Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tehdä kovalle, isolle peräpukamalle, jota särkee niin ettei pyty edes istumaan??

Vierailija
10.07.2011 |

Onko helteet vai mikä syynä, mutta ekaa kertaa elämässä tuli iso ja kova peräpukama, jota särkee niin vietävästi ihan koko ajan!

Millä ihmeellä voisin helpottaa oloa? Olen peräpukama voidetta laittnut kymmeniä kertoja jo, muttei ole ollut mitään apu:(

Auttakaa nyt, kun en edes nukuttua saa!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos pukama ärtyy, voi laittaa kortisonivoidetta.

Vierailija
2/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita myös se peräpuikko voiteen lisäksi, jos vähän auttaisi. älä istu. (Itse olen ollut peräpukamaleikkauksen jälkeen muutaman viikon kokonaan istumatta.) suihkuttele ihan jokaisen vessareissun jälkeen viileällä vedellä.

toisaalta, sitä kortisonivoidetta ei ainakaan päivässä saisi laittaa kymmeniä kertoja. tarkoitatko, että pitemmän ajan kuluessa olet laittanut kymmeniä kertoja?

Kyllä tämä helle pahentaa pukamia, ainakin minulla. Mene lääkäriin jos ihan mahdottomaksi tilanne menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos pukama ärtyy, voi laittaa kortisonivoidetta.

Vierailija
4/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuituvalmistetta (vi-siblin tai agiocur) jotka pehmentävät ulosteen koostumuksen sopivaksi. Luumut eivät ainakaan oman kokemukseni mukaan ole hyväksi, koska niistä tulee ripulia ja ripuli taas polttaa pukamia.

Juo paljon vettä. Jos mahdollista, älä harrasta mitään missä hikoilet.

Vierailija
5/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräämä pukamavoide on vahvempaa.

Vierailija
6/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukamavoiteita ei kannata eikä saa käyttää viikkoa kauempaa.

Ihan vaseliinia ja peräpuikkoja tms. mitä suppoja lääkäri nyt sitten määrääkin...

nimim: äskettäin persettänsä lääkärille näyttänyt pukamoitsija.

Vierailija
7/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voide ja peräpuikot eivät auta, voi pukama olla trombosoitunut eli sisältää hyytynyttä verta ja on kova ja todella kipeä, ja sen helpotukseen paras apu on lääkärin tekemä avaus.

Vierailija
8/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti sillä synnytyksen jälkeiset järkyttävän isot pukamat muutamassa päivässä. Sitä ennen käytin lääkärin määräämiä voiteita ja puikkoja, joista ei juuri apua ollut...

Vierailija
9/9 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voide ja peräpuikot eivät auta, voi pukama olla trombosoitunut eli sisältää hyytynyttä verta ja on kova ja todella kipeä, ja sen helpotukseen paras apu on lääkärin tekemä avaus.

Näin, kun ei siinä enää mitkään voiteet auta, kokeiltu joskus täälläkin.

Mene päivystykseen, niin kipu helpottaa välittömästi. Kerro kuitenkin, että ei mitään voiteita eikä puudutteita, vaan nimenomaan se avaus.

Jos kuitenkin se ei nyt käy niin istumakylpy helpottaa. Kokeile sekä kylmää että kuumaa, kumpi tuntuu paremmalta. Veikkaan kylmää, koska se helpottaa sekä kipua että mahdollista tulehdusta.

Hae kylpyysi siankärsämöä jostain pihanpientareelta, se auttaa. Kaada kiehuva vesi yrtien päälle ja anna jäähtyä, ja mene sitten istuman siihen vatiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän