Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen 15v teiniäiti ja joo kyllä kaduttaa

Vierailija
05.07.2011 |

että pidin lapsen. lapsi on hiukan yli 1kk ikäinen ja olen ihan poikki.. kaipaan ystäviäni ja muuta elämää kuin vauvan itkua ja vaipparallia päivin öin. kai tää on vaan jotain alku vaiheen hämmennystä tms. enkä tarkoita etten rakastaisi tytärtäni, rakastan häntä eniten maailmassa ja hänen takia on vain pakko jaksaa vaikka mikä olisi.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tiuski on? t.tietämätön ja tsemppiä ap:lle

Vierailija
22/59 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaystäväsi jo saanut tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vai jätettiinkö syytteet jostain syystä nostamatta?

Epäilen vain kovasti poikaystävän olevan jonkin verran sinua vanhempi jos käy viikot jossain muualla töissä ja vkl tulee luoksesi.

Kovin monelle 15-vuotiaalle ei tuollaisia töitä ole tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota osasin kyllä odottaa. niin ensiksi tähän ihme Tiuski hösäykseen, ei en ole Tiuski olen hänen blogiaan kovasti kyllä seurannut ja niin kuin monen muunkin nuoren/teini äidin. pahoittelen kirjoitusvirheistä joita on ilmeisesti tullut mutta se tuskin on suuri ongelma kenellekkään, vai?

Vanhemmat ovat vuokranneet oikein ihanan mökin ja on saanut ottaa rennosti. Äiti on kovasti ollut Julianan seurana ja nekin hetket tuntuu hyvältä OLLA VAIN tekemättä yhtään mitään. Pikkusiskoni joka on reilu 2vuotias on hyvin mustasukkainen siitä kun äitini on ollut tytön seurassa, mutta ehkä tämä on hänellekkin niin uusi ja ihmeellinen juttu.

Stressaan niin paljon siitäkin kun rintaruokinta on ollut meillä niin hankalaa. Maito on melko laimeaa ja tyttö rinnalla monia tunteja aina kerrallaan. nyt olen pumppaillut tissejä tyhjiksi ja antanut pullosta. pitänee siis varmaan piakkoin rueta jo antamaan korviketta..

mutta iso kiitos kaikille jotka olette laittaneet kannustavia viestejä :) ja lapsen takia jaksaa vaikka mikä olisi se on totta. en minä tässä olekkaan luovuttamassa mihinkään, vaikka onkin ollut vaikeaa en loppujen lopuksi toivoisi, että eläisin juuri nyt erilaista elämää.

hyvää kesän jatkoa kaikille! mie painelen uniloille tuonne pikku käärön viereen.

T. AP

Vierailija
24/59 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaystäväsi jo saanut tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vai jätettiinkö syytteet jostain syystä nostamatta?

Epäilen vain kovasti poikaystävän olevan jonkin verran sinua vanhempi jos käy viikot jossain muualla töissä ja vkl tulee luoksesi.

...ja sai rekkakortin silloin ja ajaa työkseen sitä, eli ei tässä ole kuin päälle pari vuotta ikäeroa. täytän itse marraskuussa 16vuotta. T. AP

Vierailija
25/59 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaystäväsi 17v.? Näin ymmärsin?

Vierailija
26/59 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa

Vierailija
27/59 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaikki järjestyy :)

Vierailija
28/59 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten varmasti onnistut äitinä hienosti. Älä välitä näistä ilkeistä kommenteista, tälläkin palstalla on kaikenlaisia ihmisiä, ja suuri osa ei tajua äitinä olosta yhtään mitään. Muista suojella itseäsi kun kirjoitat nettiin, äläkä koskaan puhu ihmisistä oikeilla nimillä, mainitse paikkakuntia ym. sillä netissä voi olla liikkeellä hyvin vinksahtanutta porukkaa. Itse kirjoittelin odotusaikana avoimessa nettiryhmässä, ja eräs äiti kertoi hyvin avoimesti asioistaan ja tunteistaan. Paljastui että iso osa tuntemattomia ihmisiä samalta paikkakunnalta seurasi hänen kirjoituksiaan, ja tunnisti hänet. Osa oli aika ilkeitä ja kaverini pahoitti mielensä monta kertaa.

Imetys on joskus vaikeaa. Saatko siihen tukea? Tiedäthän, että suurin osa naisista ei koskaan pysty tarjoamaan vauvalle pelkkää äidinmaitoa, vaan suurin osa antaa korviketta, joko osittain tai kokonaan? Imetetyillä ja korvikemaidoilla ruokituilla lapsilla ei ole Suomessa mitään eroa, koska vauvan terveyteen ja hyvinvointiin vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkkä ensikuukausien imetys. On ihan oikein antaa lisämaitoa jos tuntuu että vauva ei tule kylläiseksi rintamaidolla tai sinä et kerta kaikkiaan jaksa.

Onnea minunkin puolestani. Hienoa että sinulla on mies joka huolehtii perheestään. Tulee vielä hetki että olet onnellinen että sait lapsen nuorena, siinä on paljon etujakin.

Vierailija
29/59 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
30/59 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä on provo,mutta kylläpä te olette kauheita nuorelle äidille! Hävetkää av-mammat

Vierailija
31/59 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äitejä itsekään, tai edes aikuisia. Minusta nuo yhden otsikon loukkaavat viestit ovat jonkun hyvin nuoren kirjoittamia. Yksikään terve aikuinen kun ei kirjoittaisi noin typeriä, loukkaavia ja lapsellisia vastauksia vasta lapsensa saaneelle äidille. Aloittajalla kävi vain siinä mielessä huono tuuri, että nyt palstalla pyörii paljon kesälomaansa viettäviä nuoria, joilla ei ole elämästä vielä mitään käsitystä mutta mielipiteitä sitäkin enemmän.

Vierailija
32/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskainta, 1-2 vuotiaan kanssa on paljon helpompaa.

saat apua,koska mun mielestä tuo on helppoa aikaa verrattuna 1-2 ikävuoteen..

Vierailija
33/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmasti vastuullisepi ja parempi äiti kuin nuo mollaajat täällä! Kumpa kaikilla ihmisillä olisi edes hieman empatiakykyä.

Vierailija
34/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omissa kavereissani ei ole yhtäkään, joka ei olisi katunut lapsen hankintaa joskus. Monilla nuo tunteet ovat tulleet erityisesti esikoisen kanssa vauvavaiheessa, kun kaikki on uutta, itseään ei vielä miellä äidiksi, lapsen vaativuus on yllätys (vaikka moni ystävistäni on kasvatus -tai opetusalalla) ja uni on jäänyt hyvin vähäiseksi.

Uskon kyllä, että saatat kärsiä hieman enemmän, kun olet noin nuori äiti. Ihan siitä syystä, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä lyhyemmältä päivä, viikko, kuukausi tai vuosi tuntuu. Sinulle siis tuo kuukausi on tuntunut pidemmältä ajalta kuin vanhempana lapsensa saanut.

Ystävyyssuhteet valitettavasti saattavat muuttua elämäntilanteiden muututtua. ystäväsi eivät ehkä kykene asettumaan sinun asemaasi eivätkä kokemattomuuttaan ymmärrä elämääsi. Voistiko hankkia vertaistukea? Ainakin isommissa kaupungeissa on erilaista ryhmätoimintaa nuorille äideille? uudet parhaat kaverini olen saanut äitiyden myötä.

Kun synnytät lapsesi, synnytät myös syyllisyyden. Vanhempina me emme voi olla niitä täydellisiä vanhempia ja siksi syyllisyys kulkee mukana koko ajan. Sen ymmärtää oikeastaan vasta sitten, kun saa oman lapsen.

Muista myös, että lapselle tärkeintä on, että olet riittävän hyvä vanhempi. Jos olisit täydellinen, aiheuttaisit lapselle vain haittaa.

Tässä pari neuvoa, jotka sain ystävältäni, kun itse sain esikoiseni: Jos olet väsynyt, niin lepää aina kun voit. Tee joka päivä jotain sellaista, josta pidät itse: tanssit, luet kirjaa, kirjoitat päiväkirjaa, meikkaat, kokeilet uutta hiustyyliä ym, vaikka se olisikin ihan lyhyt aika 5-15 minuuttia, niin tärkeää on, ettet unohda itseäsi.

Tsemppiä ja älä välitä noista ilkeilijöistä. Niitä riittää täällä aina.

Vierailija
35/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sai rekkakortin silloin ja ajaa työkseen sitä, eli ei tässä ole kuin päälle pari vuotta ikäeroa. täytän itse marraskuussa 16vuotta. T. AP

Vierailija
36/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen luonaan yksi yö niin, että äitisi hoitaa yösyötöt (jos olet aivan nääntynyt unenpuutteesta). Korvatulpat vain korviin :). On todella tärkeää, että äiti jaksaa vauvan kanssa.

Minäkin sanoisin, että pari-kolme ensimmäistä kuukautta ovat ne raskaimmat vauvan kanssa, vauva ei ole löytänyt nukkumisrytmiään, imetyksen kanssa voi olla ongelmia, on epävarma voiko sitä korviketta nyt sitten antaa (kyllä voi!), elämäntilanne muutenkin muuttuu kertarykäyksellä. Kyllä se sitten jo helpottaa ihan oikeasti aika paljonkin!

Yritä tosiaan tavata ikäisiäsi tai vähän vanhempia äitejä vauvoineen, voitte vaihtaa kokemuksia ja jutella muutakin. Täältä vauva-palstaltahan voitte sopia tapaamisenkin. Voithan sinä pyytää entisiäkin kavereitasikin tutustumaan ihanaan vauvaasi ihan ilman mitään virallista ohjelmaa, tykkäävät varmasti tavata sinuakin ja saisit jutella muitakin kuin vauva-juttuja.

Tsemppiä, kyllä sinä ja ihana tyttösi pärjäätte! Luota siskosi, poikaystäväsi ja äitisi apuun niin paljon kuin voit, koska taakka on aika suuri kun olet viikot yksin. Sinun pitää pyytää hoitoapuja, toiset eivät voi tietää milloin sitä kaipaat :).

Vierailija
37/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis että poikaystävääsi vastaan ei nostettu syytteitä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä?

Kai tiedät että lain mukaan alle 16-vuotiaan kanssa saa harrastaa seksiä vain toinen alle 16-vuotias?

Vierailija
38/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis että poikaystävääsi vastaan ei nostettu syytteitä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä?

Kai tiedät että lain mukaan alle 16-vuotiaan kanssa saa harrastaa seksiä vain toinen alle 16-vuotias?

myös ns. henkistä ikää, eikä niitä käytännössä ikinä nosteta, jos pari on suurinpiirtein samanikäisiä teinejä molemmat. 17-v ei joudu oikeuteen seksistä 15-v kanssa, koska heidän katsotaan olevan henkisesti samalla tasolla.

Vierailija
39/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei varmaan halunnu kommentteja mammoilta siitä, mitä mieltä ne on poikaystävästä saati, olisiko pitäny nostaa syyte (omaa poikaystävää vastaan???!!).

Asiattomia kommentteja muutenkin sellaisista asioista, mille enää ei voi mitään. Kyllä minä ainakin voin tunnustaa harrastaneeni seksiä 15-vuotiaana pari vuotta vanhemman poikaystäväni kanssa, onko se muka jotenkin erikoista ja erityisen tuomittavaa? Meille ei vahinkoa sattunut, mutta olisi ihan hyvin voinut. Kyllä varmasti lapsen tulo olisi ollut aikas erilaista verrattuna tähän päivään... Nyt muutama vuosi myöhemmin naimisissa ollaan ja lapsi vuosikas.

Kyllä se Ap siitä alkaa helpottaa, älä ole itsellesi turhan ankara! Ota apu vastaan ja niinkuin joku jo sanoikin, ei tarvitse olla täydellinen!! Tsemppiä!!!

Vierailija
40/59 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun tietääkseni rekkakortin saa ihan myös 18 vuotiaana saatan toki olla väärässä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi