Suosittele matkakohdetta leikki-ikäisten perheelle!
Eurooppaan tai lähistölle haluaisimme lähteä. Mitä muuta mielestäsi kannattaa ottaa huomioon lasten kanssa matkusteltaessa? :)
Kommentit (31)
ja ihan kivaa oli! Riippuu varmaan vähän siitä, minkä ikäisiä lapset ovat - vähän isommat odottavat jo muutakin kuin autossa istumista ja maisemien katselua, mutta pienemmät kulkevat kyllä mukana tuossakin.
T: Se, joka ehdotti Toscanaa. Pisaan lentää Ryanair Tampereelta samoin kuin Frankfurtiinkin - jos noita lentoja olitte katsoneet.
Siksi juuri tuota autoilua mietinkin. Isompi on jo näpsäkkä matkustaja, pienemmältä matkustaminen vaatii vielä malttia, vaikka muuten on rauhallinen ja oikein mukava tapaus :)
t.ap
varasitteko pakettimatkan vai hotellin ja lennot erikseen? Onko vinkata mistä löytyisi hyviä hotelleja sieltä suunnasta?
ap
hiekkaranta joka on pitkälle matalaa
Suosittelen Irlantia!!
Muita ehdotuksia;
Brittein saaret
München Saksassa
Itävalta, esim. Innsbruck tai Salzburg
Madeira
Lähellä Barcelonaa on joku rantakohde, joka on kai ihan ok. Eli siinäkin pystyisi yhdistämään ranta- ja kaupunkiloman.
Kreikan saaret ja kyllä Maspalomas, siellä löytyy lapsille kaikkea kivaa.
ja booking.com ovat olleet hyvät hotellien etsimiselle:)
Onhan noita paikkoja Euroopassa. Laitan tähän paikat, joissa itse olen käynyt ja lapsille sopiviksi todennut:
- Thassos, Kreikka. Mukava pieni ja erittäin saari. Rantaa ja jäätelöä. Perinteinen turistikohde. Hintataso Suomen tasoa.
- Pariisi, Ranska. Vaikka ensialkuun ei lasten paikalta välttämättä tunnu, ei lapsi ole sielläkään rasite. Esimerkiksi Disneyland kiehtoo varmasti lapsia ja tuskin Eiffelkään jättää kylmäksi. Kannattaa varata rahaa mukaan aika paljon. Turvallisuudestaan kannattaa pitää huoli.
-Marbella (Malaga), Espanja. Kuvankaunis rantakohde, jossa suomalaisia aika paljon. Lähellä jonkinlainen safari ja joitain muita eläinkohteita. Uimarannat ihanat ja vuokraamalla auton pääsee käymään ihanissa pikkukylissä. Bonsaimuseo oli kiva ja ainakin kilpikonnista lapset tykkäisivät. Turvallinen. Bussimatkoja Giblartarille, jossa voi ihmetellä puntia, tippukiviluolia ja villejä apinoita.
-Bremen, Saksa. Mukava ja kaunis paikka. Leikkipuistoja, puistoja ja Bremenin soittoniekkoja joka paikassa. Turvallinen ja muitakin turisteja on, muttei liikaa. Suomen hintatasoa. Ryanairilla pääsee edullisesti.
-Berliini, Saksa. Helppo liikkua ja kaikki toimii, suurkaupungiksi turvallinen. Puistoja on kivasti ja hintatasoltaan Suomen luokkaa. Molemmat eläintarhat varmasti lasten mieleen.
-Pula, Kroatia. Ihana rantakohde, turisteja löytyy, muttei liiaksi. Sininen vesi ja silti rehevä luonto. Mukavia paikallisia ja halvat hinnat. Rannat kuin paratiisissa. Turvallinen.
-Budapest. Kylpylöitä ja hienoja rakennuksia. Puistoja aika paljon. Uskoisin olevan lasten mieleen. Turvallinen ja lapsiperheitä oli paljon. Ei nin hirvittävästi turisteja. Edullinen.
Paikkoja, jonne lapsen kanssa en menisi:
-Venetsia. Ei ole lapselle paljoa nähtävää, ennemminkin aikuisten lomakohde. Kallis.
-Krakowa. Aivan ihana kaupunki kaikenkaikkiaan, mutta lapsien kanssa suuri osa nähtävyyksistä pitäisi jättää katsomatta. En veisi lastani ghettoon tai auzwitchiin. Toisaalta eläintarha voisi lapsia kiinnostaa.
-Praha, Tsekki. Turisteja aika paljon. En ole oikein varma, mikä täällä lasta kiinnostaisi. Puistoja ei ainakaan erityisemmin ollut.
rakennella matkakokonaisuudet itse. Tripadvisorista löydät hyvät arvostelut ja vinkit hotelleista, lentojen hintoja kantsii vertailla vaikka halvat lennot -sivuston avulla. Kiertomatkoilla mä en ole kauheasti etukäteen varaillut, kun olen sellainen seikkailijaluonne ja hyvin on silti aina yösija löytynyt. Etelämmässä vasta elokuu on sellainen paha sesonki, että kaikki on täynnä.
Ja taas tuli yksi vinkki mieleen: lennot marseillesiin (Blue 1 taitaa lentää sinne suoraan), sieltä puoli tuntia junalla on La Ciotat, tosi kiva rantalomakaupunki, jossa on tosi kohtuullinen hintataso ja mielettömät rannat. Sieltä voi vuokrata hotellin sijaan huoneiston, niitä on runsaasti tarjolla.
että matkakokemukset ovat hyvin subjektiivisia, kun luen tuota pitkää listaa läpi. Minä nimittäin viihdyin lapseni kanssa Krakovassa superhyvin, Prahasta puhumattakaan. Praha on täynnä lasten leikkipuistoja ja ravintoloissakin lapset otetaan hyvin huomioon. Eläintarha on tosi magee ja sinne pääsee kivasti laivalla. Hauska juna vie mäen huipulle ja siellä voi seikkailla peililabyrintissa jne...
Rokotuksesta ehtii vielä ensimmäisen saamaan, toinen on tehoste, mutta sekin täytyisi ottaa pikapuoliin, jos haluaa :)
ap