Käytiinpä sitten viikonloppuna miehen kummilapsen synttäreillä..
Perheessä on myös toinen lapsi joka on vammainen 5v. (ainakin on sokea ja muita kehityksellisiä häiriöitä) ja ei voi kun vaan ihmetellä näitten lapsien äitiä.. Vammaiselle lapselle on annettu leikkikaluiksi työkalupakillinen työkaluja (mm. vasara, _MATTOVEITSI_, ruuvareita, tulitikut yms.) Lapsi saa raivareita helposti ja ei kauheesti naurata jos päättääkin heittää jotain.
Kun tultiin paikalle, lapsi leikki siinä lattialla vasaralla, enpä kauheesti uskaltanut pistää omaa vauvaa lattialle leikkimään. Vähän ajan päästä tuo lapsi sitten suuttui ja viskoi vasaraa, mitä tekee lapsen äiti, no ei mitään. Eräs toinen vieras sitten ojensi tätä lasta ettei vasaraa saa heitellä, tutkia saa tai muuten vasara otetaan pois.
Siinä vaiheessa me sitten siirryttiin kahvipöytään ja myös kys. lapsi tuli pöytään istumaan, istui sitten siihen omaan tuoliinsa ja roini alapäätäänsä, johon äiti totesi "joo kun sillä on virtsatientulehdus ja *** ei suostunut laittaa alushousuja jalkaan, enkä sitten jaksanut alkaa tappelemaan". Aha kiitti tiedosta.
Noh kahvittelujen jälkeen sitten siirryttiin takaisin sohvalle rupattelemaan ja tällä välin lapsi on löytänyt sieltä työkalupakista mattoveitsen jolla läpsyttelee omaan käteensä ja ölisee omiaan. Taas toinen vieras sitten huomauttaa äidille, että pitäisköhän toi mattoveitsi ottaa pois se on VAARALLINEN kun yhtäkkiä *** saakin sen terän sieltä esiin. Ja äiti tyynesti "Ei se sitä saa auki, en mä nyt viitsi ottaa sitä pois kun alkaa kauhee huuto" Minä sitten kävin nappaamassa sen veitsen pois kun lapsi tipautti sen maahan.
Siis mitä tollasen äidin päässä oikein liikkuu? Jos varoitetaan ja sanotaan suoraan niin ei mitään toimintaa. Muutenkin näyttää olevan aika laiska komentamaan, vanhempi lapsi asuu isällään (oli siis nyt vain viettämässä synttäreitä äitinsä luona) kun äiti ei saa mitään otetta esimurkkuikäiseen.
Itse olen sen verran vieras, etten "kehdannut" puuttua tilanteisiin, mutta onneksi eräs vieras kuka sitten komenti lasta.
Kommentit (7)
oli vasta ollut ulkomailla useaan otteeseen kaksin kaverin kanssa. Käyvät myös aika usein jossain leireillä jotka on tarkoitettu tämän vammaisen lapsen tueksi. Toki on varmasti rankkaa, mutta tuollaiset vaaralliset "lelut" pistäisin heti piiloon.
-ap
Sokealla muka työkaluja.
On kuulemma opetellut eri työkalujen nimiä ja tunnistaa ne tunnustelemalla. Lapsella on todella hyvä muisti. Muisti minunkin nimeni vaikka on kuullut sen ehkä kerran pari aikaisemmin ja siitäkin aikaa ehkä n. 2kk.
-ap
Sulle ap tule yhtään mieleen että kyseinen perhe voi itsensä ja sinut tästä aloituksesta tunnistaa? Kiva että perheen asioota levitellään netissä...
Sori, en voinut olla nauramatta kun kuvittelin tuon sokean vammaisen läpyttelemässä ap:ta mattoveitsellä ja "ölisemässä" omiaan.
Sori, en voinut olla nauramatta kun kuvittelin tuon sokean vammaisen läpyttelemässä ap:ta mattoveitsellä ja "ölisemässä" omiaan.
Onneksi ei läpsytellyt mua eikä satuttanut itseäänkään, mutta kyllä vähän kauhistutti tossa tilanteessa.
-ap
voisivat auttaa äitiä ja vaikka ehdottaa hakemaan tukiperhettä tms. jolloin äiti saisi vähän hengähtämisaikaa ja jaksaisi taas olla jämptimpi kasvattaja lapselle-
voi vain kuvitella kuinka paljon voimia vammaisen lapsen kanssa vaaditaan.