Sain töitä Espoosta. Suositelkaa asuin-aluetta lapsiperheelle!
Ei olla kumpikaan pääkaupunkiseudulta eikä tiedetä missä kannattaisi asua. Alueen tulisi olla luonnollisesti lapsiystävällinen, hyvät neuvola-, päivähoito- ym. palvelut lapsille. (Meillä lapset 2 v ja 3 kk) Kohtuuhintainen rivitalo olisi varmaan hakusessa. Ja 50 km säteellä Espoosta.
Kommentit (38)
Juna kulkee Helsinkiin ja bussikin, takaisinkin pääsee :)
Autolla pääsee näppärästi Otaniemeen.
Täältä löytyy kirjasto, uimahalli, laskettelurinne jne.
Päiväkoteja on runsaasti, samoin kouluja, neuvola ja terv.asemakin sekä 2 yksit lääkärikeskusta.
Erittäin moni käy Helsingissä töissä ja asuu täällä, meidänkin perheestä toinen.
Aika vaikea yhtälö on löytää Espoosta lapsiystävälliseltä alueelta rivitalo 100 m2, jonka hinta max 350 000. Jotain kriteeriä joutuu ehkä hieman löysäämäämään.
asu lännessä ja työpaikka siitä itäänpäin, joten ei tarvitse ajaa ruuhkassa. Koska pahin ruuhka on ainkain kehä 1 llä aamulla idästä länteen ja iltapäivällä lännestä itään.
Asuinpaikalla on väliä, kun lapsukaisilla on neuvolakäynnit ja päiväkodin tavoite&kehityskeskustelut
sekin on aika laaja kunta ja on iso ero asuuko esim. keskustassa tai Veikkolassa tai esim. uudella alueella Sundsbergissa lähellä Espoon rajaa.
Itse asumme itä-Kirkkonummella ja mies töissä juuri Pasilassa, työmatka hänenellä noin 45 minuuttia. Itse olen töissä Helsingin keskustassa ja junalla menee n. puolisen tuntia. Toki matkoihin menee aikaa, mutta se ei mielestäni ole valtava ongelma (tunnen ihmisiä, jotka reissaa töihin Tampereelta saakka). Asumme tosi kivassa ja tilavassa asunnossa, jossa iso piha eikä meillä olisi ikinä ollut varaa tähän Helsingin länsipuolella eikä suuressa osassa Espootakaan.
Espoosta katselisin esimerkiksi Kauklahtea tai Laajalahtea.
Onko rivari ehdoton vaatimus? Otaniemeen menee ns. jokeribussi (nro 550), joka kulkee mm. Haagan ja Pitäjänmäen kautta. Näistä pääsisi todella kätevästi Pasilaan (tai keskustaan) junalla.
Rivaria teidän budjetille ei pysty noista hankkimaan, mutta kerrostaloasunnon kyllä. Espoossa olisi vielä saman linjan varrella Mäkkylä.
<a href="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6819147" alt="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6819147">http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6819147</a>
Miksi esitteessä sanotaan etusivulla että talo on valkotiilinen. Ihan kuin se olisi tärkeää minkä väriset tiilet siinä on
Mitäköhän on tiilien sisällä kun huomio yritetään kiinnittää tiiliin.
Ensinnäkin sanoisin, että tervetuloa.
Sit toisekseen sanoisin, että unohtakaa Helsinki ja Vantaa, koska sieltä suunnalta on tosi kovat ruuhkat Otaniemeen päin. Muuttakaa siis Espooseen tai Kirkkonummelle vaikka Kirkkonummelle Veikkolaan tai Vihtiin Nummelaan. Kun perheessä on pieniä lapsia ja ilmeisesti toinekin aikuinen, joka voi löytää pääkaupunkiseudulta töitä, niin harkitsisin kyllä vakavasti Espoota. Espoo on kyllä kallis, mutta jos tuon ikäisten lasten kanssa menee 2 vuorokaudessa työmatkoihin, niin se arki voi olla hirvittävän raskasta. Itse asun Leppävaarassa ja olen viihtynyt hyvin. Olen asunut myös Tapiolassa, jota on kovasti suositeltu, mutta pikkuisen mietin, että riittääkö teidän budjetti sinne. Talot ovat siellä paljoti vanhoja ja niissä remontit edessä tai sitten uusia ja hirmu kalliita. Itse sanoisin, että voitte muuttaa minne tahansa Espoossa, mutta itse karttaisin Espoon keskuksen aluetta. Kaikkialla muualla on varmasti oikein mukava asustaa Espoossa. Niin ja Espoon keskuksessa taitaa olla taas aika hyvässä kunnnnossa olevat koulurakennukset ja samaa ei voi sanoa Espoonlahden alueella... Eikä valitettavasti oikein Tapiolassakaan...
50 km säteellä Espoosta löytyy tietty vielä Lohja - siellä on sitten jo kaikki palvelut itsessään, mutta edelleen miettisin vielä sitä, että kuinka paljon vuorokaudessa haluaa olla erossa tuon ikäisistä lapsista. Ollaan itsekin mietitty Lohjalle muuttoa, mutta se tyssää aina siihen, että meidän aikuisten työt on pks.
Mä olen aika samaa mieltä kuin Melba. Tuolla hintahaitarilla ei kyllä Tapiolasta ehkä irtoa. Mä en missään tapauksessa taas muuttaisi Kirkkonummelle tai Lohjalle varsinkaan, jos toinen työpaikka on Pasilassa tai keskustassa. Jos siis käy päivisin töissä, niin menee kyllä aika paljon aikaa työmatkoihin.
Teillä kun on vielä pienet lapset, niin Kirkkonummi-valinta tarkoittaa vaan helposti lapsille kymmenen tunnin hoitopäiviä. Paitsi jos pystytte todella rytmittämään niin, että toinen menee vaikka joka päivä kymmeneen.
Mun mielestä sopivia vaihtoehtoja paikoiksi voisi olla Olari, josta on erittäin hyvät liikenneyhteydet Otaniemeen ja Helsingin suuntaan ylipäätään. Toinen mahdollisuus on Laajalahti, sieltä tosin huonommat julkiset yhteydet.
Helsingin suunnasta (jos kerrostalo on vaihtoehtoehto), niin Lehtisaari on mahdollisuus.
Jos puolisolle juna on mahdollinen työmatkaväline, niin radan varresta esim. Leppävaara, Mäkkylä tai Kilo voivat olla järkeviä. Varsinkin Pasilasta/keskustasta kannattaa muistaa, että kaikissa toimistoissa ei ole parkkipaikkoja tai pysäköinti voi olla aika kallista. Kantsii pyrkiä neuvottelemaan autopaikkaetu.
Pääkaupunkiseudulla kannattaa suhtautua vielä kilometrietäisyyksiin varauksella. Sunnuntai-iltapäivänä mitattu asuntoesittelyn etäisyys on hyvin erilainen kuin maanantai-aamun ruuhkassa. Samalla matkalla kesto saattaa vaihtua vartista tuntiin.
monissa eri paikoissa (tosi hyvillä, huonommilla ja keskitason alueilla), en välttämättä haluaisi sinne kyllä muuttaa... eli en suosittele ykkösenä Espoota, paitsi jos tosiaan löydätte tuossa budjetissa haluamanne asunnon.
Vantaa ei ole ihan paha, jos löydätte asunnon Länsi-Vantaalta - hinnat on Espoota paljon alemmat.
Työmatka ei niin paha ole kuitenkaan Otaniemeen, riippuen vähän missä kohdassa asuu. Jos ei ole pakko ihan just pahimpaan ruuhkahuippuun mennä (jos työajoissa vähän joustoa), niin puoli tuntia per suunta voi riittää.
lapsiystävällinen ja rauhallinen, Otaniemi lähellä.
Kehä 2 tai 3 kun sahaa ruuhka-aikana vasta-aurinkoon aamuin illoin niin tekee äkkiä pois pks. Eli niin päin että hommat aina kodista itään
Täällä on poissa "Stadin hulinasta", mutta silti lyhyen matkan päässä.
Espooseen ajaa nopeasti töihin, esim. itselläni menee työmatkaan n. 20min.
Me ollaan katseltu asuntoa max 350 000 e budjetilla niin että toinen on töissä lähellä Pasilaa, toinen Keilaniemessä, eli meillä on suht samat kriteerit, paitsi että meillä on vain 1 auto ja julkisten kanssa matkan pitäisi olla max 40min. Voin kertoa että jos ette ole valmiit ostamaan vanhaa asuntoa johon on tulossa putki/julkisivuremontit piakkoin, on valinnan mahdollisuudet todella vähissä.
Kirkkonummelta ei todellakaan aja Otaniemieen saati Pasilaan ruuhka-aikana nopeasti, nyt asuntaan Länsiväylän varrella, paljon ennen Kirkkonummea ja Pasilaan menee n 35-40 min- siihen laskisin vielä n 20 min kirkkonummelle minimissään, joten ei sinne ( jollette pysty kumpikin joustamaan työajoissa jatkuvasti niin ettei lasten päivä tule liian pitkäksi).
Tapiola: katsele hieman etuovasta hintoja, ei taida ihan neliöt ja budjetti sopia yhteen...Vaikkakin keskeinen sijainti, on se käytännössä tuolla budjetilla pois laskuista.
Itse ehdottaisin Latokartanoa, siellä on halpoja uusia rivareita ja jos autot on käytössä ei matka ole kovin paha.
Se täällä pk seudulla on että työmatkoihin menee aikaa sikana, ja esim mun duunin lähellä on vain maksullusia paikkoja autolle, ja nekin täynnä 8 jälkeen, joten joko menen aikaisin ja maksan päivästä 8 euroa - autolla matka on n 35 min ja julkisilla 1 h 15min ( todellisuudessa- reittiopas näyttää toki nopeampaa)
Vantaanlaaksossa, Malminkartanossa tai Rajatorpassa tms., siis Vantaalla (tai Vantaan lähellä Helsingissä) sopivia?
Eli se Pasilaan menevä kulkee julkisilla ehdottomasti ja järkevin väline on tietysti juna, joten sitten vaan tutkitte, mistä pääsee sekä nopeasti kävellen junalle ja kohtuullisesti autolla Otaniemeen.
Vantaalle siis suosittelen oikotie-hauissa siirtymään, vaikka tietysti Espoo kalskahtaa hienommalta sieltä kauempaa katsottuna.
Kehä 2 tai 3 kun sahaa ruuhka-aikana vasta-aurinkoon aamuin illoin niin tekee äkkiä pois pks. Eli niin päin että hommat aina kodista itään
jos ajat aamulla lännestä itään. Eikös se aurinko idästä nouse...
paikka teille olisi Tapiola, jos toinen on Hkin puolella ja toinen Otaniemessä. Julkisilla liikkuville käy muutkin länsiväylän varren kylät. Pohjois-Tapiolasta löytyy kivoja perheasuntoja, päiväkoteja ja kouluja on moneen makuun Tapiolan ympäristössä. Terveyskeskus & Tapiolan neuvola toimivat hyvin, ei toimi läheskään yhtä hyvin kaikissa muissa kylissä.