Mitä tuliaisia haluaisit USA:sta?
Pitäs tuoda jotain pientä kivaa tullessa, aikuisille, olisko hyviä ehdotuksia?
Kommentit (35)
Ne on parempia kuin Dominot. Ja muitakin "tyypillisiä" amerikkalaisia tuotteita olis kiva saada. Ja mun mies toi myös melatoniinia :D
itse tykkäisin vaikkapa harrastuksiini liittyvistä asioista, joiden tilaaminen täältä olisi kallista.
itse tykkäisin vaikkapa harrastuksiini liittyvistä asioista, joiden tilaaminen täältä olisi kallista.
Ovat tosi paljon halvempia jenkeissä!!! Ostin niitä itse itselleni ja tuliaisiksi kasan ja samalla sain lisää tuliaisia kylkiäisinä, kun ostin niin paljon :D Ja samaten en pahastuisi ollenkaan Calvin Klein -outletista ostetuista tuotteista :p Baby Gap kelpaisi myös.
Vaahterasiirappia noista ruokajutuista, Oreos-keksejä saa Citymarketista.
Pulot vaahterasiirappia voisi olla ok.
Wrangler farkkuja, Levis farkkuja, Stetsoneita ja Bootseja. On tuolla halvempia kuin Suomessa. Jenkeistä saa kolmet laadukkaat boostsit sillä hinnalla, millä Suomesta saa YHDET laadukkaat bootsit. Samoin cd:t on tuolla halpoja.
Näitä kaverit roudaa joka toinen vuosi, kun käyvät kaverin vanhemmilla joululomalla (kaveri on siis amerikkalainen ja mennyt suomalaisen kanssa naimisiin).
Wrangler farkkuja, Levis farkkuja, Stetsoneita ja Bootseja. On tuolla halvempia kuin Suomessa. Jenkeistä saa kolmet laadukkaat boostsit sillä hinnalla, millä Suomesta saa YHDET laadukkaat bootsit. Samoin cd:t on tuolla halpoja.
Näitä kaverit roudaa joka toinen vuosi, kun käyvät kaverin vanhemmilla joululomalla (kaveri on siis amerikkalainen ja mennyt suomalaisen kanssa naimisiin).
Mutta itse ostin tuliaisiksi erilaisia lahjapakkauksia, joita oli tarjolla runsaasti erilaisia. Niissä oli ihan ok kokoisia tuotteita ja sitten joku pienempi luomivärisetti tms. Olivat huomattavasti halvempia kuin mitä Suomessa saa. Lisäksi ostin itselleni parin vuoden tarpeiksi luomiväripaletteja, puhdistusaineet, voiteet jne.
niistä ihanista scrap book-kaupoista, mitä siellä on :D
Mut kaikki ei nyt ehkä harrasta...
Jos et tunne saajia perinpohjin, ruokalahja on ehkä varmin. Itse en ainakaan niin ilahtuisi jostain sellaisesta, mitä täälläkin on, mutta siellä ehkä halvemmalla. Moni jo netistä tekee itsekin ostoksia.
Ruoat saa aina annettua vaikka vieraille, jos ei ole sopivia. Ilahdun siis aina ruokalahjasta, tuliaiset voi valita ihan omien mieltymysten mukaan. Vaahterasiirappi on ihan hauska idea, mihin muihin amerikanherkkuihin olette itse tykästyneet?
sitä sähköisyyden poistajaa? Eikö niitä ole Suomessa? ap.
En tiedä muusta musa tyylistä ja sen hinnoista mitään, mutta Suomessa kantri levyt maksaa 15-25 euroa. Uudet levyt ton 25 ellei ylikin. Vanhempia saa vähän halvemmalla.
Jenkeissä uudemmatkin levyt maksaa n. 15-20 taalaa. Ja sieltä löytyy myös sellaisia liikkeitä, mistä saa levyjä parilla taalalla. Kaverit löysi yhden liikkeen missä oli myös uudempia levyjä 2,5 taalaa kappale. Iso koppa missä oli levyjä ja ne kaikki siis ton 2,5 taalaa kappale.
Samoin dvd:t on halpoja, esim. dvd-boksit. Mut sitten taas pitäisi osata kunnolla enkkua, kun noissa harvoin on mitään tekstitystä. Ja noi on sitä paitsi R1 alueen levyjä eli..
, mihin muihin amerikanherkkuihin olette itse tykästyneet?
Kantrilevy tai väärän alueen dvd-levy on kyllä pahimmasta päästä tuliaisia.
Ette taida ap olla tän tuttavaperheen kanssa tiiviisti tekemisissä? Vie jotain herkkuja tuliaisiksi, ette millään voi arvata mikä miljoonasta erilaisesta merkkituotteesta olisi se toivotuin. Mammat täällä on niin noiden merkkiensä perään...
Itse shoppailen aina Guessia, Calvin Kleinia, DKNY:tä jne, mutta ne ovat vähän hankalia tuliaisia. Ruokajutuista tykkään tuoda noita erilaisia maustekastikkeita, siis habanero ym, mutta niissä saajan maku on hyvä tuntea. Pop Tartsit eivät ole ehkä kovin aikuiseen makuun, ja peanut butteristakaan eivät kovinkaan monet tykkää.
Itse olen juuri tänään herkutellut Cattlemes Carolina Tangy Cold BBQ-kastikkeella, noita ei suomesta saa juurikaan mitään kuin perus HB:tä. Mutta riippuu tosiaan saajien mausta osaavatko arvostaa.
Auttaisi vähän jos kertoisit minkä ikäisiä ja millaisia aikuisia, ja myös kuinka läheisiä.
Kaikki Guessin jututhan ovat nyt suomessa kovassa huudossa, maksavat täällä moninkertaisesti verrattuna jenkkeihin, joten jos kohderyhmä on sopiva, niin ne voisivat olla hyvä juttu.
Kantrilevy tai väärän alueen dvd-levy on kyllä pahimmasta päästä tuliaisia. Ette taida ap olla tän tuttavaperheen kanssa tiiviisti tekemisissä? Vie jotain herkkuja tuliaisiksi, ette millään voi arvata mikä miljoonasta erilaisesta merkkituotteesta olisi se toivotuin. Mammat täällä on niin noiden merkkiensä perään...
Mitä SINÄ haluaisit USA:sta tuliaisiksi ja vastasin siihen.
Ja sori nyt vaan, että satun tykkäämään kantrista (ja bluegrassista ja cajun musasta, joka on myös amerikkalaista musaa, kuuntelen kyllä myös irkku musaakin). Ja itseltä löytyy hyllystä myös Jenkeistä ostettuja dvd:itä, lähinnä eri telkkarisarjojen bokseja.
Jos ap tietää kavereiden musa mieltymykset, niin kyllähän Jenkeistä saa muitakin kuin kantri levyjä edulliseksi..
Ja vielä suurempi NO, NO olisi kaiken maailman maustekastikkeet, olen nimittäin chilille ja läjälle muitakin mausteita allerginen.
Kool-Aidia, 10 for a buck, laukussa eivat paljon paina! JellO on myos ollut suosittua.
Lehtiä mieluiten, en mitän tyhmiä koriste-esineitä, enkä varsinkaan karkkeja. Mutta ei mitään Glamoureja tai Peoplea, vaan sellaisia, mitä ei saa täältä.