Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan tyhmä kun en tajua miten loukkasin ystävääni?

Vierailija
04.07.2011 |

Olimme baarissa ystäväni ja hänen miesystävänsä kanssa. Juttelin noin 5 min. ystäväni miesystävän kanssa hänen ystävästään, jonka kanssa minulla oli yhden illan juttu, ja johon olen vähän ihastunut.Emme jutelleet mistään muusta. Kun menimme ystäväni kanssa tämän jälkeen vessaan, ystäväni haukkui minut pystyyn, huusi ja raivosi siitä että olin jutellut hänen miesystävänsä kanssa, ja huusi että mitä minä ajattelisin jos minä olisin jutellut noin "intiimisti" minun ihastukseni kanssa. Siis mielestäni en jutellut mitenkään ihmeemmin, enkä todellakaan tajua mitä tein väärin.

Olenko ihan tyhmä kun en tajua miten loukkasin ystävääni?

Lisättäköön vielä, että emme ole ihan nuoria enää, 35-40-vuotiaita. :-) Minusta tuo ystäväni käytös oli aika teinimäistä, olenko väärässä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkässä juttelussa ei ole yhtään mitään väärää. Aina voi jutella ihan kenen kanssa tahansa sukupuolesta riippumatta.

Flirttailu, suutelu, halailu yms menevät sitten jo rajan yli ja on väärin tehdä kaverin puolison kanssa niin.

Vierailija
2/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muulloin huomannut mustasukkaista tai omistavaa käytöstä, kun ystäväsi on miehensä kanssa? Tai viestitteleekö ja soitteleeko pari toisilleen huomattavan usein? Tuo on aika rasittavaa lähipiirille, mutta ainoa ratkaisu ongelmaan löytyy, jos ystäväsi itse ymmärtää toimintansa typeryyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että juttelet kahden kesken siitä, että sinulla on ollut "yhdenyön juttu" jonkun miehen kaverin kanssa... antaa sinusta aika, hmm.. "anteliaan" kuvan, etenkin kun ETTE ole ihan nuoria enää. Ehkä ystävä koki, että kertomalla miehelle avoimesti tuollaisesta asiasta kahden kesken, haluat jotenkin provosoida ja näyttää jotain.

Puhuit kuitenkin käytännössä miehen kanssa seksistä tavallaan, joten kyllä mä vähän ymmärrän kaveriakin. Vaikka överiksihän se haukkuminen meni. Itse olisin mielessäni ajatellut, että joo emme mene enää kolmestaan ulos tällä kokoonpanolla...

Anteeksi jos loukkasin, mutta kysyit ja luulen että tästä voisi olla kyse.

Vierailija
4/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muulloin huomannut mustasukkaista tai omistavaa käytöstä, kun ystäväsi on miehensä kanssa? Tai viestitteleekö ja soitteleeko pari toisilleen huomattavan usein? Tuo on aika rasittavaa lähipiirille, mutta ainoa ratkaisu ongelmaan löytyy, jos ystäväsi itse ymmärtää toimintansa typeryyden.

En ole itse huomannut, mutta ystäväni on kyllä kertonut olevansa mustasukkainen. En kyllä todallakaan arvannut hänen olevan noin sairaalloisen mustasukkainen. En todellakaan tehnyt muuta kuin juttelin 5 min. hänen kanssaan hänen ystävästään, johon olen ihastunut.

Vierailija
5/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että juttelet kahden kesken siitä, että sinulla on ollut "yhdenyön juttu" jonkun miehen kaverin kanssa... antaa sinusta aika, hmm.. "anteliaan" kuvan, etenkin kun ETTE ole ihan nuoria enää. Ehkä ystävä koki, että kertomalla miehelle avoimesti tuollaisesta asiasta kahden kesken, haluat jotenkin provosoida ja näyttää jotain.

Puhuit kuitenkin käytännössä miehen kanssa seksistä tavallaan, joten kyllä mä vähän ymmärrän kaveriakin. Vaikka överiksihän se haukkuminen meni. Itse olisin mielessäni ajatellut, että joo emme mene enää kolmestaan ulos tällä kokoonpanolla...

Siis en minä seksistä jutellut ystäväni miesystävän kanssa ollenkaan.:-) Vain siitä että ihastuimme kumpikin toisiimme, ja olemme soitelleet. Ystäväni miesystävä kyllä tiesi miten tutustuimme.:-) Keskustelimme lähinnä hänen ystävänsä luonteesta, kerroin että en ole kovinkaan usein tavannut miestä joka olisi henkisesti yhtä samalla aaltopituudella kanssani, ja kerroin että arvostan tämän miehen hyväntahtoisuutta ja empaattisuutta, sitä tapaa miehissä harvoin. Yms. Siis emme jutelleet mitään sen kummempaa, mistä ystäväni olisi voinut loukkaantua.

Vierailija
6/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
7/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen nimi on huono itsetunto ja sairaalloinen mustasukkaisuus. Etkö tunne ystävää kovin hyvin, kun tällainen tuli ihan yllätyksenä, vai oliko ystävä juonut liikaa ja sekoili siksi?

Siis en minä seksistä jutellut ystäväni miesystävän kanssa ollenkaan.:-) Vain siitä että ihastuimme kumpikin toisiimme, ja olemme soitelleet. Ystäväni miesystävä kyllä tiesi miten tutustuimme.:-) Keskustelimme lähinnä hänen ystävänsä luonteesta, kerroin että en ole kovinkaan usein tavannut miestä joka olisi henkisesti yhtä samalla aaltopituudella kanssani, ja kerroin että arvostan tämän miehen hyväntahtoisuutta ja empaattisuutta, sitä tapaa miehissä harvoin. Yms. Siis emme jutelleet mitään sen kummempaa, mistä ystäväni olisi voinut loukkaantua.

Vierailija
8/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatoin sortua samaan joskus parikymppisenä, nyt tuollaisen käytöksen ajatteleminen hävettää.. Mutta kannattaa myös muistaa, että ehkä alkoholilla on ollut osuutta asiaan, joten ystäväsi voi hävetä käytöstään parin päivän päästä. Kliseeltä kuulostaa, mutta käsitelkää asia jotta kummallekaan ei jää paha maku suuhun tapauksesta. Tai sitten jos ystäväsi ei suostu myöntämään käyttäytyneensä moukkamaisesti tai vähättelee asiaa, niin sitten on aikuisessa itsessään vikaa.

Vierailija
9/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mustasukkaisen luonteen omaava ystäväsi yritti salaa kuunnella mistä puhuitte, eikä kuullut kuin sanoja sieltä täältä. Oletti sitten teidän puhuvan toisistanne ja sinun kehuvan hänen miestään. Sairaalloisen mustasukkaiselta kyllä kuulostaa. Ehkä alkoholilla myös osuutta asiaan?

Vierailija
10/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää mitä on toisen parisuhteessa tapahtunut. Käytös jota täällä sanotaaan sairaalloisen mustasukkaiseksi näyttäytyy aika eri vinkkelistä jos vaikka nainen joutuu usein katselemaan kun mies on muidenkin naisten perään.

Vierailija
11/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen nimi on huono itsetunto ja sairaalloinen mustasukkaisuus. Etkö tunne ystävää kovin hyvin, kun tällainen tuli ihan yllätyksenä, vai oliko ystävä juonut liikaa ja sekoili siksi?

En sitten ehkä tarpeeksi hyvin tunne ystävääni. Olemme tunteneet 2 vuotta, mutta ystäväni on ollut aiemmin sinkku, nyt vasta muutaman kk seurustellut tämän miehen kanssa. Eli siis en tiennyt millainen ystäväni on seurustellessaan.

Ja tosiaan ihan juurikin noin se tilanne meni, kuin kerroinkin. Emme todellakaan keskustelleet muusta kuin tämän ystäväni miesystävän ystävän luonteesta ja siitä miten meillä synkkaa. Lähinnä kehuimme yhdessä tätä miestä.

Vierailija
12/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatoin sortua samaan joskus parikymppisenä, nyt tuollaisen käytöksen ajatteleminen hävettää.. Mutta kannattaa myös muistaa, että ehkä alkoholilla on ollut osuutta asiaan, joten ystäväsi voi hävetä käytöstään parin päivän päästä. Kliseeltä kuulostaa, mutta käsitelkää asia jotta kummallekaan ei jää paha maku suuhun tapauksesta. Tai sitten jos ystäväsi ei suostu myöntämään käyttäytyneensä moukkamaisesti tai vähättelee asiaa, niin sitten on aikuisessa itsessään vikaa.

Joo kyllä ystäväni oli juonut. Olen ollut tässä 2 vuoden ystävyytemme aikana hänen kanssaan baarissa , siis alkoholin vaikutuksen alaisena vain 3 kertaa, ja aiemminkin on ollut pieniä viitteitä siitä että alkoholi ei välttämättä muuta ystävääni parempaan suuntaan. Nyt ainakin varmistuin siitä, enkä lähde enää hänen kanssaan viihteelle.

Vierailija
13/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää mitä on toisen parisuhteessa tapahtunut. Käytös jota täällä sanotaaan sairaalloisen mustasukkaiseksi näyttäytyy aika eri vinkkelistä jos vaikka nainen joutuu usein katselemaan kun mies on muidenkin naisten perään.

Tämä pariskunta on seurustellut vasta muutaman kuukauden, eikä pettämistä tms. ole tapahtunut.

Vierailija
14/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja sitten tällainen käytös voi juontaa edellisestäkin suhteesta.

Vierailija
15/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.Ystäväni ei ole kertonut edellisistä suhteistaan, oliko niissä mustasukkaisuutta, mutta harva varmaan kertoo jos itse on ollut se liian mustasukkainen osapuoli.

Olen valmis antamaan ystävälleni anteeksi, jos hän huomenna selvinpäin pyytää anteeksi. Itsessäni en kuitenkaan näe mitään syytä, en tehnyt millään tavalla väärin, enkä uppoutunut keskusteluun hänen miesystävänsä kanssa vaikka tunniksi sulkien hänet ulkopuolelle, kyse olii todellakin vain viidestä minuutista. Jos ystäväni ei pyydä anteeksi, ja syyttää minua, olen valmis jättämään ystävyyden sikseen. Eli pallo on täysin hänellä.

Vierailija
16/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyä reilusti, miksi ystävä hermostui harmittomasta juttelusta. Luulisi että itse tekee aloitteen anteeksipyyntöön, mutta jos jostain syystä ei, niin mitä menetät siinä että itse vähän heität sitä palloa ystävää kohti.

Niinpä.Ystäväni ei ole kertonut edellisistä suhteistaan, oliko niissä mustasukkaisuutta, mutta harva varmaan kertoo jos itse on ollut se liian mustasukkainen osapuoli.

Olen valmis antamaan ystävälleni anteeksi, jos hän huomenna selvinpäin pyytää anteeksi. Itsessäni en kuitenkaan näe mitään syytä, en tehnyt millään tavalla väärin, enkä uppoutunut keskusteluun hänen miesystävänsä kanssa vaikka tunniksi sulkien hänet ulkopuolelle, kyse olii todellakin vain viidestä minuutista. Jos ystäväni ei pyydä anteeksi, ja syyttää minua, olen valmis jättämään ystävyyden sikseen. Eli pallo on täysin hänellä.

Vierailija
17/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyä reilusti, miksi ystävä hermostui harmittomasta juttelusta. Luulisi että itse tekee aloitteen anteeksipyyntöön, mutta jos jostain syystä ei, niin mitä menetät siinä että itse vähän heität sitä palloa ystävää kohti.

Juurikin näin varmaan teen, eli kysyn asiasta, jos ystäväni ei ehdi ensin ottaa yhteyttä. Kyllähän tuo asia pitää selvittää.

Vierailija
18/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus pilaa niin paljon.

Vierailija
19/19 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus pilaa niin paljon.

Niinpä. Ja olin käsittänyt että hänen miesystävänsä on mustasukkainen. Kun kerran molemmat ovat, niin aika karsea suhde.

Saapa nähdä pyytääkö ystäväni tänään anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä