Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko kotona 3v?

Vierailija
05.07.2011 |

Hoitovapaalla siis niin pitkään että kuopuksesi täyttäisi 3v jos sinulla olisi siihen mahdollisuus?

Musta tuntuu että mun täytyy olla kotona koska pystyn, kaikki eivät pysty vaikka haluaisivat. ja toisaalta lapsi on vielä pieni ja lapsuus lyhyt. Pidän kotona olemisesta mutta olen ollut niin kauan että kaipaan jo kovasti muutakin...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona kunnes lapsi on 3. Ja luultavasti pidempäänkin. Ei kotiäidin tarvitse töihin mennä, Nina Mikkonen on vieläkin kotona vaikka lapset jo koulussa.

Vierailija
2/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että ei jää kotiin neljän seinän sisälle vaan lähtee hakemaan kontakteja ja mammaverkostoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyisin pidempäänkin mutta haluan antaa miehellekin mahdollisuuden olla lapsen kanssa kotona kun hänkin haluaa.

Jos saisimme toisen lapsen haluaisin todennäköisesti hänenkin olevan 3 vuotiaaksi asti kotihoidossa. Mutta jos kovasti kaipaisin muuta tai en viihtyisi kotona niin minusta ei ainakaan ole mikään pakko olla kotona. Meidän tuttavapiirissä on paljon reilusti alle 3-vuotiaina hoitoon menneitä fiksuja lapsia.

Vierailija
4/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mm. yrityksen toimitusjohtaja.

Olen kotona kunnes lapsi on 3. Ja luultavasti pidempäänkin. Ei kotiäidin tarvitse töihin mennä, Nina Mikkonen on vieläkin kotona vaikka lapset jo koulussa.

Vierailija
5/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän noin niinku konkreettisesti mikkoska tuossa yrityksessä tekee?

Seiskasta lainattua:

"Mediavaikuttaja, valtiotieteen maisteri Timo T.A. Mikkonen kertoo Seiskalle, että hänen yrityksensä uusi toimitusjohtaja on hänen vaimonsa Nina Mikkonen. Timo T.A. jatkaa yrityksen hallituksen puheenjohtajana."

Eiköhän se vaan hymyile ja nyökyttele päätään kaikille Timpan suusta poukkoileville sammakoille.

Vierailija
6/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karavaanareissa marmatti telkkarissa kun hänelle pitää sanoa olkaa hyvä eikä ole hyvä.

Eks pääasia ole että ollaan ystävällisiä.

Joskus ei voi sanoa kuin hyvää päivää sillekin naiselle.

Vierailija
7/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla jatkossakin, nyt olen tehnyt tunnin-kaksi iltaisin käsityöammattiani ihan kotosalla ja sitten kun nyt nelivuotias kuopus lähtee eskariin ja kouluun pystyn tekemään sen nelisen tuntia päivässä omia työjuttujani kotona. Olen loppuikäni kotona jos vaan onnistuu:D

Vierailija
8/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta ja olen molemmista lapsista ollutkin. Totta kai kaipuu työyhteisöön ja "aikuisten" juttuihin välillä nostaa päätään, mutta yritä nauttia kuitenkin, se aika menee ihan älyttömän nopeasti ja on pieni aika elämässä. Siis jos sinulla mahdollisuus on olla kotona. Mutta todellakin kannattaa hakeutua esim. puistoihin jossa on aikuista seuraa ja etsiä ne äitikaverit, jotka tuntuu oman henkisiltä niin päivät menee nopeasti kun saa juttukaveria yms. en olisi jaksanut olla kotona, jos näin en olisi tehnyt. En itse kuitenkaan ollut mikään perhekerho mamma joten se ei ole välttämättömyys.

Vierailija
9/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa taidan olla, palaan töihin kun esikoinen aloittaa eskarin ja silloin syntyvä lapsikin alkaa olla minusta tarpeeksi vanha hoitoon. saas vaan nähdä onko sit taloudellisesti mahdollista..

Vierailija
10/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin, ja olen jo ollut 2 vuotta. Kyllä se viimeinenkin vielä menee, sitten onneksi loppuu. Siis onneksi, vaikka oman lapseni seurasta pidänkin. Kaipaan vain välillä muutakin aikuista seuraa päivisin kuin puistossa tapaamani kotiäidit ja -isät.

Vierailija
11/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa työpaikkaa mihin palata ei ole ollut mutta kun sellaista on tarjottu, olen tarttunut tilaisuuteen. Välillä tuntuu että olisin voinut olla kotona pidempäänkin ja ehkä kolmannen lapsen kanssa olisinkin, toisaalta olen myös kunnianhimoinen työssäni vaikken mikään uraohjus olekaan. Töihin paluuta on helpottanut loistava pph johon luotan 100%. Töihin paluuta on puoltanut myös se, että mies tekee matkatyötä joten jos olisin kotona, olisin lasten kanssa 24/7 mikä ei tunnu minulle luontevimmalta vaihtoehdolta.

Vierailija
12/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut pidempäänkin, mutta sehän ei ole yleensä mahdollista. Nautin ajasta todella. Jos vielä saamme toisen lapsen aion myös olla kotona siihen asti kun lapsi täyttää 3 vuotta.

Se on lapsen elämässä pitkäaika, mutta aikuiselle todella lyhyt olla pois töistä. Lapset eivät "tarvitse" meitä kauan.

Vierailija
13/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nyt 10v,6v ja 4v. Nyt töissä taas ja ihan haikeudella muistelen kotiäitiaikoja. Vaikka on töissäkin puolensa, ehti sitä töitäkin kaivata kotiäitivuosina.:)

Nauttikaa! Mulla on nyt lapset tehty, joten työelämää sellaiset reilut 30v vielä jäljellä eikä enää kotiäitivuosia.

Vierailija
14/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista - kaksi vuotta ihan ok. Kolme vuotta jo liian pitkä.

Vierailija
15/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän lähellä oleva päiväkoti on ihan hyvä, ei ns. helvetin esikartano, kuten AVllä yleisesti uskotaan.

Hoitopäivät ovat olleet lyhyitä (alle 7h), siellä aloitettu n. 1.5 vuoden iässä.

Ja mistäkö tiedän, että päiväkoti on hyvä? Henkilökunta luontevaa ja osaa keskustella lasteni hoidosta asiallisesti, lapset jäävät hoitoon iloisena, ja koska päivä on lyhyt, ehdin usein hakiessani nähdä toimintaa sisällä ennen yleistä hakuaikaa.

Puolitoista - kaksi vuotta ihan ok. Kolme vuotta jo liian pitkä.

Vierailija
16/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin töihin, mutta ei ollut vakipaikkaa. Päiväkotiin ei lapsi päässyt, koska en ollut töissä ja paikkoja ei ollut.

Olipa säätämistä työhaastattelut ym. Onneksi pääsi vihdoin yksityiselle pph.lle ja sitten sain itsekkin töitä.

Nyt lapsi menee syksyllä päiväkotiin, kun äidillä nyt niitä töitä on. Peestä koko systeemi!

Vierailija
17/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän noin niinku konkreettisesti mikkoska tuossa yrityksessä tekee? Seiskasta lainattua: "Mediavaikuttaja, valtiotieteen maisteri Timo T.A. Mikkonen kertoo Seiskalle, että hänen yrityksensä uusi toimitusjohtaja on hänen vaimonsa Nina Mikkonen. Timo T.A. jatkaa yrityksen hallituksen puheenjohtajana." Eiköhän se vaan hymyile ja nyökyttele päätään kaikille Timpan suusta poukkoileville sammakoille.

on alle 40 000 e/v eli ei mikään kovin vaativa tehtävä.

Vierailija
18/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä ehtii niin paljon enemmän kuin töissä. On aikaa harrastaa, opiskella, tehdä vaikka pieniä sivutöitä jne.

Ei kotiäitiys ole sitä, että linnoittaudutaan 4 seinän sisään.

Vierailija
19/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kuvittelin, että sitten ehdin harrastaa ja käydä vaikka salilla. Totuus oli toinen: kolmen lapsen kotihoito vei kaiken ajan ja energian ja tulotkin tippuivat 2000 euroa kuussa.

Palasin suunniteltua aiemmin töihin ja olin päätökseeni erittäin tyytyväinen.

Vierailija
20/31 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa olin kotona siihen saakka kun hän oli vajaa vuoden ikäinen, minkä jälkeen isä jäi kotiin. Olisin ilomielin ollut kotona pitempäänkin, mutta mies lomautettiin, joten minä jatkoin opintojani. Tämä oli kuitenkin paras ratkaisu siinä tilanteessa!

Jos saamme toisen lapsen, toivon, että voin olla kotona ainakin pari vuotta ja ihanne olisi 3 vuotta! Vaan töitteni vuoksi 3v tuntuu aika pitkältä ajalta, en usko että se tulee käytännössä onnistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän