Lasten kokema rasismi, helv***** sentään!
Täällähän oli eilen just pitkä keskustelu/vääntö siitä, miten paljon lapset joutuvat kokemaan rasismia jo Suomessakin. Äsken hullu mies jahtasi LAPSIA puukon kera, haukkui, uhkasi ja kehoitti tappamaan heidät! Joukossa sekä suomalaisia että ulkomaalaisia lapsia. Onneksi poliisi sai hullun kiinni, ei kuulemma kovin helpolla.
Tätäkö te hullut rasistit puolustatte?!!
Kommentit (78)
mutta ymmärrystä. Kaikenlaiset lieveilmiöt tietysti lisääntyvät, niin kauan kuin; suomesta ja suomalaisilta katoaa työpaikkkoja, kehitysapua jatketaan, pakolaisia ja maahanmuutajia otetaan ja pakkoruotsi pysyy voimissaan. Ei kymmenentuhatta vuotta sittenkään hyvällä katsottu, jos vieraita naamoja tuli paskomaan metsästysmaille. Ihmiset nyt vain jostain syystä kuvittelevat, että suhtautuminen muuttuu aikojen saatossa radikaalisti parempaan.
MIEHET - oikeat miehet - eivät paskoneet aleeen, kun pari hassua muukalaista tuli reviirille. Mutta toki itsetunnon ja lihasten puuttuessa ajat muuttuivat ja ns. "narukäsiuho" (tunnettu myös nimellä "hallauho" tuli keskuuteemme naureskelujen kohteeksi. Ennen miehet oli miehiä ja leidien itkufoorumeita (Hommafoorumi) ei tarvittu tosimiesten itsetunnon tai sen puutteen jatkoksi.
Ihan outo viesti sulla.
Ihan yhtä hyvin voisi laittaa: ulkomaalaistaustainen bussikuski raiskasi nuoren. Tätäkö te maahanmuuttomyönteiset tahdotte.
Yhtä typeriä viestejä kumpikin.
vähäteltiin lasten kokemaa rasismia ja tästähän sen huomaa, että "mitäs tuosta, oppivathan tavoille", eikö niin??
Todellakin oppivat tavoille, siis kotoutuvat vallan hyvin suomalaisille tavoille= kännätään, uhkaillaan puukolla, huudellaan vieraille ihmisille rivouksia yms. "mukavaa".
Ja toki taas syyllisiä ovat vain ja ainoastaan ne mamut...
Tätäkö te hullut rasistit puolustatte?!!
hetkisen kuluttua.
ei puolustele sitä että joku juoksee puukon kanssa lasten perässä.
Ja kyllä -olen rasisti.
Itse olen matkustanut paljonkin maissa, joissa oma ihonvärini on vähemmistössä. Vaan enpä koskaan ole kokenut rasismia, kukaan ei ole missään hyökännyt kimppuuni ihonvärini vuoksi. Suomessa taas maahanmuuttajien kokema rasismi on ilmeisen hyväksyttyä täälläkin käydyn "keskustelun" perusteella, jopa lapsia saa uhkailla puukolla. Eli oppivatpahan todella hyvin suomalaisille "tavoille"...
Mä ainakin toivon, että kun seuraavaksi lähdet ulkomaille sellaiseen maahan jossa valkoiset ovat vähemmistö joudut rasistisen väkivallan uhriksi. Tiedätpähän miltä se sitten tuntuu olla rasismin uhri.
Miten liittyy rasismiin?Jos joku hullu juoksee pihalla kakaroiden perässä, tuskin oli rasismia vaan yksinkertaisesti jonkun hullun touhuja. Eiköhän se rasismi ole jotain ihan muuta vaikka sitä mitä joku eilen kirjoitti kuinka lapsensa koulussa muslimit olivat hakanneet juutalaispojan.
Hullu huusi tappavansa v*** nee***! Kehoitti muitakin heittämään ne partsilta alas jne..Onko tarpeeksi?
Jos oli vanhempi hlö niin kakara oli vielä 20 vuotta sitten paljon pahempi sana kuin neekeri, joten etköhän sä vähän ylireagoi ja kannattaa kysyä mitä kakarasi ovat tehneet, tuskin syyttä juoksi perässä.
kun joku ei-suomalainen juoksee nulikkasi perassa puukko ojossa. Tulisikohan vahan 'ylireagointia'?
Jossain Kontulan lähiössä kun riittää hulluja, eipä tuolla rasismin kanssa ole mitään tekemistä jos joku sekopää juoksee lasten perässä. Huusi varmasti niille valkoisillekin jotain sopimatonta. Hulluja on maapallo täynnä ja pahinta rasismia olen nähnyt yllättäen Dubaissa, olin siellä töissä ja paikalliset kohtelevat tummaa ja niitä Aasialaisia siirtotyöläisiä huonommin kuin naisia tai koiria.
Jossain Kontulan lähiössä kun riittää hulluja, eipä tuolla rasismin kanssa ole mitään tekemistä jos joku sekopää juoksee lasten perässä. Huusi varmasti niille valkoisillekin jotain sopimatonta. Hulluja on maapallo täynnä ja pahinta rasismia olen nähnyt yllättäen Dubaissa, olin siellä töissä ja paikalliset kohtelevat tummaa ja niitä Aasialaisia siirtotyöläisiä huonommin kuin naisia tai koiria.
Maailman parhaita lentokoneita kenties, mutta koko henkilökunta noita syrjittyjä. Arabimaat ovat edelleen erityisen rasistisia - ei niinkään "eurooppalaisia" kohtaan, mutta kaikkia tummaihoisia jne.
Siis hyökkäsikö se sekopää VAIN niitä mamumuksuja kohti vai KAIKKIA muksuja kohti...? Jos jälkimmäinen, niin en kyllä ihan nyt hokaa tuon ap:n pointtia.
lapseni on suomalainen, kokenut rasismia ekan kerran 4-vuotiaana. Ei ole elämässään Tukholmaa pidemmällä käynyt eikä ole mitään yhteyksiä mihinkään muuhun kuin suomalaiseen kulttuuriin, suomen lisäksi puhuu kouluenglantia ja -ruotsia. Mutta kun on vähän tummempi niin pidetään aina mamuna.
Ja lapsiin kohdistuva rasismi on aika järkkyä, meillä on käyty kriisit asian tiimoilta alle kouluikäisenä jo. Mitään ei ole lapseni tehnyt ansaitakseen sitä kohtelua jota on aikuisilta ihmisiltä saanut. Tottakai se ihmiseen vaikuttaa jos kiusaaminen alkaa jo pikkulapsena ja sitä tekee vieraat aikuiset ihmiset.
Nyt lapseni on kohta aikuinen ja osaa jo suhtautua rasismiin. Sitä ei pidä sietää. Yksi henkilö joutui asiakaspalvelusta toisiin tehtäviin kun oli käyttäytynyt rasistisesti lastani kohtaan ja teimme hänestä valituksen. Jo varhain lapsi joutui sen asian eteen että maailma on pullollaan huonoitsetuntoisia idiootteja = rasisteja joiden pitää purkaa toisiin se että on paha olla. Kenties koette itse jotain ylemmyyttä, me kyllä pidetään teitä aika säälittävinä tapauksina joilla on sivistyksen puutetta ja jotain häikkää korvien välissä. Eipä lapsi enää ota itseensä jos joku huutelee kun tietää että sellasilla ihmisillä on yleensä alko- tai muu päänsisäinen ongelma.
joku nauttii kun saa provosoitua meitä tyhmiä oikein olan takaa... En usko edes kukaan voi olla oikeasti sitä mieltä että tummaihoisia lapsia saa haukkua vain sen takia että ovat tummaihoisia.
Kaverini suloinen ja ujo tytär oli myös joutunut bussipysäkillä jonkun aikuisen miehen (ei varmaan ihan terve aikuinen tässä tapauksessa) haukkumaksi, tyttö oli silloin 6v. ja pelästyi kovasti...Onneksi äitinsä on sen verran sanavalmis että osasi puolustaa tytärtään ( joka on puoliksi irakilainen, eli aikalailla eksoottisen näköinen)
Surullista tosiaan, luulen että suurin osa noista huutelijoista on alkkiksia tai mieleltään sairaita, mutta silti harmittaa kovasti lasten puolesta jotka joutuvat sellaista kokemaan...
lähipiirissäni olen huomannut että Suomessa on jotenkin ok ilmaista olevansa rasisti tai homofoobikko. Sen huomaaminen jotenkin sysäsi hiukan, sillä siihen asti ainoat rasistit joita tunsin olivat kavereita kouluajoilta, joille se oli jotenkin kunniamerkki. Siis teini-ikäisten hämmentynyttä kukkoilua ja kavereille esittämistä. Itse sain näiltä kavereilta lempinimeksi "hippi" kun kehtasin olla eri mieltä ja funtsia asiat keskenäni.
Pointtini onkin se että minua sysäsi sen tiedostaminen että nyt on kyse lähipiirissäni jo aikuisista ihmisistä. Äideistä ja isistä. Ja heidän äideistään ja isistään. Tämä on selvästi syvempi kultturiperinto kuin olin osannut, tai kaiketi halunnut ymmärtää. Ja se on onnistuneesti taistellut kaikenlaista valaistumista vastaan ja on mustavalkoisuudessaan niin suosittua että on ihan ok tunnustaa kesken ihan tavallisen kana-aterian että on äänestänyt persuja, ja että on hyvä vaan jos neekerit sotivat toisensa hengiltä. Ihan vaan nanosekuntien pätkissä elän joskus vahvasti 1800-luvun Amerikan etelävaltioissa. Siitä pitää aina havahtua ravistelemalla rajusti päätä, joskus nyrkkejä apuna käyttäen.
On kuitenkin jotain hienoa, arvokasta ja aitoa elää kulttuurissa jossa on ihan ok avata suunsa ja tunnustaa ettei pään sisällä liiku muuta kuin hernesoppaa.
Siis hyökkäsikö se sekopää VAIN niitä mamumuksuja kohti vai KAIKKIA muksuja kohti...? Jos jälkimmäinen, niin en kyllä ihan nyt hokaa tuon ap:n pointtia.
tappavansa vi*un nee*erit pikkulapsille, niin meneekö vieläkin yli ymmärryksesi? Paikalla oli siis kaiken näköisiä lapsia, suomalaisia ja maahanmuuttajien lapsia, jotka yhdessä pelasivat. Heille kun ei ole väliä, mistä kukin on kotoisin!
tappavansa vi*un nee*erit pikkulapsille, niin meneekö vieläkin yli ymmärryksesi? Paikalla oli siis kaiken näköisiä lapsia, suomalaisia ja maahanmuuttajien lapsia, jotka yhdessä pelasivat. Heille kun ei ole väliä, mistä kukin on kotoisin!
ja pelottavaa mamulapsille, se on sitä myös joukossa oleville suomalaislapsille myös. Vähän toisesta näkövinkkelistä joka on se, että saako akuisen tehdä näin? Jos aikuinen saa, saanko minä käydä heikompieni kimppuun.
Tällaisen asian hyväksyvät rasistit ei tajua sitä, että siinä vahingoittuu koko yhteiskunta. Heidän hekumointinsa tulee lopulta meille kalliiksi.
tällä hetkellä useampia tyttöjä teini-iässä (13-19 v). Viimeisen puolen vuoden aikana kaikille on joku aikuinen mies käynyt aukomaan päätään siitä kun ovat puhuneet ruotsia esim. puhelimessa bussissa. Aiemmin tällainen huutelu oli satunnaista, ja useimmat eivät sitä koskaan olleet kokeneet. Mistä lie johtuu tällaisen käytöksen lisääntyminen, ei riitä että on suomalainen vaan pitää olla suomenkielinenkin.
Olin bussissa entisessä kotikaupungissani (keskikokoinen suomalainen kaupunki), asun siis nykyään ulkomailla. Eräs kaverini soitti ja puhuin hänelle puhelimessa ensin hänen omaa äidinkieltään (opettelen tätä kyseistä kieltä, joka on siis eurooppalainen kieli) ja sen jälkeen vaihdoin englantiin. Osaan englantia todella hyvin ja aksenttini on hieman brittiläinen, en siis puhu sellaista tankeroenkkua.
Yhtäkkiä huomasin, että pari jotain noin 23-v. jannua (sellaisia hieman uusnatsihtavan näköisiä) alkoi vilkuilla suuntaani ja mutisivat jotain keskenään. Aloin kuunnella heidän juttujaan he höpisivät puheluni aikana jotain tyyliin, että mikähän mamuhuora se tuokin on jne. Puhelun jälkeen nousin ylös penkistäni ja menin takaoven eteen odottamaan pysäkkiä, kun toinen jannuista huusi minulle, että "why don't you learn fucking Finnish if you want to live in Finland bitch".
Katsoin häntä hetken aikaa ja sanoin sitten selvällä suomella, että "osaan jo mutta sinun kaltaistesi vuoksi en halua täällä asua". Pysäkki tuli ja poistuin bussista.
Olen aivan kauhistunut tästä Suomen nykyisestä ilmapiiristä. Ei voi muuta sanoa.
tällä hetkellä useampia tyttöjä teini-iässä (13-19 v). Viimeisen puolen vuoden aikana kaikille on joku aikuinen mies käynyt aukomaan päätään siitä kun ovat puhuneet ruotsia esim. puhelimessa bussissa. Aiemmin tällainen huutelu oli satunnaista, ja useimmat eivät sitä koskaan olleet kokeneet. Mistä lie johtuu tällaisen käytöksen lisääntyminen, ei riitä että on suomalainen vaan pitää olla suomenkielinenkin.
Olin bussissa entisessä kotikaupungissani (keskikokoinen suomalainen kaupunki), asun siis nykyään ulkomailla. Eräs kaverini soitti ja puhuin hänelle puhelimessa ensin hänen omaa äidinkieltään (opettelen tätä kyseistä kieltä, joka on siis eurooppalainen kieli) ja sen jälkeen vaihdoin englantiin. Osaan englantia todella hyvin ja aksenttini on hieman brittiläinen, en siis puhu sellaista tankeroenkkua.
Yhtäkkiä huomasin, että pari jotain noin 23-v. jannua (sellaisia hieman uusnatsihtavan näköisiä) alkoi vilkuilla suuntaani ja mutisivat jotain keskenään. Aloin kuunnella heidän juttujaan he höpisivät puheluni aikana jotain tyyliin, että mikähän mamuhuora se tuokin on jne. Puhelun jälkeen nousin ylös penkistäni ja menin takaoven eteen odottamaan pysäkkiä, kun toinen jannuista huusi minulle, että "why don't you learn fucking Finnish if you want to live in Finland bitch".
Katsoin häntä hetken aikaa ja sanoin sitten selvällä suomella, että "osaan jo mutta sinun kaltaistesi vuoksi en halua täällä asua". Pysäkki tuli ja poistuin bussista.
Olen aivan kauhistunut tästä Suomen nykyisestä ilmapiiristä. Ei voi muuta sanoa.
Harvalla on noin hyvä, kirjoittakaa kirja. Hienoa kuitenkin, että asut ulkomailla, kunpa muutkin kaltaisesi asuisivat.
Olin bussissa entisessä kotikaupungissani (keskikokoinen suomalainen kaupunki), asun siis nykyään ulkomailla. Eräs kaverini soitti ja puhuin hänelle puhelimessa ensin hänen omaa äidinkieltään (opettelen tätä kyseistä kieltä, joka on siis eurooppalainen kieli) ja sen jälkeen vaihdoin englantiin. Osaan englantia todella hyvin ja aksenttini on hieman brittiläinen, en siis puhu sellaista tankeroenkkua. Yhtäkkiä huomasin, että pari jotain noin 23-v. jannua (sellaisia hieman uusnatsihtavan näköisiä) alkoi vilkuilla suuntaani ja mutisivat jotain keskenään. Aloin kuunnella heidän juttujaan he höpisivät puheluni aikana jotain tyyliin, että mikähän mamuhuora se tuokin on jne. Puhelun jälkeen nousin ylös penkistäni ja menin takaoven eteen odottamaan pysäkkiä, kun toinen jannuista huusi minulle, että "why don't you learn fucking Finnish if you want to live in Finland bitch". Katsoin häntä hetken aikaa ja sanoin sitten selvällä suomella, että "osaan jo mutta sinun kaltaistesi vuoksi en halua täällä asua". Pysäkki tuli ja poistuin bussista. Olen aivan kauhistunut tästä Suomen nykyisestä ilmapiiristä. Ei voi muuta sanoa.
Harvalla on noin hyvä, kirjoittakaa kirja. Hienoa kuitenkin, että asut ulkomailla, kunpa muutkin kaltaisesi asuisivat.
Ja toisin kuin eräillä, mulla ei ole aikaa eikä intoa sepitellä tänne tarinoita:)
Tyttäreni 3 v puhuu suomea mun kanssa ja ruotsia isänsä kanssa koska isänsä on ruotsinkielinen.
Tyttö lauleli Små Grudana- laulua ostoskeskuksessa, kun keski-ikäinen nainen tuli sanomaan lapselle että "turpa kiinni hurri". Olin täydellisen hämmentynyt, järkyttynyt ja kauhuissani: tätäkö te persut ja ruotsikielen vastustajat haluatte? Että taaperoille huudetaan ja auotaan päätä siitä mitä kieltä puhuvat?
MITEN KETÄÄN voi häiritä se mitä kieltä ja MITEN sitä kieltä puhuu?!
mutta ymmärrystä. Kaikenlaiset lieveilmiöt tietysti lisääntyvät, niin kauan kuin; suomesta ja suomalaisilta katoaa työpaikkkoja, kehitysapua jatketaan, pakolaisia ja maahanmuutajia otetaan ja pakkoruotsi pysyy voimissaan. Ei kymmenentuhatta vuotta sittenkään hyvällä katsottu, jos vieraita naamoja tuli paskomaan metsästysmaille. Ihmiset nyt vain jostain syystä kuvittelevat, että suhtautuminen muuttuu aikojen saatossa radikaalisti parempaan.
MIEHET - oikeat miehet - eivät paskoneet aleeen, kun pari hassua muukalaista tuli reviirille. Mutta toki itsetunnon ja lihasten puuttuessa ajat muuttuivat ja ns. "narukäsiuho" (tunnettu myös nimellä "hallauho" tuli keskuuteemme naureskelujen kohteeksi. Ennen miehet oli miehiä ja leidien itkufoorumeita (Hommafoorumi) ei tarvittu tosimiesten itsetunnon tai sen puutteen jatkoksi.
kirjoitettu :) komppaan.
on ihan "ymmärrettävää", että aikuinen mies jahtaa puukolla uhaten lapsia ja huutaen rasistisia tappouhkauksia. "No kun ne mamut tekee sitä ja tätä..." Sekö oikeuttaa pelotella pieniä lapsia? Olette yhtä pelottavia kuin tuollaiset hullut!