Lääkäri epäili 7v pojallani jänisruttoa. Onko kellään kokemusta?
Olimme eilen illalla ja tänä aamuna lääkärissä ja labrassa vaikka kuinka kauan. Pojalla on nyt 2 vrk kestänyt kuume, joka on lähes koko ajan 39,9. Panadol laskee vain hiukan, 39,2.
Ihmettelin mielessäni tarkkoja tutkimuksia, täydellistä verenkuvaa yms, kunnes lopulta kysyin, mitä he oikein etsivät. Olin todella hämmentynyt vastauksesta. Itse olin melko varma streptokokki-angiinasta, mutta pikanielutesti oli negatiivinen. Pyysin kuitenkin oikein nieluviljelyä, joka sitten pantiinkin alulle.
Aloitimme tavallisen antibioottikuurin viljelyn tulosta odotellessa. Jos se on negatiivinen, niin huh-huh, sitten ruvetaan testaamaan tuota jänisruttoa.
Kommentit (12)
Eivät millää meinanneet uskoa. Kuumeilu ei loppunu ja käytin monta kertaa niitä sairaanhoitajalla Lopulta yks lääkäri tutki nivuset kummaltakin joissa oli myhkyröitä. Lisäksi kummallakin oli sääskenpistot jotka punottavat ja punotus oli levennyt melko lailla. Lopulta anto jonkun kuurin (en muista minkä). Jännä että kummanki sääskenpisto kohtaan on jääny selvä kuoppa.
lampaansaparo. Edessä on kolmas huonosti nukuttu yö, poika tuli onneksi mun viereen makkariin, helpompi pitää silmällä. Mies nukkuu olkkarissa.
Ap
Kuulostaa aika hurjalta taudilta, eivätkö ottaneet sairaalaan sisään? Jos kuume ei tuota yhtään laske niin lähtekää päivystykseen!
antibioottia ja kaksi puolikasta panadolia. Lisäksi voisi antaa kuulemma Pronaxenia, mutta en ole vielä antanut. Voisin nyt yrittää seuraavan kerran kun on hereillä.
Kun ei tiedä mistä kyse. Hirvittävää että lapsi laitetaan tuossa kunnossa kotiin.
että kuumeen saisi laskemaan, edes sen sen yhen asteen 40 ->39, 39 ->38
Lapsi ei pihahdakaan. Kun ei jaksa.
Mihin sitä sitten vanhemmat heräävät?
sairaalan ensiapuun, kun ajanvarauksella toimiva päivystys lopetetaan kymmeneltä. En edes soittanut ensin. Hyvä kun edes ottivat sisään, koko ajan musta tuntui, että hoitsu hymyili vinosti, ja luuli mua hysteeriseksi äidiksi. Tosin sillä hymy hyytyi, kun lääkäri suhtautui asiaan vakavasti.
Tosin ihmettelin itsekin, kun eivät tänään ottaneet sairaalaan sisään, olin varautunut siihen.
Ihmettelen että jänisruttoa epäiltäessä ei otettu sairaalaan sisään. Itse sairastin nuorena myyräkuumeen ja olin sairaalassa monta päivää.
Vierailija - 9.7.2011 23:20 (5/12)
Kuume on edelleen 39,9 ja pieni sydän hakkaa kuin lampaansaparo. Edessä on kolmas huonosti nukuttu yö, poika tuli onneksi mun viereen makkariin, helpompi pitää silmällä. Mies nukkuu olkkarissa.
Ap
Vierailija - 9.7.2011 23:54 (11/12)
Eilen illalla lähdin kymmenen aikaan viemään lasta
sairaalan ensiapuun, kun ajanvarauksella toimiva päivystys lopetetaan kymmeneltä. En edes soittanut ensin. Hyvä kun edes ottivat sisään, koko ajan musta tuntui, että hoitsu hymyili vinosti, ja luuli mua hysteeriseksi äidiksi. Tosin sillä hymy hyytyi, kun lääkäri suhtautui asiaan vakavasti.
vuosia sitten.
muuta en kyllä oikeen osaa sanoa.