Esimies ei pidä sopimuksista kiinni
Olen ollut kesätyössä kesäkuun alusta lähtien. Nyt toinen työntekijä lopetti, eli pulju on minun vastuulla. Kysyin että miten työvuorot menevät, kun olen yksin, ja hän sanoi että saan tehdä niin pitkää päivää kuin haluan. Pistin hänelle sähköpostiin mielestäni kohtuullisen ehdotuksen työvuoroista, ja hän vastasi niiden olevan ok.
Tänään tulin töihin, ja työvuorot oli kaikkea muuta kuin mitä sovittiin. Oltiin sovittu, että ensi viikolla on kaksi 8h päivää, muut 7 tai 6h. Työvuorolistan mukaan olen joka päivä 8h ja ajatkin muutettu.
Mitä tehdä? Olen koeajalla, ja pelkään että jos soitan ja kysyn asiasta, saan potkut tai jotain vastaavaa, mutten haluaisi myöskään suostua siihen että sopimuksista ei pidetä kiinni...
Kommentit (6)
Mutta siitä pitäisi ilmoittaa ajoissa. Olikos se niin että 2 viikkoa aikaisemmin pitäis olla työvuorolistat näkyvillä.
ollut noin 20-30 tuntia, ja nyt "joustin" niin, että olisi ollu 36 tuntia minun ehdotuksessa, mutta esimiehen listassa yli 40 tuntia.
tulee työvuorot aina viikoksi eteenpäin. ja ei se mitään vaikka olisi muuttanut, mutta kun tämä oli tällainen "sovitaan yhdessä" niin myös odotin sitä. Ja myös että olisi alunperin sanonut ettei minun ehdotukseni ollut hyvä, eikä "joo kuulostaa ihan hyvältä"
harmittaa vain jotenkin, sillä mielestäni on töissä mennyt ihan hyvin, saanut hyvää palautetta jne. Ihan kun noin vain sitten voisi hävitä se kaikki luottamus ja avoimuus :(
Enkä mielestäni ole ollut sellainenkaan, kenen kanssa asioista ei voisi keskustella.
siis esimieheni sanoi nuo asiat, ei toinen työntekijä :)