Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako juoksemalla vatsaa kiinteämmäksi?

Vierailija
05.07.2011 |

Tai pienemmäksi? Kertokaahan, juoksijat!

t. sohvaperuna, joka yrittää alkaa lenkkeilemään

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rasvaprosenttisi tippuu (kuten käy, jos et lisää syömistä vastaavasti), myösmahaläskit vähenee.

Kiinteytymiseen liittyy myös lihaskunnon paraneminen ja lihasmassan lisääntyminen. Juoksu ei sinänsä treenaa vatsan aluetta kovin tehokkaasti, paitsi, jos keskityt pitämään juostessasi korsetin napakkana (siis lihaskorsetin, eli ryhti kuntoon, napaa sisään ja kylkiä kireämmälle). Suosittelen kyllä oikein kohdistettua jumppaa tai ohjattua liikuntaa (pilates on loistava tähän)

Vierailija
2/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuo jumppa/pilates olisi tehokkaampaa, mutta se rehellisesti sanottuna tuntuu vähän vastenmieliseltä. Pitänee kerätä motivaatiota, josko sitä juoksemalla saisi siten, että alun jälkeen haluaisi kunnolla kiinteytyä ja olisi valmis tekemään muutakin. ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitkällä tähtämeillä kyllä sulattaa tasaisesti kaiken ylimääräisen rasvan jos ruokavalio on kunnossa.

Vierailija
4/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tosin on helppo treenata muutenkin ja ovat yleensä parhaassa kunnossa.

Itse olen normipainoinen ja läskiä ei ole muualla kuin mahassa, vähän ärsyttää vararengas vyötäröllä kun reisissa/takamuksessa rasvaa on liian vähän. Meille ompuille taitaa parhaiten auttaa juuri liikunta, tai se ettei pudota painoa vaan vähentää rasvaprosenttia liikkumalla ja välttämällä hiilarihöttöä.

Vierailija
5/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vartalo ole muutenkaan muuttunut mihinkään, paitsi jaloissa on enemmän lihasta mutta en tiedä johtuuko se juoksusta vai ahkerasta kyykkäämisesät salilla.

Vierailija
6/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina aikasemmin voinut syödä mitä tahansa ilman, että se näkyy kropassa. Siis ulkoisesti. ;) Nyt kuitenkin viimeisen reilun vuoden aikana painoa on alkanut vähän kertymään ja olen veltostunut sieltä ja täältä. Käytännössä tämä on tapahtunut siten, että olen syöpötellyt samoin kuin aina ennenkin, mutta olen liikkunut tosi vähän. Nyt pitäisi tuo liikkuminen saada kuntoon, ja siinä sivussa myös vähän kiinnittää huomiota siihen mitä suuhun laittaa. Ennen söin esim pastaa tosi harvoin, nykyään töissä tulee kiireessä tosi usein eitettyä nuudeleita. Toinen feta, sitä syön paljon. Hedelmien syöminen on vähentynyt, samoin salaattien. Näitä nyt lisää siis! Haluan olla ensi kesänä bikinikunnossa, tänä kesänä en siihen enää ehdi!

ap

Vierailija
7/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksemalla läski sulaa, mutta ruokavalio pitää huomioida.. Kiinteytys pitää kuitenkin tehdä sitten sali tms.harjoittelulla..

Vierailija
8/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta läskinpolttoa on pitkäkestoinen juokseminen alhaisilla sykkeillä. Tietysti tonusta lihaksiin saa vain lihasliikkeitä tekemällä, mutta ei se mahaa pienennä. Polttele vaan ensin niitä läskejä siitä pois niin sitten loppusilauksen voit tehdä lihaksia vahvistamalla. Toki vahvat vatsalihakset auttavat siihenkin, että ei tule niin helposti selkävaivoja juostessa, eli kannattaatoki tehdä niitäkin heti alusta. Mutta koska kysymys oli kiinteyttääkö se vatsaa niin vastaus oli että ei.

Vierailija
9/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskana päätin vähentää syömistä ja koittaa hyötyliikkua vaan enemmän.

Vierailija
10/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos läskiä ei ole kamalan paljoa niin elokuun loppuun mennessä voit saada itsesi jo aika timmiksi. Vaatii vaan todella sitkeää liikkumista ja ruoan tarkkailua.

Ps. itse sain 7 kg pois kuukaudessa kun toukokuussa päätin, että nyt lähtee. Ja pois on pysyneet vaikka syön melkein mitä vaan. Juoksemaan tosi joutuu melkein joka päivä jos haluaa, että paino pysyy poissa.

Vierailija
11/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni on yleensä koko yläkroppa ihan lytyssä. Juostessa ei voi olla lytyssä, joten kun koko kroppa suoristuu, myös olemus on parempi. Juoksussa myös kunto nousee tosi nopeasti ja hyvä mieli paremmin kuin vain ruuan vähentämisellä, joten suosittelen!

Vierailija
12/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tarkotus on vatsan lisäksi päästä käsiksi myös pakaroihin, jenkkiksiin ja reisiin. Vararavinto on kerääntynyt tähän keskivartaloon. Muutoinkin haluaisin kohottaa kuntoani noin yleisesti ottaen.

Eilen kävin eka kerran pienellä lenkillä, 25 min. Tein siten, että juoksin ja kävelin reippaasti vuorotellen noin 50m kerrallaan, onkohan tuossa mitään järkeä? Tuntui että haluan aloittaa kevyesti. Pitäisiköhän tuota vuorottelumatkaa pidentää? Onko tuollaisesta mitään muuta hyötyä kuin se, että saa aina motivoitua itsensä tasaisin väliajoin juoksemaan?

ap

Vierailija
13/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, kun juoksee niin perse alkaa maan vetovoimasta johtuen roikkua.

Vierailija
14/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ed.

Vierailija
15/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisiakin, mitä voi toteuttaa ilman salia ja laitteita.

Löysin itse muutama kuukausi sitten useita hyviä ja tehokkaita sarjoja. Myös alleille (madonna käsinänä taidettiin osaa liikkeistä mainostaa) löytyy useita sarjoja. Allit lähtee parhaiten selinmakuulla pienillä puolen kilon käsipainoilla hitaasti toistoja vain kädet suorana lattialta lantion vierestä nosto pään viereen lattiaan. Pepulle on hyvä "sammakko"-asento liike, en muista löytyykö suoraan suomenkilisenä hakusanalla.

Surffaile youtubessa, siellä on hyviä jumppavideoita.

Vierailija
16/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei heti lenkit lannista. Yritä pidentää lenkkiä, ainakin tuohon 40 minuuttiin. Juoksu ja kävely ihan hyvä yhdistelmä näin alkuun - pidä syke suht korkeella. Saat paremmin irti. Kotiin mentyäsi teet vielä vatsapunnerruksia, selinmakuulla pyöräilet kumpaakin 100 x ja loppuvenyttely ja suihkuun :).. Joka toinen päivä olisi hyvä tahti. Tsemppiä :)

Vierailija
17/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös kiinteyttää, myös vatsan seudulta

mä en käy salilla ja olen kiinteytynyt joka paikasta pelkän juoksun avulla

Vierailija
18/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intervalli-treeniä joka toinen päivä ja lenkin jälkeen kun on kroppa lämmin siihen vielä muutamat vatsarutistukset ja lankut..kyllä lähtee. ainakin mulla meni makkarat 2.5kk. Hieman myös mietin mitä söin, mutta muuten ihan tavallista kotiruokaa. Jos halusin mässäillä tein 10km intervallin. Nyt olis taas sama eessä, koska raskausläskit vielä paikoillaan..mutta toimii!! Niin ja muista lenkillä aina vetää napaa sisään, sekin on osa vatsarutistusta!

Vierailija
19/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en voi tietää johtuuko se juoksemisesta, juoksemisen aiheuttamista ruokavaliomuutoksista vai juoksureitin varrella tehdyistä vatsalihastreeneistä, mutta juoksemisen aloitettuani olen kaventunut vyötäröltä ja vatsasta.

En muuttanut ruokavaliota laihtuakseni, mutta oli pakko tarkkailla syömisiä ennen lenkkiä, että jaksaisi ja pystyisi juoksemaan ja toisaalta hyvän lenkin jälkeen ei tee mieli vedellä herkkuja. En tiedä sitäkään onko vyötäröltä/vatsasta lähtenyt rasvaa vai onko vaan ryhti parantunut, mutta paitakoko on pienentynyt numerolla, vaikkei paino ole muuttunut mihinkään.

Nyt olen juossut neljä vuotta. Lähtöpaino oli normaalipainon alarajoilla. Sohvaperuna en ollut, mutta liikkuminen oli pääasiassa kävelyä ja työmatkapyöräilyä. Ruokavaliokin oli ihan hyvä. Muutoksia en siis ole juuri tehnyt, mutta vaatekoko on tosiaan pienentynyt, kunto kohentunut ja energiaa tullut hurjasti lisää. Pyöräilykin on nykyään paljon helpompaa, vaikka olen kulkenut pyörällä koko ikäni.

Aloitin lisäämällä juoksupätkiä kävelyn sekaan ja siitä pikkuhiljaa lisäsin niihin pituutta.

Vierailija
20/22 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivottavasti motivoi myös alun jälkeen jatkamaan. :) Kiitos!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän