mitä teidän 8-vuotiaat pojat leikkivät?
Eli millaisia leikkejä ja millaisilla leluilla? Meillä poika ei leikkisi enää mitään, leluja kyllä löytyy legoja ja autoja yms., mutta mikään ei kiinnosta. Pelata kyllä haluaisi Wii:llä, mutta se on rajoitettua. Onko tosiaan näin että pojat lopettavat leikkimisen jo näin aikaisin????
Kommentit (31)
Meillä 8-vuotias leikkii mielelläänkin vielä 5-vuotiaan pikku veljen kanssa. Usein leikit on tosin isoveljen keksimiä ja valitsemia :)
Leikkivät agentteja, legoilla, sotaukoilla. Tykkäävät myös pyöräillä, "vakoilla" (esim. minua :D) ja tekevät majoja ja tukikohtia lähimetsään.
Yksin hän usemmiten piirtää jota rakastaa yli kaiken, samoin nyt kun oppinut kirjoittamaan niin tykkää kirjoitella tarinoita ja satuja ja jopa laulun sanoja keksii itse :)
Meillä ei ole muita pelikonsoleita kuin sellainen pieni nintendo DS-peli ja yritän pyrkiä siihen että kun vanhin lapsi olisi 10-vuotias, sitten vasta hankimme pelikonsolin.
legoilla, pyssyillä, ritareilla, piirtelee ja askartelee ja nikkaroi paljon, se on aivan lempipuuhaa. pleikkari on, mutta ei piittaa sillä pelata, ehkä kerran kaksi kuussa pelaa.
Lapsi kehittää leikkinsä tarvittaessa hyvinkin yksinkertaisista puitteista: http://viestitin.blogspot.fi/2012/08/leikki-kumpuaa-mielikuvituksesta.h…
Legoilla rakentelee mielellään ja tekee käsillään muutenkin kaikenlaista, urheilu ei kiinnosta.
Ei ole koskaan osannut itse kehitellä oikein mitään leikkejä. Sen sijaan pelaa mielellään kaikkia pelejä ja urheilee.
meillä 10v leikkii legoilla pikkuveljiensä kanssa (7 ja 4) päivittäin, välillä autoillakin yms. Ja leikkii yksinkin omia juttujaan. Mutta veikkaan että tuo pienempien sisarusten olemassaolo edesauttaa tuota leikkimistä. Pihalla mennään rosvoa & poliisia porukassa ja muutakin. Koita tunkea poikaa leikkimään muiden kanssa, yksin se on toki tylsää.
tuo liikunta tuntuu olevan tärkeintä. Erään nuoremman kaverinsa kanssa kuulemma leikkivät supersankareita, mutta oman ikäisten kanssa skeitataan ja pelataan fudista.
kiipeilee, fillaroi, koulussa välkillä pelailee fudista, korista jne. Mutta ei mitään sankarileikkejä tms leiki.
Ei koskaan ole leikkinyt oikein sellaisia leikkejä, jossa lelut puhuvat. Kavereiden kanssa pyöräivät, joskus rakentelee legoilla, piirtelee, tekee käsitöitä.
Jatketaanko tätä ketjua!!!
Meidän 8v leikkii, legoilla, lentokoneilla, piirtelee, selailee Aku ankkoja, selailee lasten tietokirjoja, katselee fudiskortteja kansioissa, sotaa, ritarilinnoja, ulkona fudista ym. urheilua ja kirkkistä.
Jatketaan! Googletin just "8-vuotiaan leikit", koska olen vähän hysteerinen, kun poika ei leiki leluilla sellaisia "oikeita" leikkejä. Itse muistan valtavat mielikuvitusmaailmat, joita lapsena rakenneltiin yksin ja yhdessä! Surettaa, ettei lapsi pääse kokemaan sitä, kun pelit ja liikunnalliset touhut vievät voiton. Tottakai pelaaminen saa aikaan hienoja tuntemuksia, mutta pahoin pelkään, että se ei voita oman pään sisällä aikaansaatua kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
legoilla ja pyssyillä. Piirtelee taistelujuttuja. Ulkona vakoilee ja kiipeilee. Myös pelit kiinnostavat.
ope ehdotti vastaavassa tilanteessa käymään perheneuvolassa psykologin juttusilla.
No höpöhöpö ehdotti. Taisi olla kysymys jostain muusta. Jatkuvasta luokkatovereiden pahoinpitelystä? Selvästä peliriippuvuudesta?
hankkia hieman levottomalle kaverille jotain just tollasia poikien leluja, ritareita sun muuta millä voi vähän taistella