Auttakaa, parisuhdeasiaa!
Olen 23-vuotias ja ollut parisuhteessa ensirakkauteni kanssa 6,5 vuotta, joista 5v. ollaan asuttu yhdessä. Nyt mietin, että pitäisikö tätä suhdetta enää jatkaa, vaikka rakastan poikaystävääni tosi paljon. Tilanne on se, että me ollaan riidelty tosi paljon viime kuukausien aikana, vaikka kivojakin hetkiä on ollut. Seksiä ei ole ollut kahteen kuukauteen, koska mies ei ole halunnut, ja ennenkin sitä oli ehkä vain kerran kuussa. Tällöinkin aina ilman esileikkiä, mikä on ollut kurjaa, mutta eipä toista voi pakottaa tyydyttämään minua...
En saa myöskään muunlaista läheisyyttä juuri koskaan, en ole muutamaan vuoteen saanut. Mies ei halaa, ei pussaa, eikä tykkää jos minä halaan tai pussaan häntä. Se loukkaa minua ja olenkin vähentänyt halailuja ajan kuluessa.
Luulen, että mies rakastaa minua ja haluaa olla kanssani, mutta en ole varma, koska hän ei sano sitä ääneen, vaikka kysyisin.
Haluaisin keskustella ongelmistamme, mutta mies ei, sillä hänellä ei kuulemma ole mitään puhuttavaa. En ymmärrä millä muulla tavalla voisimme asiamme selvittää, paitsi puhumalla...
Auttakaa mua! Äsken taas riideltiin siitä, kuinka mies usein tiuskii mulle ja mä hänelle, ja ajatukset on ihan sekaisin. Olen sitä mieltä, että en halua lähteä parisuhteesta helpolla, varsinkin koska rakastan häntä paljon, mutta toisaalta mietityttää, oisko mun parempi olla yksin :( Olen 23-vuotias ja ollut parisuhteessa ensirakkauteni kanssa 6,5 vuotta, joista 5v. ollaan asuttu yhdessä. Nyt mietin, että pitäisikö tätä suhdetta enää jatkaa, vaikka rakastan poikaystävääni tosi paljon. Tilanne on se, että me ollaan riidelty tosi paljon viime kuukausien aikana, vaikka kivojakin hetkiä on ollut. Seksiä ei ole ollut kahteen kuukauteen, koska mies ei ole halunnut, ja ennenkin sitä oli ehkä vain kerran kuussa. Tällöinkin aina ilman esileikkiä, mikä on ollut kurjaa, mutta eipä toista voi pakottaa tyydyttämään minua...
En saa myöskään muunlaista läheisyyttä juuri koskaan, en ole muutamaan vuoteen saanut. Mies ei halaa, ei pussaa, eikä tykkää jos minä halaan tai pussaan häntä. Se loukkaa minua ja olenkin vähentänyt halailuja ajan kuluessa.
Luulen, että mies rakastaa minua ja haluaa olla kanssani, mutta en ole varma, koska hän ei sano sitä ääneen, vaikka kysyisin.
Haluaisin keskustella ongelmistamme, mutta mies ei, sillä hänellä ei kuulemma ole mitään puhuttavaa. En ymmärrä millä muulla tavalla voisimme asiamme selvittää, paitsi puhumalla...
Auttakaa mua! Äsken taas riideltiin siitä, kuinka mies usein tiuskii mulle ja mä hänelle, ja ajatukset on ihan sekaisin. Olen sitä mieltä, että en halua lähteä parisuhteesta helpolla, varsinkin koska rakastan häntä paljon, mutta toisaalta mietityttää, oisko mun parempi olla yksin :(
Kommentit (23)
Jos olette asuneet yhdessä 5 v ja nyt pari kuukautta on ollut riitaista, niin jotain äkillistä on tapahtunut. Jotain, jonka yli voisi ehkä juttelemalla päästä. Mutta sinun täytyy laittaa kova kovaa vastaan ja sanoa ettei näin voi jatkua. Eli jos mies ei suostu keskusteluun, täytyy teidän erota. Mutta täytyy muistaa, että liitossa saattaa olla pitkiäkin aikoja jolloin on paljon riitaa. Jälkeenpäin ne vain ovat vahvistaneet liittoa, jos yli on päästy.
Jos olette asuneet yhdessä 5 v ja nyt pari kuukautta on ollut riitaista, niin jotain äkillistä on tapahtunut. Jotain, jonka yli voisi ehkä juttelemalla päästä. Mutta sinun täytyy laittaa kova kovaa vastaan ja sanoa ettei näin voi jatkua. Eli jos mies ei suostu keskusteluun, täytyy teidän erota. Mutta täytyy muistaa, että liitossa saattaa olla pitkiäkin aikoja jolloin on paljon riitaa. Jälkeenpäin ne vain ovat vahvistaneet liittoa, jos yli on päästy.
ne parit riidat ole ap:n ongelma vaan jos miestä ei kiinnosta läheisyys moneen vuoteen eikä seksi enää ollenkaan niin luultavasti sitä kiinnostaisi nämä asiat jonkun toisen kanssa enemmän.
olette olleet yhdessä niin nuoresta, että valitettava fakta on se, että harva sellainen suhde kestää. Yksinkertainen syy on kokemuksen puute, joka alkaa jossain vaiheessa kaihertaa jomman kumman mieltä, ja johtaa eroon tai vähintään pettämiseen. Nyt minusta ainakin vaikuttaa siltä, että avomiehesi mieli ei ole suhteessa mukana enää, eikä mitä ilmeisimmin ole haluakaan korjata asiaa.
Voi kuulostaa vähän tylyltä, mutta älä hukkaa nuorta elämääsi hukkaan. Ehkä eronne tulee olemaan vain "tauko" ja palaatte yhteen vuoden tai kahden päästä, kun molemmat maistavat vapautta, tai ehkä löydätte "ne oikeat". Uskallusta ja onnea matkaan!!