Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaa paljon Suviseuroilla maksoi suihku ?

Vierailija
07.07.2011 |

arvatkaapa huvikseen ? Todella kuuma ilma ja paljon ihmisiä, ja suihku maksoi ?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitteeseen menty koko perheen voimin. Tai poniajelulle.

on koomista? Eiköhän tuolla perhelipulla ole kohtuullistettu suurempien perheiden suihkussakäyntiä. Tai siis kustannuksia. :)

Jotenkin koomista.

Vierailija
42/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 80 000 on järjestäjien oma ilmoitus... ei siellä todellakaan ollut niin paljon porukkaa. Aikuisia ehkä 5000, loput lapsia

Siel ei tarvi kun käydä sunnuntaipäivänä, niin näkee ja tuntee että niitä ihmisiä todellakin on. Tuo 80 000 on lähinnä alakanttiin.

JA miettikää ihan oikeasti mitä maksaa ne teltat, viemäri ja vesijohto verkoston rakentaminen sekä tosiaan se veden lämmitys. SUihkun hinta on pieni summa siihen verrattuna. Ketäähän ei pako0teta suihkussa käymään. Se veden voi ihan hyvin tuoda kotona ja lämmittää kaasulla omalla asuntovaunulla ken haluaa " päästä halvemmalla!"

TAi vaihtoehtoisesti käydä koko porukan kanssa läheisessä uimahallissa, se vasta on halpaa.

Itse en ole enää lesta mutta aikoinaan kävimme kyllä suihkussa vaikka lapsia oli 11. tosin pienimmät pestiin asunvaunulla tai lasten pesupaikalla joka on muistaakseni ilmainen.

Vaikka en enää lestadiolainen olekaan, harmittaa kun asioita vääristellään ja puhutaan ikävään sävyyn asioista mitkä ei ole totta.

MIettikääpä muita vastaavia tapahtumia, kuten messut ja festarit: kyllä on sielläkin jokainen palvelu tai tuote reippaasti tavallista kalliimpi, kun kaikki on jouduttu rakentamaan paikanpäälle.

En ihan oikeasti käsitä miksi ihmisten on halveksittava lestoja. Uskon että se johtuu kenties mielenkiinnosta tai siitä että heitä ärsyttää kun eivät tajua miksi jotkut ihmiset ovat siellä onnellisia ja haluavat luopua niin monesta ylellisyystekijästä saadakseen olla lestadiolaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat luopua niin monesta ylellisyystekijästä saadakseen olla lestadiolaisia.

Muuten puhuit asiaa, mutta mitä tällä tarkoitit? En mä koe luopuneeni ylellisyystekijöistä saadakseni olla lestadiolainen. Saan olla uskovainen ihan Jumalan armosta. :) Ihan tällaisena kuin itse olen, ei mistään tarvi luopua. (Paitsi kaikista synneistäni, mutta mitkä ylellisyystekijät on syntiä?)

Vierailija
44/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako ruokailu seuroilla jotain? Mitkä ovat kulut kaikkineen esim. 6-henkisen perheen osalta?

Saako festareilla kaljaa ilmaiseksi? Saako siellä ruokaa ilmaiseksi?

Missä tässä maailmassa saa ruokaa ilmaiseksi, paitsi leipäjonossa?

Mä olen saanut seurakunnan (evl) leireillä ilmaiset ruoat. Samoin teimme jotain reissuja isosporukan kanssa ja edelleen olivat ilmaisia. Maata näkyvissä -festareillakin käytiin...

Vierailija
45/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset eivät maksa mitään veroja yhdistykselleen. Jos te nyt olette sitä mieltä että kaikki suviseuroissa pitäisi olla ilmaista niin kenen ajattelitte kustantavan tämän 80 000 ihmisen ruokkimiset ja muut?

Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Maksaako ruokailu seuroilla jotain? Mitkä ovat kulut kaikkineen esim. 6-henkisen perheen osalta?

Saako festareilla kaljaa ilmaiseksi? Saako siellä ruokaa ilmaiseksi? Missä tässä maailmassa saa ruokaa ilmaiseksi, paitsi leipäjonossa?

Mä olen saanut seurakunnan (evl) leireillä ilmaiset ruoat. Samoin teimme jotain reissuja isosporukan kanssa ja edelleen olivat ilmaisia. Maata näkyvissä -festareillakin käytiin...

Vierailija
46/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat luopua niin monesta ylellisyystekijästä saadakseen olla lestadiolaisia.

Muuten puhuit asiaa, mutta mitä tällä tarkoitit? En mä koe luopuneeni ylellisyystekijöistä saadakseni olla lestadiolainen. Saan olla uskovainen ihan Jumalan armosta. :) Ihan tällaisena kuin itse olen, ei mistään tarvi luopua. (Paitsi kaikista synneistäni, mutta mitkä ylellisyystekijät on syntiä?)

Ylellisyystekijät joista jouduin luopumaan ollessani lestadiolainen esim:

-Seksielämä (koska en ollut avioliitossa)

-MAhdollisuus päättää itse omasta elämästään (en tarkoit että lest olisivat tuuliajolla, mutta niitä rajoituksia esim puoliso otetaan uskovaisista ja lastenlukumääräm päättää jumala)

-viinilasillinen ruoan kanssa

-viihteellinen ajanvietto kuten elokuvat, televisio, karaoke :)

-itsensä laittaminen kauniiksi meikein ja koruin

Mä tiedän mitä vastaat tähän koska olen itsekin elänyt siitä, enkä pidä sitä vieläkään huonona tapana. En vain jaksanut enää kieltää kaikkia kun teki niin mieli nauttia elämästä, näillä tavoin. Tiedän että elämästä voi nauttia muutoinkin ja se on ihan ok. TÄmä nyt vain sattuu olemaan minun tapani, ei se.

Vierailija
47/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olitko henkilökuntaan kuuluvana siellä?

Suviseuroissakin saa työvuoroista ruoka-, jäätelö-, kahvi- ja suihkulippuja palkaksi. Ja lestadiolaisten leireillä leirimaksuun sisältyy tietysti ruuat (esim. 60e/hlö/viikonloppu). Ja jos lähdet leirille töihin (lastenhoitajaksi, keittiöapulaiseksi, emännäksi tms. niin ei tietenkään tarvi maksaa leirimaksua ja syödäkin saa :) )

Vierailija
48/84 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumijoella sellaista ei ole.

Vierailija
49/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suviseuroista,eli paljonko suviseuroissa maksoi suihku? EI SUVISEUROILLA!

Perhelippu siis 20 euroa ja yksittäinen 5 euroa. Ihan mielelläni maksoin tuon,ei ollut yhtään paha hinta. Ei tarvinnut lähteä alueelta mihinkään ja lämmintä vettä tuli. Lisäksi arvostan sitä työmäärää minkä talkooolaiset ovat tehneet. Joten ihan mielelläni maksoin.

Paljonko maksaa festariliput tai pääsy vaan joillekin huvipuisto alueille? Entäpä tuoppi ravintolassa? Suviseuroihin on vapaa pääsy ja ihan turhaa on kuvitella,että sieltä ruoat,juomat,suihkut,myymälätarvikkeet ilmaiseksi irtoaisi. Toivottavasti sinäkin sait kokea suviseuroissa suihkun riemun!!!

Vierailija
50/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattels mitä maksoi kamerakaapeleiden veto sinne naisten suihkuihin, pitäähän ne rahat saada takaisin...

tää oli vitsi, en minä tiedä mistään kameroista mitään, kuvittelen vaan voittoset tirkistelijöiksi.. tosi törkee hinta!

Vierailija
51/84 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareille yms. Vessakin maksaa useimmissa paikoissa 1€ ja käyntikerta ei kauaa kestä!

Vierailija
52/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vaikka jossain huoltoasemalla maksaa suihkussa käynti? Vai pääseekö niihin edes jos ei ole rekkamies?

Vierailija
53/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset osaa edes Suomen kieltä?

Ja 5 euroa mun mielestä ihan kohtuu hinta. Tänä vuonna en suviseuroihin päässyt, mutta mielellään olisin tuon kyllä maksanut.

Eihän missään mitään saa ilmaiseksi. Onnelksi Esim: suviseuroissa ihmiset maksavatki mielellään asioista, ja kaikki on mielestäni kohtuuhintaista verrattuna monen muun tapahtuman hintoihin.

Päiväkäciöiden ja muiden jotka jättävät autonsa parkkipaikalle ei tarvitse maksaa mitään autopaikasta, mutta silti niiden alueiden vuokraus on ollut ihan sikakallista.

Ihmiset muuten antavat yleensä tosi mielellään alueitaan vuokralle koska siitä saa erittäin hyvän korvauksen..

Joten kateelliset olkaa hiljaa vaan, ku ette kerran mistään mitään tiedä!

Vierailija
54/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset antavat omantunnon mukaan lahjoituksia "uhrilippaaseen" ja sillä katetaan isot seurat. Köyhät antavat pienen rovon ja rikkaat isoja summia. Kaikki ovat Jumalan edessä samanarvoisia. Ketään ei kuitenkaan velvoiteta uhrilahjaan eikä kukaan kyttää antaaako joku. Jumalan armosta kaikki saadaan järjestettyä..

Vierailija
55/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne järjestelyt maksaa.

Vierailija
56/84 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu suihku, usein iltasaunakin, leirintäaluemaksuun.

Ei kuitenkaan suviseuroiSSA, vaan siellä maksetaan sekä leirintämaksu että suihkumaksu. Kyllä miettisin leirintäalueen vaihtoa tässä tapauksessa.

Tosin itse kyllä tykkään vähän vähemmän paatoksellisesta iltaohjelmastakin enkä usko kenekään palavan helvetin tulessa vaikka meikattuna katselisikin telkkua siideriä naukkaillen....

Vierailija
57/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohtuuhinta. Hopihopi, kouluun siitä arvostelemasta muita, kun itsekään et osaa.

Vierailija
58/84 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 4€ ja uimahallia ylläpidetään verovaroin. Huvittavaa, että jonkun mielestä 5€ on kiskurihinta lämpimästä suihkusta (+ hiustenkuivaajan käytöstä). On totta, että suviseurat tuottavat yleensä voittoa. Siitä huolimatta niiden rakentaminen talkootyövoimasta huolimatta maksaa paljon. Esim. pellot todellakin vuokrataan moneksi vuodeksi.

Niiden, jotka vertaavat suviseuroja mihin tahansa festareihin Suomessa, kannattaisi tutustua väkimääriin ja rakenteisiin hiukan paremmin.

T. Suviseurasuihkussa käynyt, joka varautuu maksamaan kaikista palveluista, joita käyttää (muuallakin kuin suviseuroissa)

Vierailija
59/84 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En lukenut viestiketjua loppuun, joten en tiedä, joko joku toinen kirjoitti asiasta, mutta...

Ainakin minun tietojeni mukaan suihkut eivät ole suviseuraorganisaation omaisuutta, vaan niitä pyörittää ihan yksityisyrittäjä, joka 'tahkoaa' itselleen, joten jättäkäähän se mollaaminen vähän vähemmälle, please.

Hinta minunkin mielestäni kallis.

Vierailija
60/84 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä uskovaisten elämä. Kaikki vaan sankoin joukoin ensi kesänä katsomaan paikanpäälle, sinne ovat kaikki tervetulleita! :) Me menemme myös ensi kesänä, ihmettelen vain tätä loan heittoa mitä on saatu niskaan... :/ Valitettavasti näin suureen porukkaan mahtuu myös sairaita ihmisiä, ja jos heidän tekojensa vuoksi kaikkia uskovaisia lähdetään leimaamaan niin on pahasti kyllä oma sivistystaso mennyt pieleen. Mutta siitä huolimatta jos asiamme kiinnostaa näin paljon niin kannattaa tulla sinne ja muutenkin tutustua meihin! :) Kyllä, olen uskovainen ja onnellinen ihminen. Ei edes nämä leimaavat ja herjaavat jutut muuta sitä tunnetta, uskon vain itseni vuoksi, en kenenkään muun.