Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miksi sinulla ja puolisollasi EI ole kaikki rahat yhteisiä?

Vierailija
09.07.2011 |

Perhe on yksi yhteinen yritys, miksi puolisoiden rahat pitäisi siis pitää erillään?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska elämä on mukavampaa, kun ei tarvitse ajatella rahaa. Yhteiselle tilille siirretään se summa, joka kuukaudessa perheen menoihin kuluu ja loput rahat ovat omia.

Jos meillä olisi yhteiset rahat, ei minulla olisi kahta sijoitusasuntoa ja kesämökkiä.

Vierailija
2/57 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen yhteistä tiliä tarvita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä yhteiset rahat, mutta ei siihen yhteistä tiliä tarvita!

Vierailija
4/57 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on paitsi yhteisiä laskuja, myös omia hankintoja ja tarpeita. Minä teen paljon ylitöitä ja säästän usein jotain tiettyä hankintaa tai matkaa varten. Ne on monesti koko perheen juttuja, mutta paljon myös omia reissuja tai harrastukseeni liittyviä.

Vierailija
5/57 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/57 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on sekä yhteinen tili että omat tilit. Palkat juoksevat omille tileille, niistä siirretään sitten tietty prosenttimäärä yhteiselle tilille. Omalle tilille jääville rahoille saa kumpikin tehdä mitä huvittaa eikä toinen pääse tutkimaan, mihin on "taskurahansa" pistänyt tai ollut pistämättä. :) (No ei oikeastaan haittaisikaan, mutta näin pysyy helpommin selkeys talousrahojen ja "omien rahojen" välillä.)

Vierailija
7/57 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä on tosi kalliit harrastukset. Minä olen aina tienannut tarpeeksi omiin menoihini nähden. Omat tilit on ollut aina, kalliit ostokset on mies yleensä maksanut, minä jos mulla on ollut ylimääräistä.

Lapset tehtiin vanhemmalla iällä ja minä olen ollut viime vuodet äippälomalla/hoitovapaalla. Tänä aikana mies on maksanut kaikki laskut (lainan lyhennykset, sähköt, lääkärit, ruoan jne).

Mulla on älyttömästi ns. omaa rahaa kun saan äityispäivärahan/kotihoidontuen ja lapsilisän.

Meillä ei tarvitse olla yhteisiä rahoja kun rahaa on muutenkin tarpeeksi!

Vierailija
8/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvitse olla yhteisiä rahoja kun rahaa on muutenkin tarpeeksi!

Samaa mieltä.

Vierailija
9/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhteistä lainatiliä rahoitetaan samoin aikalailla 50-50. Tulot on samassa suhteessa. Kaikki isommat menot suunnitellaan yhdessä. Mutta kumpikin vastaa omista erikoisjutuistaan, eikä kumpikaan ei anna toiselle talousrahaa. On toiminut hienosti 29 vuotta.

Vierailija
10/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yli 60 prosentilla suomalaispareista on erilliset pankkitilit ja vain 15 prosentilla yksi yhteinen tili.

Suosiotaan nostaa yhteinen taloustili, joka toimii erillisten tilien rinnalla."

HS tänään

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Yksi+yhteistili+on+avio-+ja+avopareil…

Vierailija
11/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä on omat tilit monista eri syistä. Pankki tätä myös suositteli (lahjoitukset lapsille todennettavissa, kuolemantapauksessa on käyttötili, joka ei sulkeudu jne). SIlti rahat on täysin yhteiset. Siirtelen rahoja miten sattuu. Ja laskut menee eräpäivän mukaan tileiltä.

Vierailija
12/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme tehneet molemmille omat tilit... sen varalle,että toinen menehtyy, eli jos näin kävisi niin tilit jäätyisivät eikä toinen meistä voisi nostaa miltään tililtä rahaa.

Vierailija
13/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan polttaa tilin pohjaan joka kuukausi. Maksaa myös laskut siinä järjestyksessä kun ne tulevat, eikä sen mukaan minkäkokoisesta tilistä minkäkin suuruinen lasku kannattaa maksaa, ettei jäisi tili nollille. Meille tulee palkat ja tuet useassa erässä kuukauden sisällä.

Jos en hannaisi rahoja omalla tilillä, olisi usein tilanteita jolloin ei olisi yksinkertaisesti varaa ostaa ruokaa. Mies käy myös ominpäiten siirtelemässä lapsilisätilitä rahaa yhteiselle taloustilillemme kun on käyttänyt rahaa ajattelematta. Hänen mielestään lapsilisä ei ole minun hlökohtaista tuloani, vaan vauvan, ja omaa näinollen päätäntäoikeudet sen rahan käyttöön. Jepjep..

Vierailija
14/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yhteinen tili ni siita voi nostaa vaikka toinen olisi kuollut...

Vierailija
15/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä keksi yhtäkään syytä miksi meillä pitäisi olla yhteinen tili. Yhdessä kyllä kulut maksetaan. Mä haluan pitää omat rahani omassa hanllinnassani ja ostaa mitä haluan.

Vierailija
16/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy no.13.

Vierailija
17/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on sekä yhteinen tili että omat tilit. Palkat juoksevat omille tileille, niistä siirretään sitten tietty prosenttimäärä yhteiselle tilille. Omalle tilille jääville rahoille saa kumpikin tehdä mitä huvittaa eikä toinen pääse tutkimaan, mihin on "taskurahansa" pistänyt tai ollut pistämättä. :) (No ei oikeastaan haittaisikaan, mutta näin pysyy helpommin selkeys talousrahojen ja "omien rahojen" välillä.)

tuhlaatte taivaan tuuliin on moni pariskunta rikastunut kun rahat ovat yhteiset ja niista paatetaan yhdessa.

Saatte sitten olla taas kateellisia ja ihmetella.

Vierailija
18/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitossa pitäisi olla kaikki yhteistä. En todellakaan ymmärrä.

Vierailija
19/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on sekä yhteinen tili että omat tilit. Palkat juoksevat omille tileille, niistä siirretään sitten tietty prosenttimäärä

ansiotuloilla harva rikastuu,

t. tarpeeksi tienaava

yhteiselle tilille. Omalle tilille jääville rahoille saa kumpikin tehdä mitä huvittaa eikä toinen pääse tutkimaan, mihin on "taskurahansa" pistänyt tai ollut pistämättä. :) (No ei oikeastaan haittaisikaan, mutta näin pysyy helpommin selkeys talousrahojen ja "omien rahojen" välillä.)

tuhlaatte taivaan tuuliin on moni pariskunta rikastunut kun rahat ovat yhteiset ja niista paatetaan yhdessa. Saatte sitten olla taas kateellisia ja ihmetella.

Vierailija
20/57 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan jo mainitsin, "tai ollut pistämättä". Molemmilla on ihan mukavat säästöt omilla tileillään, ja voi niillä tehdä ihan mitä lystää, vaikka ostaa jonkun kalliin harrastusvälineen. Tai jättää säästöön, sijoittaa tms. Toisen ei tarvitse kyräillä, jos toinen käyttää säästöjä. Yhteiset säästöt on sitten yhteisellä säästötilillä.

terveisin 7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi