Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tlasin Ebaystä merkkivaatteita yli 300$ Kanadasta ja ei tavaroita näy!! Mitä teen??

Vierailija
04.07.2011 |

Eli olen odotellut jo yli kaksi kuukautta, ja välillä oli muka loma posteissa ja siksi viivästyy jne jne. Ja nyt ei enää vastaa edes viesteihini!!

Paljon olen kauppaa tehnyt Ebayssä eikä koskaan ole tällaista sattunut, aina on tavarat tulleet nopeasti perille.

Mitä iohmettä nyt teen? Maksoin PayPalin kautta. Saanko rahoja mitenkään enää takaisin????

Henmmetti, että ottaa päähän!!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa epäilyttämään kyllä tuo myyjä.. Ensin se lähetti muka paketin (ei ilmeisesti koskaan sitä laittanut postiin..)ja kyselin neljän viikon päästä pakettia, kun ei näy ja muut paketit, jotka tilasin just samaan aikaan oli kaikki tulleet jo perille aikoja sitten ja sanoi vaan, että pitää odottaa vielä kaksi viikkoa.

Ok, kaksi viikkoa meni, mutta pakettia ei tullut. Sitten myyjä sanoi, että lähetyksessä on mennyt varmaankin jotain vikaan ja lähetys palautuu hänelle. No kas kummaa häneltä löytyy kakki tilaamaani vaatteet paitsi yhtä nahkatakkia. Hän kysyi, että sopiiko, että hän palauttaa nahkatakin rahat takaisin ( ei kylläkään palauttanut sen kalliita postikuluja, jotka olin maksanut..) ja lähettää muut vaatteet minulle uudelleen kirjeenä (koska ilman nahkatakkia loput vaatteet meni pienempään pakettiin), koska se tulisi sitten paljon nopeammin minulle perille.

No se nahkatakin raha tuli viikon luvattua myöhemmin minulle PayPalin kautta takaisin, mutta tulipa kuitenkin. Harmittaa nyt vaan vietävästi, että miksi suostuin tuohon uudelleen lähetykseen!! Olisin vaan sanonut, että palauttaa koko lähetyksestä rahat takaisin, että en tarvitse enää koko vaatteita. Juhlatkin olleet jo kauan sitten ohi, joihin yhden mekonkin siinä tilauksessa tilasin. No tyhmä kun olin niin luotin myyjään..:(

PayPaliin on minulla liitettynä Mastercard. Voisiko sieltä saada rahoja takaisin??

Onko Kanadan posti nyt oikeasti lakossa tai jossain??? Olen aiemminkin tilannut Kanadasta ja silloin lähetys tuli reilussa kahdessa viikossa.

Hitto! Tyhmästä päästä kärsii koko vartalo, niinkuin sanotaan! Pitikin tilata noin isolla summalla!!

Vierailija
2/18 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tällä hetkellä vielä paljon paketteja jonossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan sanoit, että myyjä palautti nahkatakin hinnan, ja olet maksanut saamistasi tuotteista. Mistä pitäisi vielä saada rahoja takaisin??

Vierailija
4/18 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota silmä käteen!

Vierailija
5/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nyt saat joltain PayPalin käyttäjältä hyvät ohjeet.

Vierailija
6/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi PayPal toimii??

Vierailija
7/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ilmoitus siitä, että et ole saanut tavaraa. Help-sivuilta löytyy kyllä ohjeet. Ja toimi mahdollisimman nopeasti.

Aika usein pelkästään se negatiivinen palaute ja painostus noilla auttaa eteenpäin.

Vierailija
8/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen Kanadasta ostanut. Kesti 6vk. Myyjä oli lähettänyt merirahdilla.

Vierailija
9/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä reklamaatio täytyy tehdä 45 vuorokauden sisällä. Negatiivisen palautteen voit toki jättää, ja jos maksoit luottokortilla, kannattaa kysellä Luottokunnalta neuvoa. Todennäköisesti kuitenkin sanovat, että olisi pitänyt PayPalin reklamaatiojärjestelmää käyttää ajoissa.

Kanadan posti on muuten ollut seis jo jonkin aikaa, sieltä ei siis lähde mitään postia mihinkään suuntaan. Asiaan voi siis olla ihan järkeväkin selitys.

Vierailija
10/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse EN enää huuda mitään Kanadasta!

Ainoastaan kerran kirje on tullut n. viikossa (lentopostina lähetetty). Muut myyjät lähettivät myös lentopostina (päällä oli Air Mail tarra ja oikeat postimaksut), mutta 3 selaili matkalla 4 (KYLLÄ!! NELJÄ!) kuukautta, yksi tuli kahdessa kuukaudessa ja yksi kolmessa.

Myyjät kyllä vastailivat viesteihin jne.

Ja kyse ei ollut mistään jouluruuhkasta tms. vaan huusin nuo muistaakseni keväällä ja kesällä.

Vierailija
11/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten

Vierailija
12/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en odota kuin korkeintaan 2 viikkoa!! Kahdessa viikossa pitää olla paketti lähtenyt tai perun kaupan. silloin PayPali maksaa heti takasin.

Vierailija
13/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kallis paketti menee 100% tulliin!

Vierailija
14/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

multakin on kanadan postissa mennyt parhaimmillaan 3kk ihan tavallisen paketin perille saamisessa. Ja siellä on nyt ollut vielä noita ongelmia omassa päässäänkin.

Myyjän selittelyt tietysti kuulostavat vähän huolestuttavilta, mutta toivotaan, että tällä kertaa olisi rehellinen, ja paketti vain seilaa jossain pitemmän kaavan kautta.

Vierailija
15/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat rahat kylla takaisin. Jos ostajalla selitysia, niin aina huono merkki. Jos ei ole paa irronnut, niin jokainen saa paketin postiin viikossa. Sekin on jo aika reilu aika. Pyyda todistus, seurantakoodi tai kopio tullilapusta tai kuitista.

Vierailija
16/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paypalille ilmoitus Saat rahat kylla takaisin.

Älkää puhuko täällä läpiä päähänne, jos ette mitään tiedä. Lukekaa PayPalin käyttösäännöt, siellä lukee selkeästi että reklamaatio on tehtävä 45 päivän kuluessa.

Omalla kohdallani kävi niin, että oli kulunut n. 50 päivää kaupasta ja tavaraa ei mailla halmeilla. Yritin reklamoida, mutta PayPal vaan levitteli käsiään ja sanoi, että olisi pitänyt älytä tehdä reklamaatio viisi päivää aiemmin.

Siinä PayPal-kuittiviestissäkin lukee ihan selvästi: "Issues with this transaction?

You have 45 days from the date of the transaction to open a dispute in the Resolution Center."

Vierailija
17/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ota yhteyttä Luottokuntaan tai kenen kortti se nyt onkin. Itse sain sieltä rahat takaisin kun Paypal vain levitteli käsiään.

Ja siis opetukseksi muillekin: Paypal ei suinkaan aina korvaa ostoksia, vaikka niin väittääkin. Minun tapauksessani asia ratkaistiin minun voitokseni mutta koska myyjä oli jo tyhjentänyt tilinsä niin Paypaliltä tuli vastaus tyyliin "no can do".

Vierailija
18/18 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PayPal mainostaa "buyer protection" -ohjelmiaan yms., mutta todellisuudessa välttelee vastuuta kaikin keinoin, jos jokin menee vikaan. Esim. itse sain postissa aivan eri tuotteen kuin tilaamani, ja PayPal totesi siihen, että he ovat vastuussa vain tuotteen perilletulosta; heitä ei kiinnosta, millainen tuote on (tai vastaako se mainosta). Kysyin vielä suoraan, että jos siis saisin kameran sijaan tiiliskiven, se ei heitä kiinnostaisi, ja he vahvistivat näin olevan.

Varovaisuutta, ja ottakaa tosiaan Luottokuntaan yhteys ongelmatapauksissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi