nyt mun tytärkin lähtee armeijaan :(
Olen täällä välillä vuodattanut kyyneliä poikani vuoksi joka on armeijassa, mennyt tammikuussa.
Maanantaina mun tyttäreni astuu palvelukseen pikkuveljensä "alaisuuteen". Olenko mä nyt tietämättäni kasvattanut kaksi sotahullua mukulaa?
Kommentit (29)
veditpä analyysin. Mun poika on lukenut AKU Ankkaa ja tytär psygologiaa, että revi siitä. Toi käytännön ihmisiä kysymys, joo ovat he käytännönihmisiä.....ONNEKSI.
psykan perusopinnot jossakin avoimessa yliopistossa tuskin avaa syvää näkemystä yhteiskuntaan :)
Tarkoitin vaan, että aika harva tieteen tekijä tai kulttuuri-ihminen on suorittanut armeijaa. Tuohan on tutkittu juttu ja hyvin tiedossa.
Mä vain ajattelin, että ehkäpä perheessänne on keskitytty yksiulotteisempaan ja käytännönläheisempään elämään.
Sellainen periytyy vanhempien arvomaailman ja valintojen kautta.
Sähän tossa kyselit, että oletko kasvattanutr sotahulluja mukuloita.
Tosin sellainenkin vaara saatta olla, jos yksilö ei ole oppinut ajattelemaan.
Moni muuttaa armeijan jälkeen omaan kotiin. Olisiko jo aika päästää irti?
veditpä analyysin. Mun poika on lukenut AKU Ankkaa ja tytär psygologiaa, että revi siitä. Toi käytännön ihmisiä kysymys, joo ovat he käytännönihmisiä.....ONNEKSI.
psykan perusopinnot jossakin avoimessa yliopistossa tuskin avaa syvää näkemystä yhteiskuntaan :) Tarkoitin vaan, että aika harva tieteen tekijä tai kulttuuri-ihminen on suorittanut armeijaa. Tuohan on tutkittu juttu ja hyvin tiedossa. Mä vain ajattelin, että ehkäpä perheessänne on keskitytty yksiulotteisempaan ja käytännönläheisempään elämään. Sellainen periytyy vanhempien arvomaailman ja valintojen kautta. Sähän tossa kyselit, että oletko kasvattanutr sotahulluja mukuloita. Tosin sellainenkin vaara saatta olla, jos yksilö ei ole oppinut ajattelemaan.
ja kulttuuripersoona ajatteli puolustaa maata kun ryssä kävelee rajan yli? Runoja lausumalla?
Tyttäreni on nimenomaan lukaissut perusoppeja psyk.opintoja, mutta toisaalta on työskennellyt yksityisessä mielenterveysongelmaisten asumiskodissa, eli tässätapauksessa varmaan se käytännöllisyys. Se mitä tulee kotikasvatukseen, niin on varmaan niin ruohonjuuritasolla kuin mahdollista. Minulla suurin mottoni on ollut kasvattaa lapseni NIMENOMAAN käytännöllisiksi. Tyranniksi en itseäni miellä, mutta tiedän, että sinne minne lapseni haluavat mennä, siellä he varmaankin pärjäävät.
ne asuvat kyllä molemmat jo omissa kodeissaan, et se siitä.
avauksen viimeiseen kysymykseen aiheuttaa jonkin asteista luokkaantumista?
Ja maanpuolustuksesta muuten; Eiköhän maata puolusteta ennenminkin teknologian saavutuksilla, kuin metsässä juoksemalla?
Ennaltaehkäisevää maanpuolustusta taas harrastetaan valtiotieteissä sekä yhteiskuntatieteellisessä tutkimuksessa.
Yhteiskunta tarvitsee tasapainoon monenlaista toimijaa, niin ulttuurintekijöitä kuin tieteen harjoittajiakin. Myös käytännön puurtajat ovat tietysti yhtä arvokkaita.
tietyllä tavalla kyllä, loukkaannuin, koska....tulin vain ja ainoastaan purkamaan sydäntäni, kyse on minun lapsistani ja ehkä myös kasvatuksen tuloksestani ;?
Se, että et arvosta metsässä rämpimistä on sinun asiasi, se,että minä näitten velliperseiden keskellä sitä arvostan on minun asiani. Sori mutta en ole koskaan kauheasti arvostanut kirjanoppineita, niinkuin itsekkin aiemmin sanoit käytännöllisyydestä, sitä minä arvostan. Itse lapioin tasaisin välein paskaa, se on aika kaukana sivistyksestä, mutta muuten me hukutaan siihen;). Hyvää yötä.