Cipralex, uupumus, lievä masennus
Olen ollut joitain kuukausia todella väsynyt. Kaksi pientä vilkasta lasta, mies pitkät päivät töissä ja apua ei juuri saatavilla. Lisäksi läheiseni on sairastunut vakavasti. Kävin eilen lääkärissä, masennustestin mukaan olen joko uupunut tai lievästi masentunut. Sain cipralex reseptin, oli pune että mietin vielä aloittamista ja seuraan vointia. Pillerit vaihdettiin myös yasmineista ja trikvilariin. Olen lähinnä itkuinen ja pinna todella lyhyt. Toisinaan en jaksaisi tehdä mitään toisinaan taas olen ihan reippaana. Onko kokemuksia miten ko lääke auttanut tämmöisissä rajatapuksissa?
Kommentit (13)
sun olotilaan, mutta ota huomioon sellainen asia että muutaman ekan päivän voit olla niistä lääkkeistä aivan sekaisin ja sun oireet vaan pahenee, meinaan vaan sitä että jos olet yksin lasten kanssa niin kannattais koittaa saada apua jostain.
Mä en olis milloinkaan pystynyt olemaan lasten kanssa kun lääkityksen aloitin koska nukuin, nukuin, nukuin ja nukuin vaan koko ajan.
Mä luulen että lääkäri tarkoitti sitä että mieti nyt vielä josko pärjäisit kuitenkin ilman lääkettä jos sulla ei oo kauheesti oireita.
Lääke auttaa taatusti mut jos ei oo ihan pakko syödä niin älä syö.
Ei mulla ollut mitään alkuoireita paitsi yhtenä päivänä vähän kuvottava olo. En todellakaan mennyt millään lailla sekaisin. Pystyin nukkumaan yöt kokonaisina ilman nukahtamislääkkeitä ja olin paljon pirteämpi päivät.
Olen kahdesti syönyt Cipralexiä melko lievässä tilanteessa, aiemmin samansukuinen lääke auttoi vakavasta masennuksesta pois (silloin ei Cipralexiä vielä ollut). Olen lääkkeiden avulla pystynyt toimimaan normaalisti ja käymään töissä ym.
sen yli, että jaksoi taas paneutua siihen arjen hallintaan. Elämä suorastaan kirkastui silmissä. Aloita pari päivää puolikkaalla, sitten kokonainen. Eikä sitä tarvii loppuelämää käyttää, se vaan auttaa saamaan serotoniiniaineenvaihdunnann oikealle tolalleen.
jos ei, niin et tarvitse lääkettä. Elämään kuuluu väsyttäviä ja surullisia aikoja. Cipralex ei lisää onnellisuutta mutta poistaa kyllä pahaa ahdistusta ja masennusta.
eli jos olosi ei ala neljän viikon kuluessa helpottumaan, niin olet uupunut. Käytin Cipralexia monta vuotta masennukseen. Lopetin raskausaikana ja aloitin uudestaan synnytyksen jälkeen, kun luulin olevani masentunut. Lääke ei toiminut, olin "vain..." väsynyt.
ei siis mitään vaikutusta.
Ei mitään!
paitsi rahan menoa, kun ovat niin kalliita lääkkeitä!
ei siis mitään vaikutusta. Ei mitään! paitsi rahan menoa, kun ovat niin kalliita lääkkeitä!
eivät ne tee ketään pirteiksi jos ei nuku. Stimulantit ovat erikseen...
itselläni auttoi erittäin hyvin masennukseen.
Aloita ihmeessä lääkkeet, niin ei tarvitse kärsiä enää. Eihän ne tietenkään ihan heti välttämättä vaikuta, mutta pikku hiljaa.
Jos lääke ei auta, jätät sen vain pois, mutta samalla tavalla asteittain annosta vähentäen kuin aloititkin.
ei siis mitään vaikutusta. Ei mitään! paitsi rahan menoa, kun ovat niin kalliita lääkkeitä!
eivät ne tee ketään pirteiksi jos ei nuku. terveelle vain väsyneelle eivät tietystikkään auta Stimulantit ovat erikseen...
en kai olisi mennyt lääkäriin, jos olisin ollut terve??
URPO!!
Ja jos olisin ollut vaan väsynyt, niin olisin varmaan osaannut nukkuakin ilman lääkäriä!!
olet kohta 2-3 kuukauden päästä täällä palstalla ihmettelemässä, kun lääke lihottaa ja se tietysti harmittaa.
että olet uupunut ja väsynyt, et masentunut!
Et saa apua pillereistä vaan yritä löytää apua arkeen. Tai edes joku henkireikä ja energianlähde.
Eli jätä lapset hoitoon ja lähde yksin tekemään jotain, mistä saat voimia