Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi leikkipuistossa ei ole koskaan ketään? asutaan rivitalo+omakotialueella

Vierailija
04.07.2011 |

Leikkipuistossa joka on tarkoitettu meidän rivitalo+omakotiaalueen lapsille, ei ole juuri ketään koskaan. Tosi harvoin joku sattuu olemaan puistossa. Ollaan siellä aina yksin lasten kanssa. Alueella missä asutaan, on paljon lapsia. Miksei vanhemmat tule lasten kanssa leikkipuistoon? Ei heitä näy edes omalla takapihallaan. Eikö ihmiset ulkoile? missä viettävät aikaa?

Onko muut havainneet samaa? Vai onko tämä missä asumme, outoa aluetta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin rivarin pihassa oma, hyvä leikkipaikka ja pihapiirissä tarpeeksi kavereita. Miksi siis lähteä merta edemmäs kalaan eli siihen alueen yhteiseen leikkipuistoon.

Vierailija
2/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näy koskaan muita lapsia. Joskus menemme autolla kaupungin keskustaan ja siellä sitten muitakin. Mutta kaikki vain pistäytyvät eli 15-30 min puistossa.

Olemme kiertäneet niin kerrostalo puistot sekä omakotitalojen lähistöllä olevaat puistot, eipä näy muita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihmetellyt jo muutaman vuoden...tyhjiä leikkipuistoja

Vierailija
4/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin pihalla ja ei näy ikinä muita (ehkä 2 krt on ollut muita). Yleensä ollaan n. klo 17-19 välillä. Ei ole montaa puistoa täällä mistä valita.

Vierailija
5/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin taloyhtiön piha on aina ihan autio. Ehkä kaksi kertaa on joku yhtiön lukemattomista lapsista osunut samaan aikaan keinuille ja hiekkikselle kuin me. Avoimen päiväkodin pihalla on ihmisiä pari kertaa viikossa pidettävien avointen pihapäivien aikana. Muuten sielläkin ihan yksinäistä. Tosi outoa ja tuleva syksy ja hiljaisuudessa kirskuvat keinut jo ihan hirvittävät. Olen oikeasti sitä mieltä, että onneksi lapseni pääsee pian tarhaan muiden lasten pariin, tämä autiokaupunkimeininki on ihan epänormaali!

Vierailija
6/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilee jo päiväkodissa, joten ei vanhempien enää iltaisin tarvitse vaivautua. Sit harrastetaan.. suhataan tukka nuotalla sinne ja tänne ja tuonne tai sit nyhjätään kotona kera telkun ja pleikan.

Vierailija
7/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lapsia tarhaan sen takia laita, että puistossa on yksinäistä. Ihmettelen autioita puistoja. Miten vanhemmat+lapset jaksaa olla sisällä?Miten keksiä tekemistä sisällä? Eikö ulkoilu ole kivaa vaihtelua? Jännittävätkö vanhemmat muita ihmisiä?

Vierailija
8/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä Hgissä että Turussa ja lapsia riitti puistoissa. Asuin tosin keskusta alueella, joten en tiedä omakotitalo lähiöistä.

Sitten asuttiin pienellä paikkakunnalla jonkin aikaa. Puistoissa ei ollut koskaan ketään. Kaikki olivat omalla pihoillaan tai sisällä...

Vierailija
9/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä muutkaan ei viitsi käydä siellä jos siellä ei ole ketään? Siis että keksivät sitten jotain muuta ohjelmaa kun ajattelevat että turha sinne puistoon on itekseen mennä. Tai sitten alueen muut lapset ovat päivähoidossa?

Vierailija
10/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähipuistomme ovat kyllä ihan käytössä, toki tiettyinä aikoina enemmän kuin muina. Kun osa leikkivälineistä piti uusien määräysten vuoksi poistaa, osa puistoista on ehkä karuutensa tai syrjäisyytensä vuoksi hiljaisempia kuin toiset. Pyöräilemme retkille eri puistoihin, harvoin ihan yksin olemme missään.

Vierailija
11/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan pienten lasten kanssa ei ole mieltä olla leikkipuistoissa, kun mikä tahansa paikka käy yhtä hyvin. Mun lapsi on nyt 1,5v ja puolisen vuotta ollaan käyty puistoissa, sitä ennen ei ollut mieltä. Ilmeisesti muilla myös se tilanne, että ihan pienten kanssa ei puistoihin lähdetä ja isommat ovat pk:ssa, kun suurin osa ihmisistä kuitenkin käy myös ansiotyössä. Silti, luulisi että JOSKUS joku olisi jossain , mutta tosissaan harvinaista se on. Pk:n pihoilla kun päivisin lapsia ulkoilee ja kiljuu, niin lapsi tuijottaa sinne silmät pyöreinä ja hihkuu. Huvittavaa oikein. Meillä ei edes ole juuri lapsikontakteja elämässäni, joten odotan sitä että lapsi pääsee opettelemaan olemista muiden lasten kanssa syksyn jälkeen. Yksi autiokaupunkisyksy vielä pitäisi keksiä tekemistä.. ei lapsi viihdy yksin puistossakaan kauan. Ne harvat kerrat kun joku on tullut, on ollut ihastuksissaan.

T. 6

Minä en lapsia tarhaan sen takia laita, että puistossa on yksinäistä. Ihmettelen autioita puistoja. Miten vanhemmat+lapset jaksaa olla sisällä?Miten keksiä tekemistä sisällä? Eikö ulkoilu ole kivaa vaihtelua? Jännittävätkö vanhemmat muita ihmisiä?

Vierailija
12/14 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minäkin. 

Vierailija
13/14 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lapsia, mutta täällä Helsingissä keskustan alueella näkee aina lapsia puistoissa. 

Vierailija
14/14 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi mun unelma. Tampereella joka loukosta punkeaa joku ulos ja kansainvaellus koko ajan. 80-luvulla viimeksi puisto saattoi olla hetken hiljainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän