Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenlapsen nimeksi tuli Sivi.

Vierailija
05.07.2011 |

Pojan ja miniän toisen tyttären nimeksi tuli Sivi. Minusta se on outo ja vanhanaikainen nimi, eräs nyt jo kuollut sukulaiseni oli samanniminen, eikä ollut kiva ihminen.

Onko teidän mielestänne omituinen nimi vai vaikuttaako tässä mielleyhtymä tuohon ikävään ihmiseen. Totunko?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumme häntä välillä Sivi-mummiksi.

Joten mielestäni Sivi on hauska nimi ( : Eikä ihan heti tule vastaan, vaikka vanha onkin.

Siirejä alkaa olla jo liiankin kanssa.

Vierailija
2/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pelkästään mielleyhtymäsi ikävään ihmiseen.

Sivi on kiva nimi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiva nimi :-) En ole ennen kuullut, mutta selkeä, erilainen nimi.

Vierailija
4/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kaipa sä ajan kanssa totut siihen tai sitten keksit lapselle lempinimen millä sä sitä kutsut.

Vierailija
5/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ja tuttu, mutta harvinainen. Jotenkin tyttömäinen, mutta silti arvokas. Ihan nykyaikaisen oloinen (lähellä Siniä ja Viiviä), eikä sellainen mummomainen niin kuin monet uusiokäytetyt.

Totut kyllä. :)

Vierailija
6/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut aikaisemmin kuullut nimeä, ihan hyvin se tuolle nuorelle naiselle passasi. Ja kiva ettei ole mikään tusinanimi.

Vierailija
7/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ikävä mielleyhtymä vaikuttaa suhtautumiseesi. Lapsen nimen valinta on kuitenkin täysin vanhempien oma asia, joten sinun lienee parasta vain totutella.

Vierailija
8/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää nimestä, mutta jokainen valitkoon tietysti omalleen mieleisen.

Korvaani Sivi kuulostaa "epänimeltä".

Vierailija
9/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka joku mummo on niin daiju, että kirjoittelee jotakin noin tunnistettavaa toisista ihmisistä anonyymille nettipalstalle! Käytä vähän järkeä, jooko, vai ovatko vaihdevuodet vieneet viimisenkin älyn sieltä päästäsi?

Ja totutko? No totu tai ole tottumatta, se ei ole sun asiasi valita toisten lapsille nimiä. Vaivaako jo dementia vai mikä saa sut käyttäytymään noin omituisesti!?

Vierailija
10/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin antaa lapsellenikin kyseisen nimen.

Sopisi meidän sisarusparveenkin.

Vierailija
11/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista mietteistä. Tietenkään mikään nimi ei voi olla kaikkien mielestä kaunis mutta oli mukava kuulla jo tällä otannalla, että ei muille tule samaa "vanhan ja siveä nutturapään" mielleyhtymää kuin minulle.

Vaihdoin tunnistetietoja sinä ilkimys joka daijuttelet minua. Tietysti vauvan vanhemmat tai heidän ystävänsä voivat tunnistaa kenestä perheestä on kyse mutta en ole sanonut mitään ilkeää, ihan olen vilpittömänä tässä kyselemässä asiaa joka itseäni vaivaa. Tarkoitukseni vieläpä on päästä eroon ikävästä mielleyhtymästä. Oli tässä tietysti se riski, että olisitte kaikki haukkuneet nimen aivan kauheaksi.

Vierailija
12/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt totut vaikka mihin nimeen, jos olet kiva ihminen! Vai kuinka vaikeaa sun on muodostaa nimi suustasi ulos jos vaikka vähän harjoittelet sitä itseksesi. Asenteesi on mielestäni todella väärä; sinä olet omillesi nimet antanut ja muut nimeävät omilla tavoillaan ne omansa. Totu kuule siihen. Jotenkin olet todella ärsyttävän yksinkertaisen oloinen ja säälin kyllä poikaasi ja miniääsi, kun tuollainen ihminen on heillä siedettävänä. Kai muistat tunkeilla muutenkin joka asiaan, vaikkei sun asioistasi alkuunkaan olisi kyse?

Vierailija
13/22 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun nimi on sivi ja olen n 30v..

nuorena en tykännyt kyseisestä nimestä ollenkaan mutta vanhenmiten olen siihen "tottunut".

sivi nimisiä ei todellakaan tule vastaan ja monet kysyykin että onko se oikea nimeni vai lempinimi..

nuorena olisin halunnut tavallisen nimen mutta tänäpäivänä se on minulle se ja sama..

lapsilleni annoin ihan normaalit nimet :)

Vierailija
14/22 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa nimeltä siviä

joka söi ruuakseen kiviä

oli siis päästänsä pimiä

tuo kissa nimeltä siviä

Vierailija
15/22 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulin että se on pojan nimi. Musta ihan selvästi pojan nimi. Mut ihan ok.

Vierailija
16/22 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Sivi myös. Mulle siitä on ollut etua, et on erilainen nimi. Jää mieleen.

Vierailija
17/22 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan nähnyt siviä? Siviä on monen nimi, myös miehille annettu. Oikeastaa kuulostaa kivalta nimeltä.

Vierailija
18/22 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen siveys, en tykkää. 

Vierailija
19/22 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei järki paljoa päätä pakota. Asianosainen jo löytänyt tämän aloituksen.

Vierailija
20/22 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ja tuttu, mutta harvinainen. Jotenkin tyttömäinen, mutta silti arvokas. Ihan nykyaikaisen oloinen (lähellä Siniä ja Viiviä), eikä sellainen mummomainen niin kuin monet uusiokäytetyt. 

Totut kyllä. :)

Vanha tuttu on Siviä. Sivi on näitä nykyajan kotkotuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän