Kertoako kaverille, että sen mies yritti raiskata toisen?
Mulla on ongelma, en tiedä, mitä tehdä! Yksi kaverini meni naimisiin viime vuonna. Seurusteli miehen kanssa aika vähän aikaa ja tuli vahinkoraskaaksi. Päättivät pitää lapsen ja paukauttivat naimisiin. En ole oikein ikinä pitänyt kaverin miehestä. Ihmisistä näkee aika hyvin päältä, ovatko mukavia vai ei ja tämä mies on vaikuttanut vähän luihulta. En ole kaverille tätä mielipidettäni tietenkään sanonut.
Nyt olivat sitten kaverini, hänen miehensä ja yksi yhteinen kaverimme kolmistaan mökillä. Raskaana oleva kaverini, tämä naimisissa oleva, oli väsynyt ja meni aikaisin nukkumaan. Tämä yhteinen kaverimme taas istui vielä hetken iltaa miehen kanssa, olivat juoneet vähän kaljaa, mies aika paljonkin. Mitään flirttailua ei kuulemma ollut. Yhteinen kaverimme meni sitten nukkumaan saunamökkiin. Jonkin ajan kuluttua mies oli hiipinyt sinne ja käynyt käsiksi häneen!!! Nainen oli ihan järkyttynyt eikä siksi huutanut apua, mutta tappeli vastaan ja kielteli. Mies repi häneltä vaatteet rikki ja laukesi sitten naisen ulkopuolelle, eivät olleet yhdynnässä, ja lähti pois. Nainen oli ihan järkyttynyt, sokissakin, eikä puhunut kenellekään, vaan aamulla lähti hissuksiin mökiltä kotiin. Kertoi sitten minulle asiasta seuraavana päivänä. Uskon hänen kertomustaan, oli sen verran järkyttynyt. Yritin taivutella häntä menemään poliisille tekemään rikosilmoitus tai vähintäänkin kertomaan asiasta miehen vaimolle, mutta hän ei millään suostunut, ei kuulemma kehdannut. Ja vannotti minua olemaan puhumatta kenellekään koko jutusta.
Mitä tehdä? Pitääkö olla vain hiljaa ja antaa kaverini jatkaa tämän hirveän miehen vaimona tietämättä mitään? Ja vielä lapsikin tulossa. Jos oma mieheni tekisi jotain tuollaista (mahdoton ajatuskin) haluaisin ehdottomasti tietää ja olisin kamalan vihainen, jos joku kaverini olisi salannut tällaisen asian. Toisaalta tämä nainen, jonka kimppuun hyökättiin, ei halua, että asiasta kerrotaan. Yhtenä syynä kuulemma, että miehen vaimo ei häntä kuitenkaan uskoisi ja kaveruus menisi vain pilalle turhaan. Ja pelkää myös, että poikakaveri jättäisi hänet jos kuulisi, että tällaista on tapahtunut. Aargh, kamala tilanne!
Kommentit (14)
Tukinaisen puhelinnumero ja pyydä soittamaan:
Kriisipäivystys,
puh. 0800-97899, ma-pe
klo 9-15, la-su klo 15-21, pyhinä ja niiden aattoina klo 15-21.
Olisi hyvä, että hän pääsisi puhumaan asiasta ulkopuolisen ihmisen kanssa.
ettei tiedä mitä mökille viinasten kanssa ollaan menossa tekemään?
ettei tiedä mitä mökille viinasten kanssa ollaan menossa tekemään?
Mitä ihmettä? Jos minä lähtisin mökille YSTÄVÄNI JA HÄNEN MIEHENSÄ KANSSA kolmestaan, niin en todellakaan lähtisi sinne seksiä harrastamaan tai ahdistelluksi tulemaan, vaikka kuppia otettaisiinkin.
tommoinen mies ennemmin tai myöhemmin tulee tekemään ja onnistumaan aikeissaan. Eli pitäisi tämä asia saada jotenkin vaimon korviin. Tilannehan vain pahenee ja pahenee, jos kukaan ei puutu. Raiskaaja on aina raiskaaja.
Kun siis jo ollut viime vuonna raskaana naimisiin mennessä?
En minäkään lähtisi mökille kaverin miehen kanssa kuppia ottamaan. Tämä kaverihan ei voinut juoda.
Toivon, että olisi provo.
Olen todella yrittänyt suostutella häntä kertomaan tästä, mutta tuloksetta. Asia ei tapahtunut ihan eilen, vaan hän on varmaan jo päässyt alkusokista yli eikä siltikään suostu tekemään mitään ilmoitusta. Taitaa olla niin, etten voi mennä mitään miehen vaimolle tai kenellekään sanomaan, kun kerran lupasin, mutta hirveältä tämä tuntuu.
Ja tuo pelko, että miehen vaimo ja oma poikaystävä eivät tätä kaveriani uskoisi, on kyllä ihan todellinen. Miehen vaimon luulisi olevan vaikea uskoa tällaista miehestä, jonka kanssa on äskettäin mennyt naimisiin. Ainakin hehkuttaa onneaan kun tapaamme, tietysti on raskaudestakin onnellinen. Ja tällä kaverillani, joka melkein raiskattiin, on ollut aiemmin pari syrjähyppyä, jotka poikakaveri sai selville. Antoi silloin anteeksi, mutta sanoi, että jos kerrankin vielä jotain tapahtuu, suhde oli sitten siinä. Tuossahan on vain sen kamalan miehen sana mun kaverin sanaa vastaan, ei sitä tiedä, kumpaa uskottaisiin. Ja tuosta on sen verran aikaa, ettei varmaan mistään raiskausnäytteistä lääkärillä enää mitään löytyisi. Suututtaa vaan, jos mies pääsee kuin koira veräjästä ja saa leikkiä hyvää aviomiestä ja tulevaa isää! Joskushan tuollaisen luonteen on tultava ilmi, ajattelisin, että parempi saada heti tietää olevansa ääliömiehen vaimo ja ottaa ero, kuin tietää sitten vaikka kymmenen vuoden päästä kun on ehkä jo monta lastakin ja isot asuntolainat ja muut.
ap
liität tän siihen mukaan
joo on lapsellista nimettömänä, eikä varmaan uskota
Ei ole provo, vaan yritin vähän muutella yksityiskohtia, ettei tunnisteta. Kiireessä jäi tuollainen moka tekstiin. Mutta itse raiskausyritysyksityiskohtia ja -paikkaa en ole muutellut, vaan juuri näin kaverini kertoi.
ap
en varmaan tälle vaimolle kertoisi mutta tekisin sille miehelle tiettäväksi kautta rantain/suoraan sanomalla että tiedän tilanteesta.
hankkiudu kaksin tämän raiskarin kanssa ja sano suoraan, että joko hän kertoo asiasta vaimolleen tai sinä kerrot. Yritä samalla saada mies myöntämään tapahtunut tyyliin "itse se sitä kerjäsi" tms. Nauhoita koko keskustelunne salaa sanelukoneella, kännykällä tai jollain vastaavalla.
Nauha ei oikeudessa päde, mutta vaimo (ja lähes raiskatun naisen poikaystävä) saavat vähän ajattelemisen aihetta.
Ongelmana on, etten aiemminkaan siis miehestä pitänyt, koska oli jotenkin ikävän oloinen. Ja nyt haluan vielä vähemmän edes nähdä koko tyyppiä, itse asiassa tästä kuultuani olen vältellyt häntä enkä ole käynyt heillä. En tiedä, uskaltaisinko järjestää itseäni kahden kesken miehen kanssa. Mutta ehkä jossain julkisella paikalla voisin. Jos saisi jutun nauhalle (vaikka aika epätodennäköistä taitaa olla, että onnistuu!) niin sittenhän kaverini uskottavuusongelma poistuisi. Voi apua, että pitää edes tällaisia miettiä! Mutta haluan auttaa molempia kavereitani ja miehen toivoisin sinne missä pippuri kasvaa.
ap
tätä purkaa ja miettiä, koska en voi kenellekään tästä puhua. Sain kyllä hyviä vinkkejä. ap
missään nimessä kerro, kun on kielletty. Puhu ennemmin tämän ahdistelluksi tulleen kanssa asiasta uudelleen. Koeta nyt saada sekaisin olevan ihmisen päähän, ettei kukaan jätä tuollaisen takia naistaan.
Sama, kuin pelkäisi, että mies jättää kun käsilaukku/lompakko/mikälie ryöstettiin neekereiden toimesta Stockmannin kassalla. Pelko pois ja yrität saada raukan uskomaan, että poliisin puheille on mentävä. Mitä jostain kaveruudesta, kun on raiskatuksi meinannut tulla?