo saan syödä taas 6kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän