Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko FOOLIHAPOLLA merkitystä jos aikoo raskautua? ev

Vierailija
06.07.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti raskauden alussa rv 6, jotta alkio kehittyy normaalisti. Hermostoputken sulkeutuminen. Eipä tuosta haittaa ole, jos etukäteen syö. Yleensä luontoo hoitaa näitä puutoksia myös tekemällä näitä mielihaluja. Yllättäen alkaa kaupassa joku ruoka/ kasvis näyttää hyvältä, ja sitä on suorastaan pakko saada.

Nimimerkillä parsakaalia ostoskärryssä.. =) (foolihappo)

Vierailija
2/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti raskauden alussa rv 6, jotta alkio kehittyy normaalisti. Hermostoputken sulkeutuminen. Eipä tuosta haittaa ole, jos etukäteen syö. Yleensä luontoo hoitaa näitä puutoksia myös tekemällä näitä mielihaluja. Yllättäen alkaa kaupassa joku ruoka/ kasvis näyttää hyvältä, ja sitä on suorastaan pakko saada. Nimimerkillä parsakaalia ostoskärryssä.. =) (foolihappo)

olisi tarkeaa etta foolihappoa saisi riittavasti (400 mikrogrammaa/vrk), jos aloitat rv 6 voi olla jo liian myohaista hermostoputken kannalta. Pohjois-Amerikassa ja muualla Euroopassa foolihappolisa kuuluu jo raskautta yrittavalle, seka koko raskauden ajan, en tieda miksei Suomessa. Itse olen syonyt kaikissa raskauksissani foolihappoa juuri tuon maaratyn maaran jo ennen yrityksen aloittamista, ja SILTI yhdella lapsellani oli syntyessaan ns. sacral dimple, josta tutkittiin vastasyntyneena loytyyko alta ns. spina bifida occultaa (eli hermostoputken vikaa). Ei loytynyt, mutta olisi voinut kayda huonomminkin jos en olisi syonyt tuota lisaa. Ja ruokavalioni on siis terveellinen ja monipuolinen. Muualla maailmassa ollaan tosiaan sita mielta etta on paras ottaa foolihappo purkista etta saa varmasti tarvittavan maaran; yliannostuksen vaaraa ei pitaisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävästi foolihappoa. Sitä on hurjasti esim. ruisleivässä, mitä ei juuri muualla maailmassa syödä. Mutta jos epäilee, että ruokavaliossa on puutteita, niin sitten sitä pitää syödä purkista jo ennen raskautta. Raskauden jo alettua on usein liian myöhään. Minä en ole koskaan syönyt purkista mitään, enkä syö :)

Vierailija
4/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävästi foolihappoa. Sitä on hurjasti esim. ruisleivässä, mitä ei juuri muualla maailmassa syödä. Mutta jos epäilee, että ruokavaliossa on puutteita, niin sitten sitä pitää syödä purkista jo ennen raskautta. Raskauden jo alettua on usein liian myöhään. Minä en ole koskaan syönyt purkista mitään, enkä syö :)

Suomessakin syntyy vuosittain lapsia joilla on joku hermostoputken vaurio joka olisi voitu ehkaista foolihappolisalla. Totta on etta naiden lasten maara on pienempi kuin monessa muussa maassa, mutta se taas voi johtua paitsi ruokavaliosta, myos suomalaisten muista poikkeavasta genetiikasta. Ihmettelen kategorista ajatusta siita, etta vitamiinilisaa ei tassa tapauksessa voisi koskaan ottaa purkista: se on haviavan pieni vaiva (enka ainakaan itse keksi mitaan erityisia haittoja, paitsi ehka se pieni taloudellinen investointi...) ehkaista lapselta loppuelamaan suurestikin vaikuttava vamma (spina bifida eri muodoissaan ja muut hermostoputken vauriot kun eivat ole mitaan triviaaleja vaurioita).

Vierailija
5/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Raskautta+suunnittelevien+naisten+ka…

seka muita syita foolihapon syontiin kuin hermostoputken vauriot.

Vierailija
6/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin syntyy vuosittain lapsia joilla on joku hermostoputken vaurio joka olisi voitu ehkaista foolihappolisalla. Totta on etta naiden lasten maara on pienempi kuin monessa muussa maassa, mutta se taas voi johtua paitsi ruokavaliosta, myos suomalaisten muista poikkeavasta genetiikasta. Ihmettelen kategorista ajatusta siita, etta vitamiinilisaa ei tassa tapauksessa voisi koskaan ottaa purkista: se on haviavan pieni vaiva (enka ainakaan itse keksi mitaan erityisia haittoja, paitsi ehka se pieni taloudellinen investointi...) ehkaista lapselta loppuelamaan suurestikin vaikuttava vamma (spina bifida eri muodoissaan ja muut hermostoputken vauriot kun eivat ole mitaan triviaaleja vaurioita).

äideille, jotka ovat sitä foolihappoa uskollisesti syöneet, niin en usko sen aina johtuvan foolihapon puutteesta. Ja kyllä minä ainakin laskelmieni mukaan saan ruokavaliostani tuon suositellun määrän foolihappoa (ja kaikkea muutakin). Ne pillerit kun sisältävät kuitenkin sen itse vitamiinin tms. lisäksi kaikenlaista muutakin moskaa, jolle en halua itseäni tai syntymätöntä lastani altistaa, niin minä luotan tähän puhtaaseen ja monipuoliseen ruokavalioon. Kaiken tarvittavan ihminen saa ruuan kautta, jos vähän viitsii nähdä vaivaa. Minä viitsin, mutta toki ymmärrän erittäin hyvin niitä, jotka haluavat ottaa tarvittavat aineet purkista.

Vierailija
7/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuulemma tosi pahana, lapsi tuskin olisi elävänä syntynyt, Hän oli tosi surullinen pitkän aikaa, koska koki, että olisi tämän voinut estää oikealla ruokavaliolla ja foolihapolla.

Nyt 2 tervettä koululaista tuossa perheessä :)

Vierailija
8/8 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän tarkoitti, edesauttaako foolihappo raskaaksi tulemista: ei.

(Ihan tarkennukseksi kun täällä on joskus ennenkin esiintynyt harhaluuloa asiasta.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi