Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

§§§§§§§-MARRASMASSUKAT-§§§§§§§ OMAANKUUHUN =)

01.11.2005 |

MOI,MOI,MOI....

vielä ehdin aloittaa pinon, tänään on se päivä,kun menen käynnistykseen.. kohta se on ohi... =))

ihan täpinöissäni oon,ja hui kauhistus kun jännittää..

mä tuun sitte kertomaan,kun palaan kotio,että mitäs siellä tapahtui =)

oli niin tuskainen yökin takana, lonkat aivan jumissa ja särky hirvittävä.. maha aivan kova koko yön ja juili kipeesti.. kädet puutuneina, ja vielä kun paha issias vaivaa,niin sekin pisti/särki selässä entistä enemmän... tämä raskaus antaa oikein kunnolla maistaa sitä loppu ihanuutta.. no eipähän ihan heti uhohu =)

mut jotain ihanaakin, mulla on tällä viikolla oma pikku neiti tuhisija sylissä :)

nyt lähden valmistautuun hurjaan päivään..

'

VOIKAA HYVIN!!!!!!!!!!!!!!

TERKUIN: JEO JA NEITI 38+5

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä tämä on, supistuksia ei ole ollut koko raskausaikana, enkä tiedä onko tämä nytkään sitä. Maha kun on kipeän tuntuinen koko ajan. Muutama kipeämpi hetki on kyllä ollut, kun olen tässä käveleskellyt koko ajan, mutta nuuten tasaisen kipeä koko ajan. Vauvakin liikuskelee vilkkaasti. Mutta kai tämä tästä, pitää yrittää makoilla.....

Manna rv 37+4, joka tuntee itsensä just nyt maailman tyhmimmäksi ensisynnyttäjäksi.....

Vierailija
22/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa omituista että nyt se sit on meiän kuukausi! Ja onnittelut tosiaan jo nyytinsä saaneille!! Kohta meillä kaikilla on nyytti kainalossa :)

Ruokahalu tuntuu täälläkin kadonneen, oikein mitään ei tee mieli, ja sit ku jotain syö niin pieniä annoksia vaan. Ihan hyvä homma josko vaikka painoa ei tulis enää ... Turvotusta ei oo ollu ainakaan tähän mennessä **koputtaa puuta=päätään**

Närästystä mullakin täällä nyt ensimmäisiä kertoja, ihan kamala olo yöllä! Ei saanu kunnolla nukutuksi, vaikka yleensä oon nukkunu melkein kuin tukki.

PÖKKELÖ69, NOEMA ja NÄÄTÄ77: onpas teillä ollu erikoisia unia ;)) Mä oon synnytyksestä nähny kerran tänä aikana unta, silloin kaikki meni hyvin ja tyttö syntyi (?). Tosin mies ei ollut paikalla vaan kotona ... vaikka tarkotus sillä on kyllä tulla mukaan. Kummallista.

JONZQ: jos en väärin muista niin Miljoonasade laulaa Marraskuu-kappaleen. (tosin tää muisti raskauden myötä on HIEMAN huonontunut joten voin olla väärässäkin)

Maha on täällä kans painava ja roikkuva, välillä ahistaa niin että !!! No, kohta siitä päästään eroon. Ja voi guud tätä hikoilun määrää ....

Mulla ei oo tullu vielä kyllä yhtään joulu-intoo, te joilla on, niin antakaa intoa vähän tännekin päin! Ehkä sit joulukuussa tulee yhtäkkiä joku fiilis päälle, ja laitan koristeet yms esille, niin ja vaihdan verhot ikkunaan ... kai. Isänpäivälaha ..hmmmm... jääpä varmaan hankkimatta, tosin jos kaveri mahasta päättää tulla ennen isänpäivää niin sit jotain pitää kyllä hankkia! Oma isäni kuoli viime vuonna joulukuun 15. päivä, eikä näin ollen kerinnyt saamaan tietoa tulevasta, ensimmäisestä lapsenlapsestaan :((

KITTYKATTI79: toivottavasti flunssa antaa pian periksi, tervehtymisiä sinne!

Kaikille supistuksia haluaville niitä runsain mitoin täältä!

Tintta-liisa ja kaveri rv 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie oon täällä ihan yhtenä hymynä :)) tulin just neuvolalääkäriltä ja loppu tuos on se että paikat ei oo yhtään valmiina muksun syntymään, vaikka oon supistelujen vuoksi ollut sairaslomalla jo heinäkuusta, että jee jee joulukuun vauvaa tässä väsätään ;). Hyvä uutinen oli kuitenkin se, että poika oli kääntynyt rt:hen, vaikka en ois sitä ikuna uskonut ku on ollut suurimman osan raskausaikaa väärinpäin. Eipähän tartte mennä käännösyritykseen, lähete ä-polille synnytystapa-arvioon kuitenkin saatiin. Muuten kaikki arvot oli ok ja sf mittakin vain 33cm ;).

Jotenkin nyt paremmalla mielellä tätä loppuraskautta eteenpäin vien...

t.Tiitis rv 36+2

Vierailija
24/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kaik ok. Yö meni hyvin. Olen kade teille, joilla ei ole nälkä ja vatsa toimii. Mulla on nälkä ja vatsa ei toimi. Eipä siis rusahda lusikallista vahingossakaan yskin tai en. Pallo täynnä sitä ihteään....

Kiva, että odotatte vauvan syntymää kovasti. Mä täällä raikkoilen koulupapereita pois ja otan ensimmäisen valmistumisen jälkeisen päivän erittäin rennosti. Söin levyllisen suklaata ja oli hyvää. Mulla ei ole turvotusta joten en voi painonnousua laittaa senkään piikkiin, haha. Sanoin isille, että meille tulee poika. Ei se uskonut kun odottaa tyttöä. Pitänee ruveta vonkaamaan kunhan se tulee hammaslääkäristä. Minusta seksi on kivaa -edelleen.

Oli muuten 10 vuotta sitten mun esikoisen la tänä päivänä. Meni 4 päivää yli, seuraava muksu meni viikon yli ja kolmas 2 viikkoa yli - joten ei kiirettä nytkään kun tämän jympän la vasta 15.11.

1 Adventtia odotellen terveisiä kaikille teille.

t. tsukkis ja jympä

Vierailija
25/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukisukkis, onnittelut valmistumisen johdosta ja tsemppiä käynnistykseen meneville!

Yö nukuttiin suht hyvin, tosin tuli juotua niin paljon että vessareissujakin kertyi. pesin eilen viimeiset vauvanvaatteet ja kaikki kassit on pakattu synnytystä varten. eilen töllöä katsellessa tuli muutama kipeä suppari ja sit ei mitään. LAhan on 9 päivää joten sais jo alkaa tapahtumaan... tahtoo nähdä vaavan jo!

Eilen vaavalla oli sellaset zembalot et tais vaihtaa asentoo tai heittää kuperkeikkaa.

Pitäs ruveta kaalilaatikon tekoon - jotenkin tuli himo siihen et on pakko saada sitä. Mulla on kyllä aina jano ja koko ajan nälkä vai miten se Alangon Ismo oikeen laulaa. Taidan juhlistaa marraskuun alkua jäätelöllä, nam.

Jaksamista pallovatsoille :)

katzuska&bebe, 38+6

Vierailija
26/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se JEO jakselee, onkohan nyytti jo kainalossa.

Etä tsemppaukset synnärille !

(.)

Vaivat ovat niitä tyypillisiä, närästys, vessakäynnit ymymym.. Ei mitään erikoista siis.

Ei tullut sitten tälle pallomahalle käynnistystä. Olen siis kärsinyt siitä diabeteksesta, insuliinihoitoinen tällä hetkellä.

Eilen sitten lääkäri sanoi, että odotellaan luonnollista syntymää.

Olen itseasiassa tyytyväinen.

Muutama viikko tässä epävarmaa tuleeko käynnistys vai ei.

Nyt pääsen rauhallisin mielin joulukorttien tekoon ja lahjojen ostoon.

*odottaa joulua innoissaan*

Noh, jään odottelemaan muiden hyviä uutsia!

Meikäläisen sporttikundi (kätilö sanoi eilen ktg:ssä että taitaa olla juoksulenkillä teijän vauva) on mahassa varmasti niin kauan kunnes häädetään! Eli vielä kuukausi raskautta edessä :)

Paljon suppareita kaikille ja onnea nyyttinsä hakeneille marrasmassuille

Terkuin 10kaks ja sporttiheppu 37+6

(vielä laskettuun aikaankin kaksi viikkoa :)

Vierailija
27/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-Liisa: Saatat hyvinkin olla oikeessa. Mä oon toivoton muistamaan kuka laulaa mitäkin. Vaikka samapa tuo, meille laulaa kuitenkin :)

Sellasta piti kysymäni teiltä muilta, että onks jollain muulla ikenet ihan älyttömän kipeenä??

Mul on koko raskauden vuotanu ne verta aina hampaita pestessä mut nyt ne on ruvennu olee sillain ihan turvoksis ja välil sattuu ihan syöminenkin :( Kamalaa kun ei ne tunnu lainkaan parantuvan vaan pahempaan päin mennään :' ( kohta ei kykene enää kun sose-sapuskaan...

Vierailija
28/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala tätä räkätautia. Nyt se sitten iski oikein kuumeen kera ja tienetnkin miehen iltavuoron ajaksi. Yritä olla skarppina esikoisen kanssa ja yritä levähtää. Toivottavasti pienokainen ei synny tänään!

(.) Liikutaan ja lujaa. Onneksi hän ei ole sairas vaan minä. Ensi viikolla synnytyspolille painoarvioon ja luulen, että alkavat silloin käynnistelemään kun itse olen tälläinen 152 cm pitkä, eikä sellaiset 3,5kg vauvat mahdu tulemaan. Toivon kovasti, että synnytys käynnistyisi itsestään, eikä sitä tarvitsisi käynnistää. Oli se viime kerralla aika hurjaa..

JEO:lle onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Ja onnea muutenkin kaikille marraskuun nyyttinsä hakenneille!! Kohta se on meillä jokaisella..

kipe rv 38+6

Vierailija
29/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kirjoittelemaan. Taysista palattu ja huomenna uudestaan, aloitetaan käynnistys operaatio. Toivottavasti ei mene montaa päivää, että paikat kypsyy. Saa onneksi lähteä kotiin, jos ei mitään tapahdu ja kaikki on kunnossa vauvalla ja äitillä. En varmaan sais nukuttua sairaalassa. Ite kun on vaan käynyt siellä syntymässä joskus.

Mutta näin täällä. Nyt nautitaan vielä miehen kanssa kahdenkeskisistä hetkistä ja pitsasta...

Möhköli rv 40

Vierailija
30/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo tuli paivällä, meinasin oksentaa. Lantiota särkeny koko päivän.

supistuksia tulee ja menee, kipeitä ja sellasia kiristyksiä vaan. Lähen kyllä kohta saunaan ja lämpimään suihkuun jos vaikka helpottas!!!Sori että tulin valittamaan, tää loppuaika vaan tuntuu niiiin pitkälle. Vauva myllää mahassa niin että kipeetä tekee.

Jees tässä minun valitukset taas vaihteeksi

Eija ja eemeli 39+5

Vierailija
31/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi tosiaan sitten marraskuu :) Jee! Taisin tämän marraskuun ekan päivän kunniaksi saada ekan supistuksen, kivuttoman kylläkin :) Tai ainakin luulen niin. Tuossa keittiössä touhusin kunnes aloin ihmettelmään että mitäs nyt tapahtuu, veti masun ihan kivikovaksi :) Hassu tunne.

Muutenkin mulla on menny ihan ok. Yöt menee suht hyvin vaikka vessassa olenkin joutunut alkamaan hyppäämään tiheämpään tahtiin, lisäksi kääntyminen tuottaa tuskaa kun lonkkiin sattuu. Mutta silleen ei häiritse mua kun nukahdan aina sitten samantien, ei ole sitä vaivaa etteikö unta saisi.

Joulua odotan myös kovasti. Muutama lahja on jo ostettu! Miehen tyttärelle lähinnä olen ostellut. Tänäänkin jäi paita ja päiväkirja mukaan... Pitäisi muillekkin alkaa jo katsomaan lahjoja, mutta enköhän kerkeä. Kovasti kynttilöitä käryyttelen mutta jouluvaloja en sentäs vielä ole ikkunoihin laittanut :) Katsotaan sitten loppukuusta jos ne saisi laitettua. Anttilasta tilasin jo keittiöön jouluverhot... Ai tykkäänkö joulusta...??? Taidampa tykätä aikalailla...

Lopuksi vielä onnea vauvansa jo saaneille, niille joilla käynnistys kolkuttelee ovella sekä kaikille muillekkin marrasmasuille! Eiköhän ne naperot sieltä ulos tule kun ovat siihen valmiita :)

-Kurpitsa, rv 38+4

Vierailija
32/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäti neuvolassa on tänään " juostu" ..

Paino pudonnu viime viikosta 1.1kg!;o) nyt on yht tullu 6.5kg

RR ja pissi puhtaat/hyvät.

Vauva laskeutunut ja terkkari kovin lupiali että tässä kuussa syntyy. Ja PÖH sanon, ihan varmasti joulukuisiin " joudun" ..

Mulla on myös pää täys räkää..KIVA KIVA! Valuis edes alapäästä mut ei..

Mä oo nkans kauhee joulu immeinen..nyt on jo useampi paketti piilossa..ja muutenkin tykkään hösätä..

Mitähän vielä piti kirjoittaa..?? No en muista, jtketaan huomenna!!:o)

Hor,oonihirviö ja Himpula rv 36+

Vierailija
33/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin jo oman aloituksenkin asiasta.

Ei pysty kunnolla kävelemään, jalkoihin sattuu joka pirun askeleella!

Jalat on ihan kuin norsulla (kyllä ne on turvonneet ollu mutta tämä on jo houlestuttavaa!)

--> jalat siis alkaa aina näin iltasella turpoamaan " silmissä" ensin tulee kamala kiristävä tunne, sitten huomaakin että jalat on isot kuin mitkä. Aamulla ei ole kovin kummoisempi, eilen tuli yölläkin puristava tunne jalkohin, johon heräsin.

Tätä jatkunut siis sunnuntaista.

Koska muut olette hommaamassa joululahjoja?

(ja koska ne jouluvalot kehtaa laittaa ikkunoihin ;)

10kaks (ja norsun jalat)

Vierailija
34/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksoissisareni Näpiskä on nyt synnärillä kärvistelemässä. Illalla viiden aikaan meni vedet ja se oli menoa sitten. Vielä ei kovasti supistele, mutta eiköhän ne siitä ala pikkuhiljaa vahvistumaan. Ihanaa, Heillä on pian nyytti kainalossa!:) La olisi ollut 3.11 eli ylihuomenna. Aika tarkka vauveli!:)

Terkuin, JÄ eli Näpiskän kaksoispuolisko

Vierailija
35/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii mennnä ravinnotta ja olla jo 7.45 siellä. Jos ei ole pää alaspäin yrittävät ulkokäännöstä kun on välillä ollut rt ja välillä jalkatarjonnassa. On ylhäällä ja lapsivettä on vielä reilusti, koko on vähän yli kolme kiloa, tilaa vielä kuulemma reilusti myllätä. Uhkasivat käynnistää jos saadaan pää alaspäin, saa nähdä nyt mitä mieltä tämän kertainen lääkäri on. Jos pysyy jalkatarjonnassa loppuun asti ei vaihto ehtona ole kuulemma kuin leikkaus, jos ei nosta jalkojaan ylös, siinä tapauksessa saisin valita synnytänkö perätilassa vai haluanko leikkauksen. Alle neljä kilosen pystyy kuulemma synnyttämään perätilassa kun on synnyttänyt kaksi yli neljäkilosta normaalisti alakautta.

ukule rv 38+4