Pojalle nimekis Matti? Yksinkertaisesti
ja ytimekkäästi. Tykkään nimesn permeydestä ja helppoudesta. Ei taida olla mikään hittinimi, mutta ei haittaa.
Mitäs olette mieltä?
Kommentit (13)
menee kouluun. Isoveljensä luokalla on myös Matti, joka on 12v. Olisin toivonut pojasta Eeroa, mutta onhan tuo Mattikin aika kiva nimi.
ja ei siihen muiden nimimaut vaikuta.
Kun nyt kysyit, kuitenkin sanon, että itse en voisi laittaa. Haluan itse epäyleisen nimen lapselleni, mutta sehän on vain minun mielipide.
Matti lienee samaa yleisyydeltään kuin Anna, Liisa, Pekka, Juha. Perusnimiä, suomalaiseen kulttuuriin liittyviä.
yhden 4v Matti-pojan, nimi ei ole yleinen pikkulapsille, mutta kyllä niitäkin löytyy. Ihan kiva perusnimi, ei mitään ikävää sanottavaa. Eikä kaikkien tarvitse valita niitä yksilöllisiä ihmeellisiä nimiä lapsilleen!
50-luvun nimien suosio alkaa tässä nousta taas. Matti on oikein kiva nimi, tulee mieleen se heti reipas pikkupoika ( ei ollenkaan ole nykänenkään onnistunut nimeä pilaamaan).
" Jos Matin palkaksi markan antaa, hän mummon taskuun sen heti kantaa, ja silmäin kas kas kas kas loistoaan, ja silmäin kas kas kas kas loistoaan":)
50-luvun nimien suosio alkaa tässä nousta taas. Matti on oikein kiva nimi, tulee mieleen se heti reipas pikkupoika ( ei ollenkaan ole nykänenkään onnistunut nimeä pilaamaan). " Jos Matin palkaksi markan antaa, hän mummon taskuun sen heti kantaa, ja silmäin kas kas kas kas loistoaan, ja silmäin kas kas kas kas loistoaan":)
päädyimme miehen toiveesta samantyylisiin suomalaisiin perusnimiin. Niihinkin olen ollut todella tyytyväinen, sillä kouluikäisiä kaimoja ei ole liikaa (ovat oikeastaan harvinaisia), mutta nimiä ei kuitenkaan tarvitse erikseen tavailla vieraillekaan ihmisille ja palaute on ollut pelkästään positiivista ("reippaat ja rehelliset nimet").
Inhoan kysesitä nimeä todella paljon.
kyseessä oli siis vanha lastenlaulu
tässä sanat
Kas tuolla pirtti on tuomen alla
ja siinä portti on vierustalla
siel asuu pik pik pikku matti hei
siel asuu pik pik pikku matti hei
Sielt tulee ukkoja kuorminensa
ja heillä kiire on matkoillensa
mut portil yks kaks yks kaks matti on
mut portil yks kaks yks kaks matti on
Jos matin palkaksi markan antaa
hän mummon taskuun sen heti kantaa
ja silmäin kas kas kas kas loistetta
ja silmäin kas kas kas kas loistetta
Kaikki Matit ovat viinaanmeneviä.
Kaikki Matit ovat viinaanmeneviä.
Hyvä nimi, sellainen "oikea" nimi. Vs. joku Nicomiico.
En omalleni laittaisi mutta nimi on ihan kiva, ei ärsytä millän muotoa eikä kaimojakaan varmasti ole liikaa. Laita ihmeessä nimeksi.
Mua Matti ei erityisesti miellytä, kun assosioin kouluaikaiseen Mattiin.