Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkokuume !!!!

31.10.2005 |

Itselläni ei ole koskaan aiemmin ollut keuhkokuumetta ja kyselisinkin onko kenelläkään tuosta tietoa?

Tänään todettiin rohinoita keuhkoissa ja kuumeeton keuhkokuume.. nyt on rv 20+3 ja sain antibiootit heti..

Onko kenelläkään ollut keuhkokuumetta , entä raskausaikana???

Millainen on ollut olo muuten ja miten tuo on teihin vaikuttanut?

n.1979 rv 20+3

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla infektioastma ja saan keuhkoputkentulehduksen helposti.Sain lääkkeet ja olo huononi aina vaina, onneksi oli kontrollikäynti nkl sis.lääkärillä ja siellä sitten tujummat lääkkeet ja keuhkokuvakin otettiin.

Olo oli aika huono.Mitään ei jaksanut tehdä ja hikikarpalot otsalla jatkuvasti.Rintaan pisti ja sattui.Yskä oli kamala, ja kun ei saanut mitn lääkettä siihenkään ottaa niin lujilla kyllä oli.Panacodia otin kipuun ja avaavat astmalääkkeet auttoi hyvin.Töissä (hölmö kun olin) kävin silti.Mittailin saturaatiota kun ahisti niin, matalaahan se näytti..

Eiköhän se siitä ala sullakin olo helpottumaan lääkkeiden myötä.ota iisisti senkin jälkeen ja anna kehon toipua ilman rehkimistä :)

Muistaakseni lääkäri sanoi lääkkeen aloittamisen jälkeen et jos ei 3 pv:n sisällä ala yhtään helpottam,aan niin uudestaan näytille ja sisään sairaalaan i.v. antibiooteille.

Vierailija
2/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1979:

Itselläni ei ole koskaan aiemmin ollut keuhkokuumetta ja kyselisinkin onko kenelläkään tuosta tietoa?

Tänään todettiin rohinoita keuhkoissa ja kuumeeton keuhkokuume.. nyt on rv 20+3 ja sain antibiootit heti..

Onko kenelläkään ollut keuhkokuumetta , entä raskausaikana???

Millainen on ollut olo muuten ja miten tuo on teihin vaikuttanut?

n.1979 rv 20+3

Minulla kaikki alkoi yskästä ja kurkkukivusta. Sitä kesti pari päivää ja sen jälkeen alkoi kuumeilu. Kuumetta sitten kesti 3 päivää putkeen, jonka jälkeen hain sairaslomaa. Ensin todettiin keuhkoputkentulehdus (Pulssin erään lääkärin mukaan), joka osoittautui keuhkokuumeeksi (kiitos lääkäritädilleni, joka korjasi diagnoosin yhdessä Pulssin toisen lääkärin kanssa) Sain antibioottikuurin " amoxin" kahdeksi viikoksi ja sairaslomalla olen ollut jo 1,5 vkkoa.

Alussa olo oli aika huono, kuumeilu aiheutti päänsäryn jonka takia jouduin ottamaan panadolia muutaman kerran. Myös yskiminen aiheutti päänsärkyä, antibiootit alkoivat vaikuttaa vasta parin päivän päästä. Pari kertaa mua yökötti mutta se varmaan johtui päänsärystä.

Nyt olo on paljon parempi, välillä saan yskäkohtauksia ja ne kestää jonkin aikaa mutta nekin on vähenemässä.

Kannattaisi käydä lääkärissä antibioottikuurin loputtua varmuuden vuoksi. Minä ainakin käyn.

Jaksamista sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rv on 17+7

T: Lutu

Vierailija
4/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vielä roikun kans täällä odottajien puolella, kun vauva ei " ymmärrä" syntyä.. tuli marrasvauva tästä.. Koitahan parantua ja ollaan yhteyksissä!!

dem@ rv 40+3

Vierailija
5/5 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dem@ sinäkin vielä täällä.. :( Kyllä se kohta jo on sinulla nyytti kainalossa.. vauva taitaa vaan kerätä hieman lisää kokoa ennen syntymäänsä ;)

Nyt tuli viimeyö jo nukuttua edes jotenkin , siis jos voin sanoa , niin tuo antibiootti on jo hieman auttanut vaikka kyllä onkin jytyä tässä lääkkeessä.... 3 kertaa päivässä pitää ottaa 2 tablettia kerralaan.. vatsan polttoja tästä saa ja kovaa närästystä , mutta parempi sekin kuin riehuva keuhkokuume...

Ensiviikolla pitäisi koittaa jaksaa mennä töihin , nyt sainkin lääkäriltä suoraan viikon sairasloman ja ma takaisin jos ei ole lääke purrut , silloin 7 päivän kuurista vaihdetaankin 10 päivän kuuriin ... !!!

No nyt oli kuitenkin jo ensimmäinen yö yli viikkoon kun sain edes nukuttua , tulihan sitä yöllä herättyä välillä ja kauhea jano on koko aika , taitaa kyllä sekin johtua noista lääkkeistä..

Hieman parempana n.1979