Raivaatko illalla lelut siltä varalta jos kodista on yöllä päästävä äkkiä ulos?
Kommentit (27)
sen jälkeen kaasut tainnuttaa. Tarkastan aina että reitti ovelle on tyhjä leluista ja tavaroista
Mutta kulkureitit ja lasten sängyn ympäriltä siivoan lelut, jotta en kompastu vessaan mennessä tai kun käyn lapsia katsomassa yöllä.
että ne muodostaisi jonkin esteen tai vaaratilanteen jos pitäisi nopeasti poistua.
Jos jää raivaamatta, sotku kasautuu seuraavalle päivälle eikä aamulla löydä taas mitään. Siivoan mieluummin parin tunnin sotkut kuin useamman päivän. Pieni kaaos on helpommin hallittavissa kuin iso.
huone pitää olla siistinä lauantai iltapäivänä. Siis lapset siivoaa milloin viitsivät. Joskus lapsilla voi mennä siivoamisväliksi jopa kuukausi. Mutta sitten ei tule viikkorahaakaan. Muualle kulkeutuneet lelut viskaan lasten huoneen lattioille ja vedän perässä oven kiinni, etten näe niitä sotkuja.
No ei kyllä meilläkään. Vaikka olen luullut että meillä on sotkuista.. Kyllä meillä illalla muutenkin lelut kerätään ja pitkin päivää, mutta siisteyssyistä.
Sängyn vieressä on Reimatecit, jotka vedetään päälle sekä mulle että lapselle, jos tulee hätä ja sitten paetaan! Lattia on hyvä pestä keitetyllä vedellä ainakin pakoeitin matkalla, ihan vinkkinä vaan!
jossa olisi lattia niin täynnä leluja, että olisi puhdistettava reitti sängystä ovelle!!! Lelut siivotaan lattialta pois joka ilta, eikä niitä saa muutenkaan raahata kuin tilapäisesti pois omasta huoneesta. Lapset ovat 6, 5 ja 1 vuotiaita, eikä asiasta tarvitse edes neuvotella.
En voisi ikinä asua noin sotkuisessa asunnossa. Enkä kyllä elää tuollaisen pelon kanssakaan...
Pitäkää osa poissa, isossa laatikossa, ja vaihtakaa parin viikon välein osaa kamoista. Ja illallla siivotaan takaisin laatikkoon, ei suuri vaiva. Parempi yksi nalle kun kaksikymmentä.
raivattuina, että pääsee tarvittaessa nopeasti ulos?
Esikoinen siivoaa ihan oma aloitteisesti lelunsa (melkein 4v) koska olen niin opettanut. Aamulla on PALJON mukavampi herätä kun on siistiä, vaikka onkin pieni asunto!!
Heittelen iltaisin (ainakin useinmiten) vauvan lelut laatikkoon. Empä ole tullut ajatelleeksi tuota paloasiaa, siksi kerään ettei yöllä kompastele kun puoliunessa liikkuu vessaan tms. Ja aamulla mukavampi aloittaa päivä kun ei ole vastassa hujanhajan viskotut lelut.
kenkiä, vaatteita, sateenvarjoja, pari polkumopoa, kauheasti pikkuautoja, palikoita, haarukoita, veitsiä, sanomalehtiä, tyhjiä pahvilaatikoita.
Siinä nämä jotka äkkiseltään näkyvät.
ap
No ei meillä IKINÄ ole tavarat niin levällään, että ne muodostaisi jonkin esteen tai vaaratilanteen jos pitäisi nopeasti poistua.
ei voi vapaasti kävellä ilman että kompastuu johonkin, huh, huh.
Mä äsken mietin pyyhinkö pölyt tänään (viimeksi pyyhin eilen) vai annanko olla....
kenkiä, vaatteita, sateenvarjoja, pari polkumopoa, kauheasti pikkuautoja, palikoita, haarukoita, veitsiä, sanomalehtiä, tyhjiä pahvilaatikoita.
Siinä nämä jotka äkkiseltään näkyvät.
ap
Teillähän siistiä on. Varmaan lattialta löytyy myös maitopurkit ja paskaa täynnä olevat vaipat.
Lapset keräävät lelunsa ennen nukkumaan menoa. Vaatteita, sanomalehtiä, pahvilaatikoita, haarukoita, veitsiä ei ole KOSKAAN lattioilla minuuttia kauempaa.
Minä en kerää koskaan leluja, mutta puhdistan reitin sängystä ovelle niin että pääsen ulos lapsi kainalossa kompastumatta vaikka pimeässä