"se olisi huijausta" kun kerroin miehelleni haluavani sektion
sektioon on tieteelliset perusteet, mutta alateitsekkin voisi kokeilla. mieheni ei halua edes puhua sektiosta, koska kuten otsikko ilmaisi se olisi "huijausta". ajatuksia?
Kommentit (24)
miksi kaksilahkeista edes kiinnostaisi miten vauva syntyy?
miksi kaksilahkeista edes kiinnostaisi miten vauva syntyy?
luulisi miehen haluavan sektion kun pimpsakin pysyy kunnossa
Minusta on toki hienoa, että kumppanit jakavat mielipiteitään, mutta loppupeleissä kyllä synnytystapa on vain ja ainoastaan naisen asia.
Nyt teidän kannattaisi istua alas juttelemaan pitkään ja hartaasti tästä asiasta. Miehen olisi hyvä avata (mielellään monisanaisesti ja seikkaperäisesti) ajatuskulkujaan.
Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen niin, ettei miehen sammakosta jää pahaa mieltä sinulle tulevasta synnytystavasta riippumatta.
Tuollaista asiaa ei kysytä mieheltä.
Minusta on toki hienoa, että kumppanit jakavat mielipiteitään, mutta loppupeleissä kyllä synnytystapa on vain ja ainoastaan naisen asia. Nyt teidän kannattaisi istua alas juttelemaan pitkään ja hartaasti tästä asiasta. Miehen olisi hyvä avata (mielellään monisanaisesti ja seikkaperäisesti) ajatuskulkujaan. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen niin, ettei miehen sammakosta jää pahaa mieltä sinulle tulevasta synnytystavasta riippumatta.
napanuoran katkaisusta ym ja et antaisi kokea tunnetta
Synnyttäisikö joku ilman kivunlievitystä miehen toiveesta? Kun mies haluaa tuntea synnytyksen luonnollisuuden.
Napanuoran katkaisut on aika kevyttä tavaraa toiveiden ostoslistalla.
Olisin voinut katkaista napanuoran, jos sellaista mahdollisuutta olisi minulle aikanaan tarjottu, mutta hyvin on napanuora katkennut myöhemminkin, kun lapset ovat varttuneet. :)
Elämässä on suurempiakin juttuja kuin joku ***un napanuoran katkaisu. Kuulostaa ämmien keksinnöltä tuokin. ;)
Olin sitä mieltä, et ihan turhaa kaikki puudutteet ja särkylääkkeet kun ukolta poistettiin neljä viisuria kerralla. Mä halusin kokea sen, että painelen vuoroin kylmää ja kuumaa rakkaani poskea vasten operaation jälkeen.
Olisin voinut katkaista napanuoran, jos sellaista mahdollisuutta olisi minulle aikanaan tarjottu, mutta hyvin on napanuora katkennut myöhemminkin, kun lapset ovat varttuneet. :)Elämässä on suurempiakin juttuja kuin joku ***un napanuoran katkaisu. Kuulostaa ämmien keksinnöltä tuokin. ;)
Mä ymmärrän sen tarpeen jos se todella on tarpeen, mutta en muissa tapauksissa. Esim. tälläset pelkosektiota tai pimpan-leviämis-pelko-sektiota on ihan hanurista.
Itse mä olin synnyttänyt 2 lasta ilman puudutteita alatietse (ei oma valinta, ilman kivunlieviystä). Silti kun mulle vihjattiin että kolmannen kohdalla saattaa olla niin että tulee sektio, niin olin todella pettynyt. Mä haluan synnyttää alakautta, niinkuin on luoja tarkoitanut, vaikka se sattuu ja on mitä on, niin se on loppupeleissä niin mahtavaa kun sen oman lapsen ponnistaa maailmaan että ei sitä voita mikään. Ja se on lapsellekin parempi vaihtoehto.
Toki mä ymmärrän että jos on tosissaan jotain hätää, että se sektio on parempi vaihtoehto tai hätäsektio tai jotain, niin sitten tottakai, mutta en mä muuten voi ymmärtää että joku haluaa sellaisen.
Olisin voinut katkaista napanuoran, jos sellaista mahdollisuutta olisi minulle aikanaan tarjottu, mutta hyvin on napanuora katkennut myöhemminkin, kun lapset ovat varttuneet. :)Elämässä on suurempiakin juttuja kuin joku ***un napanuoran katkaisu. Kuulostaa ämmien keksinnöltä tuokin. ;)
Ehkä se johtuu siitä että se napanuora ei ole napanuora vaan se on vitun napanuora?
koska oli pakko, olis muuten varmaan kuollut tai vammautunut.
Isänsä muistelee edelleen lämmöllä sitä mitä hän istui kiikkutuolinsa poikansa ensimmäiset elinhetket paljasta rintaansa vasten. Meikä makas kanttuvei heräämössä. Ei siinä mitään napanuorien katkaisemisia surtu vaan oltiin iloisia, että tuli terve lapsi.
Mä ymmärrän sen tarpeen jos se todella on tarpeen, mutta en muissa tapauksissa. Esim. tälläset pelkosektiota tai pimpan-leviämis-pelko-sektiota on ihan hanurista.
Itse mä olin synnyttänyt 2 lasta ilman puudutteita alatietse (ei oma valinta, ilman kivunlieviystä). Silti kun mulle vihjattiin että kolmannen kohdalla saattaa olla niin että tulee sektio, niin olin todella pettynyt. Mä haluan synnyttää alakautta, niinkuin on luoja tarkoitanut, vaikka se sattuu ja on mitä on, niin se on loppupeleissä niin mahtavaa kun sen oman lapsen ponnistaa maailmaan että ei sitä voita mikään. Ja se on lapsellekin parempi vaihtoehto.
Toki mä ymmärrän että jos on tosissaan jotain hätää, että se sektio on parempi vaihtoehto tai hätäsektio tai jotain, niin sitten tottakai, mutta en mä muuten voi ymmärtää että joku haluaa sellaisen.
Mikä mahtaa olla sellainen tieteellinen syy, joka homman tekee mahdolliseksi mutta miehen mielestä on luonnoton?
Minustakin pelko joko syystä tai toisesta on perusteluna luonnoton.
Eri asia on se, jos on todellakin syytä pelätä joko oman tai vauvan hengen tai terveyden vuoksi.
Minua pelotti sektio enemmän ja halusin synnyttää luonnollisesti, mutta se vaan ei onnistunut.
Ikinä en enää synnyttäisi toistamiseen pahan repeämisen takia ja mieheni on justiinsa niin samaa mieltä.
Oli syy sitten mikä tahansa, niin sinä päätät ja ratkaisu on sinun ja varmasti paras mahdollinen.
muutenkin koko tää sektio vastaan alatiesynnytys keskustelu on ihan naurettavaa, mutta tuntuu olevan ikuisuus aihe.
Mä ymmärrän sen tarpeen jos se todella on tarpeen, mutta en muissa tapauksissa. Esim. tälläset pelkosektiota tai pimpan-leviämis-pelko-sektiota on ihan hanurista. Itse mä olin synnyttänyt 2 lasta ilman puudutteita alatietse (ei oma valinta, ilman kivunlieviystä). Silti kun mulle vihjattiin että kolmannen kohdalla saattaa olla niin että tulee sektio, niin olin todella pettynyt. Mä haluan synnyttää alakautta, niinkuin on luoja tarkoitanut, vaikka se sattuu ja on mitä on, niin se on loppupeleissä niin mahtavaa kun sen oman lapsen ponnistaa maailmaan että ei sitä voita mikään. Ja se on lapsellekin parempi vaihtoehto. Toki mä ymmärrän että jos on tosissaan jotain hätää, että se sektio on parempi vaihtoehto tai hätäsektio tai jotain, niin sitten tottakai, mutta en mä muuten voi ymmärtää että joku haluaa sellaisen.
Mikä mahtaa olla sellainen tieteellinen syy, joka homman tekee mahdolliseksi mutta miehen mielestä on luonnoton? Minustakin pelko joko syystä tai toisesta on perusteluna luonnoton. Eri asia on se, jos on todellakin syytä pelätä joko oman tai vauvan hengen tai terveyden vuoksi. Minua pelotti sektio enemmän ja halusin synnyttää luonnollisesti, mutta se vaan ei onnistunut.
"Tosinainen synnyttää alakautta", "Eihän sektio edes ole mikään synnytys"..