Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+*+* TIISTAITA HELMIKUISET +*+*

01.11.2005 |

Aamunvirkkuna tänään....oli eilen niin kenkku päivä ettei riittänyt virtaa edes kirjoitella...tuntui, että kaikki meni päin p:tä...No, uusi päivä, uudet kujeet.

Huomenna olisi lääkäri-neuvola, toivottavasti kaikki ok, ainakin olo tuntuu hyvältä! Niin ja toivottavasti rautatabut ovat auttaneet ja hb lähtenyt nousuun.

Mulla viime neuvolassa sf ihan keskikäyrällä, eka kerralla oli yläkäyrällä, mutta kuulemma ihan normaalia alussa.

Vauveli potkii lujaa ja potkuja kyllä satelee ihan joka suunnasta! Välillä tuntuu kyljissä, välillä alamahassa (virtsarakko...jee) ja sitten navan seudulla. Riippuu paljon missä asennossa itse olen. Makuulla potkut tuntuu lähinnä navan seudulla ja istuessa alhaalla. Yöllä vaavi on todella rauhallinen, pientä liikettä tuntuu jos esim. nousen ylös ja käyn vessassa. Sitten ollaan taas hiljaa. Aamullakin heräillään vasta kun on aamupalat syöty :) Jos tämä rytmi säilyy niin enpä valita :)

Nyt sitten aamupalan laittoon ja skarppaus uuteen päivään!

Nautiskellaan pömpöistämme :)

Sasuliini ja hajuherne 26+4

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset huomenet täältäkin päin. Mulla on rytmi ihan sekaisin, illalla menin nukkumaan jo kahdeksalta ja ylhäällä taas viiden jälkeen. Mutta samahan tuo milloin sitä nukkuu ja milloin kukkuu.

Birdy, soititkos eilen neuvolaan? Selvisikö mahakipu? Toivottavasti ei ollut mitään vakavaa. Ja Janskulle kanssa tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin. Kerrohan sitten kun olet käynyt lisätutkimuksissa.

Tänne ei sen kummempia. Vauva potkii kun potkii ja neuvolakin on seuraavan kerran torstaina. Jos sitten vaikka saisin ne Kelan papyyrit täytettäväksi ja äitiyspakkauksen " tilaukseen" . En kyllä malta odottaa, äitiyspakkaus on niin oleellinen osa ainakin ensimmäistä raskautta, mä varmasti sekoan kun saan sen.

Hauskaa ja energistä tiistaita kaikille!

Austen

Vierailija
2/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun tiedotus kivuistani. Soitin eilen neuvolaan ja siinä vaiheessa olin jo todella tuskissani. Kirjoitti heti lähetteen synnytysvastaanottoon jonne minä pyyhälsin taksilla. Siellä sitten tutkittiin kunnolla. Olin käyrällä, katottiin ultralla, tehtiin sisätutkimus, verikokeet...siis kaikki mahdollinen. Ja mitään syytä ei löytynyt! Lääkäri kyllä huomasi, että mua todella sattuu ja sisätutkimuskin oli niin tuskallinen jotta ihan tuli kyyneleet silmiin. Olisivat passittaneet mut osastolle välittömästi tarkkailuun, mutta mullehan se ei nyt sopinut. Mies lähti tänään aamulla työmatkalle englantiin joten en halunnut sitten jäädä. Oltas varmasti saatu esikko miehen vanhemmille hoitoon ne kun asuu tässä vieressä, mutta minä päätiin sitkeänä sissinä lähteä kotiin. Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin eikä ole ennenaikasuuden vaaraa joten päästivät sitten. Edelleen sattuu ja etenkin silloin kun liikun. Jos kipu jatkuu vielä tänään niin mun on mentävä takas ja ottavat osastolle :( Toivon siis tämän menevän ohi...

Olipas sekava selitys.

Muutoin siis kuuluu ihan hyvää ja mikä parasta niin ruokahalu ei ole kadonnut mihkään =)

Koitan taas lepäillä jospa tämä sillä menis ohi...

Birdy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta !

Esikoinen nukkuu vielä, ihan hyvä oli nimittäin eilen vauhtia ja vaarallisia tilanteita .

Ensin melkein koko päivän tytöltä vuoti verta nenästä ja ihan solkenaan -käytiin siinä päivystyksessä hakee hiukan hyydytystä illalla ja vielä oli töitä .

No siinä pelit sitten toimitsin ja kuinkas kävikään yksi 100 kiloinen pelaaja syöksyi mun syliin pelin tiimellyksessä ja suoraan istui masun päälle, no siinä mie sitten haukoin henkeä vähän aikaan ja nyt on masu niin kipeä että hyvä että voi istua :(

Täällä lasken liikkeitä ja mietin että pitäisikö soittaa äippäpolille jos vaikka ultraan pääsisi tarkistaa onko kaikki ok. ???? Hiljainen yö oli liikkeiden suhteen vaikka tää masukki yleensä herättää monta kertaa yössä. Mielipiteitä ? ?

Työpäiväkin alkaisi taas tässä ensin kirjallisia yms. ja iltaan ysiin täytyisi jaksaa.... mut nyt hörppää kahveeta !

minkki ja oskari 23+6

Vierailija
4/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita teillä! Toivottavasti kaikilla kivulloisilla on kuitenkin kaikki ok.

Mä edelleen yskin ja niiskuttelen, viime viikkoon verrattuna olo on kuitenkin sen verran ruhtinaallinen etten valita ollenkaan! Poikakin oli nukkunut eilen hoidossa kolmen tunnin päikkärit, lienee raukalla myöskin hiukkasen univelkaa.

Koko aamun on masulainen myllertänyt oikein kunnolla, tuntuu ihan hassulta istua tässä pöydän ääressä kun mahassa käy tuollainen vilske. Mieskin eilen sängyssä tunsi moukarointia kun ihan kylkeen käperryin kiinni =) Ja mies muuten tykkäsi mun uudesta lyhykäisestä kampauksesta kovasti!

Hassu juttu, tänään aamulla töihin tullessa " pääsin" puhaltamaan poliisin pilliin, tasan kerran aiemmin olen joutunut ja se oli esikon raskausaikana... meikäläisen promilleja näköjään mittaillaan vaan raskaanaollessa! Vähemmän hauska sattuma oli eilen illalla auton edestä käpsytellyt hirvi, onneksi oli sen verran matkaa että hyvin ehti jarrutella. Aina sitä kuitenkin sydän vähän pomputtelee jälkeenpäin.

Huomenna tämä mamma lähtee viihteelle, lähdetään Helsinkiin teatteriin, saa isukki hoidella lapset ja kodin yhden illan ajan! Jipii, maltan tuskin odottaa! =)

Jospa sitä tänäänkin kokeilisi tuota työntekoa, reipasta tiistaita myös muille!

Manna ja eekuli 23+4

Vierailija
5/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko maittaa taas ihan hirmuisesti... ;)

Minkki kyseli mielipiteitä: itse vastaavassa tilanteenssa oman mielenrauhani takia soittaisin äippäpolille ja kertoisin tapahtuneesta.

Birdylle toivottelen minäkin olon paranemista!

Itsellä päänsärystä on tullut jokapäiväinen riesa. Verenpaineet ovat kyllä hiukan nyt kohonneet ja nämä hormonit siihen vielä lisäksi, niin ei kai se ihme, että päähän koskee. Sinnillä olen vielä kävellyt työmatkat (2 km /suunta) ja kotia päin mennessä matkaan menee melkein 10 minuuttia kauemmin kuin aamusella. Supistelee... Noh, ensi kuussa pääsee äitiyslomalle! (Tuntuupas mukavalle todeta se)

Mutta nyt töiden pariin...

Laivis rv 25+2

Vierailija
6/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aloitettiin sitten neljäs antibioottikuuri yhteen pötköön! Ja poskiontelot punktoitiin kolmannen kerran. Raskaana ollessa ei passaa näköjään sairastua, ei parane ollenkaan. Yleensä en tarvitse antibiootteja enkä sairasta flunssia. Lääkärin kanssa keskusteltiin että helpottaa kun synnytys ohi, siis enää 3 kk, hohooo! Onko muilla yhtä sitkeitä flunssia? Vauva liikkuu ja raskausrintamalla kaikki ok. Vanhat tutut liitoskivut estävät reippaan kävelyn ja ylös-ulos pullahtanut vatsa hankaloittaa jo hengitystä.

Vaivaako ketään kaamosmasennus? Oliskohan se kirkasvalolamppu hyvä? Iltaisin on tosi pimeää kun ei ole vielä lunta.

Kituen ;o) eteenpäin!

Preludi ja rummuttaja 26+6

Vierailija
7/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mullekin iski sitten se masennus...äääh. Töissä ei jaksais yhtään ja koko ajan vaan väsyttää, kaiken lisäks vielä terkkari käski tarkkaileen syömisiään ja lopettaa herkkujen kuten suklaan syönnin kokonaan eli pitäis noudattaa sitä diabeetikkojen kuuria. Näköjään mulla on äidiltä perityt geenit eli kiloja kertyy raskausaikana paljon, äiti kyllä aina sanonu et ei hänellä jääny mitään, et kaikki lähti aina imetysaikana vähitellen pois. Tuli vaan sellanen olo, et eipä jaksais sitten joka kerta kuulla terkkarissa jos on painoa tullu liikaa. Niin ja nyt sitten laitetaan sinne sokerirasitukseenkin, vaikka aluks vaan sano et ei välttämättä tarvii. Ja vali vali. Anteeks purkaukseni...

Mahassa on kaikki hyvin, potkuja satelee eniten iltasin ja eilen jäin oikeen kattomaan kun maha alko hyppimään. Sydänäänet on tasaset 152 sykki tänään. Tukivyön ostoa oon mietiskelly, kun kävellessä alkaa alavatsaa vihlomaan ja huomasin et sellaset tukevammata farkut päällä samaa ilmiötä ei ole, eli kai siitä vyöstä olis sitten apua.

Hyvää tiistaita kaikille!

-Ronya- 23 + 2

Vierailija
8/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä masussa asuu hikka =) Tasaseen tahtin hikottelee nytkin ja yleensäkin ainakin pari kertaa päivässä. Muutenkin on meno välillä melko vauhdikasta ja kuperkeikkaa ilmeisesti heitellään, vaikka vielä pari viikkoa sitten oli hyvinkin rauhallista, tuntui vain pieniä hipaisuja.

Tajuton väsymys vaivaa täälläkin. Ja toisina päivinä supistelee kokoajan. Eilen oli parempi päivä, tänään taas huonompi. Kuuluu asiaan sanotaan neuvolasta. Ei taija päästä saikulle vaikka tuntuu että viimeset voimat on pelissä. Mieskin lähtee reissuun loppuviikoksi.

Närästys on kans alkanut vaivaan, onneksi vasta nyt. Muilta se on ollu alusta lähtien. Mullakin on lääkäri 15.11. Jos jaksais sinnillä sinne asti..

mulla se vaan paino nousee. Nyt tullut 12 kiloa. Tosin ruokakin maistuu. Empä ota stressiä siitä kun onhan tuota tullu ennenki ja hyvin on lähteny pois.

matilda & hikotteleva taimi 26+1 (voiko olla jo nuin paljon??)

Vierailija
9/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kontrolliutrassa vaavin kasvun takia; kasvu oli tasaista, ja painoa masuvaavilla oli 530g, reisiluu oli 4cm ja istumapituus 17,6cm. Pyysin vielä päästä ultraan myöhemmin, ja uusi ultra onkin sitten rvk 30, vaikka vauvan koko vastasi viikkoja, ja meni käyrillä ala- ja keskikäyrän välillä.

Mulle tuli sitten elämäni ensimmäinen hiivatulehdus; todella kiusallinen vaiva, tekee mieli raapia alaosastoa...kävin siis lääkärissä, ja vaiva hoituu rasvoilla ja puikoilla. Olisikohan syytä tehdä remontti ruokavalioon, koska jatkuva makean puuttamien ei ainakaan auta asiaa... Ostin kaupasta ison läjän gefilustuotteita. Muutenkin on tuota painoa siunaantunut ajasta ennen raskautta sellaset 8kg...hirvittää...

Ihanaa, me päästään muuttamaan tästä ahtaasta kaksiosta ihan upouuteen asuntoon joulukuun alussa :)) tilasin Ikeasta esikoiselle nätin lastensängyn ja tuijottelen asunnon pohjapiirrustusta ja sisustan sitä mielessäni...tosin toi pankkitilin saldo vähän rajoittaa mun intoani ;o)

spiral 24 tasan

Vierailija
10/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki, mitä ihmeen peliä sä toimitset? Satakiloiset hyppii syliin? Hui! Mä olen aina ollut sitä mieltä, että urheilu on vaarallista, paljon parempi pysytellä sohvalla... Ei vaan, soita ihmeessä varmuuden vuoksi ja kerro meillekin että mitä sanottiin. Mä olen nimittäin kanssa miettinyt että minkäköhänlaisia tällejä tuo maha kestää, jos esimerkiksi kaatuu. Kyllähän se varmaan hyvin suojaa, mutta voiko vauva jotenkin vaurioitua. Tuskin nyt ihan pienestä, luulisi että kipu itselle on suurempi kuin tuhot vauvalle, en tiedä.

Birdy, olehan varovainen siellä ja jos tarvitset apua kun mieskin on poissa, niin minä täältä karautan hätiin, pyydät vain! Mutta pääasia, että ruoka maistuu, silloin on takulla kaikki hyvin. :-) Mä jo pelkäsin että entäs jos se oli sulla umpisuoli, eikös se ole aika yleinen ongelma raskauden aikana. Mutta onneksi ei.

Mä lähden päikyille, johan tässä tulikin oltua pystyssä useampi tunti...

Austen

Vierailija
11/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on ultrassa taas käyty. Kaikki oli hyvin, sydän löi ihan tasaiseen tahtiin. Kaikki kammiot ja läpät ym näytti olevan myös ok. Oli oikein miellyttävä mieslääkäri, tutki ja selitteli tarkkaan. Sanoi, että saattoi eilen ne epätasaisuudet sydänäänissä johtua mun yskimisestä tai sit vaan aamukiireestä. Ja kuulemma kyse oli siitä, että yksi lyönti tuli liian aikaisin, joten seuraavaan lyöntiin oli normaalia pidempi aika. Reisiluu oli 4,1 ja painoa 600. Ja niillä oli muuten sellanen 4D-kone, joten ei tarvi mennä yksityiselle...

Selvisi sitten se sukupuoliki... =) Mieheni sanoi heti, ettei haluta tietää (puhukoon omasta puolestaan...). Lääkäri siihen, että selvä, hän katsoikin sen jo. No, siinähän uteliaisuus heräsi. Ja loppujen lopuksi miehenki oli pakko myöntää, et halutaan tietää. Ja sit se lääkäri näytti tarkemmin, tyttö olisi tulossa. Voi sitä ilmettä mun mieheni kasvoilla. Se ois kyllä valaissu koko kaupungin... =) Se ku on tavallaan toivonu pientä prinsessaa...

Birdylle jaksamisia. Toivottavasti kipu hellittää tai ainaki selviäis mikä sen aiheuttaa. Epävarmuus ei oo kivaa.

Nyt takas töiden pariin ja kohta kouluun.

Jansku & Möhkis 23+1

Vierailija
12/13 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou kaikille pitkästä aikaa! Ei muuta kuin Minkki lääkäriin vaan, mä ainakin menisin. Aikoinaan kun odotin kakkosta, kaaduin tosi pahasti jäätiköllä mahalleni ja menin tsekkaukseen, sanoivat kyllä silloin etteivät vauvat kovin helpolla kärsi kolhuista vaikka tapahtuisi hurjiakin törmäyksiä. Jos nyt ei ihan väärässä olla, meidän kakkosen kummisetä taisi olla samalla kentällä myös eilen illalla, mutta se on niin hoikka, ettei voinut olla syyllinen:)

Aika hurjalle alkaa nää viikkomäärät kohta tuntua, periaatteessahan joku saattaa saada nyytin vielä tämän vuoden puolella. Tosin alkaa tässä jo vaivojakin olla siihen malliin, että ihan hyvä kun helmikuu lähestyy. Meillä pitäs muuten isin olla reissussa helmikuun eka viikolla, kun mun la 22.pvä. Toisaalta mulla ei oo edellisetkään meinanneet millään lähteä käyntiin, olen ihan varma että ainakin minä jatkan maaliskuun puolelle asti, mutta siltikin vähän mietityttää tilanne jo nyt.

Onko muilla kovasti supistellut? Mulla aina hetkittäin tosi pahasti, välillä taas ei mitään. Mutta jossakin kaupungilla ramppaamisesta tulee ihan parissa tunnissa aivan sietämätön olo. Ei kai tässä muuta kuin hyviä vointeja kaikille, toivottavasti Minkin ja Birdynkin (en kai muista väärin nimiä) olo kohenee!

adalmiina 23+6

Vierailija
13/13 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oli flunssa yli kaksi viikkoa sitten ja siitä jäi hirveä yskä, joka vaivaa etenkin makuulla ollessa, eli öisin. Mies jo kyllästyi ja sanoi nyt meet lääkäriin että saa ees nukkua, ja sain sitten jotain mietoa yskänlääkettä, jota määrätään pienille lapsillekin. Toivottavasti se siitä. Edellisestä yskästä onkin aikaa jo pari vuotta, eikä se kestänyt kovinkaan kauaa.

Supisteluista kyseli useampikin. Mullakin supistelee välillä enemmänkin kun liikkuu ja kumartelee, mutta ne menee kyllä huilaamalla ohi. Ja autolla ajaessa supistelee älyttömän usein, lähes joka kerta, ainakin aina pitempää matkaa ajaessa, ja yleensä ajan vain pitkiä matkoja, pakko mikä pakko.

Kiva kun tamperelaisten tapaamisessa oli mukavaa, toivotaan että pääsen seuraavalla kerralla mukaan.

Joku kyseli myös missä vauva potkii. Minulla potkii yleensä ihan alavatsassa, varsinkin tietsikalla ollessa ja autolla ajaessa. Tosi harvoin tuntuu muualla, vaikka viimeaikoina pirpana on tehnyt voltteja ja ties mitä mylläystä vatsassa.

niisku 23+6