Voinko hankkia lapsen? Ikää 30, vakityö, naimisissa, oma talo ja säästöjä 30 te.
AV-raati, antakaa hyväksyntänne!
Täytänkö kriteerinne kelvolliselle äidille?
Palkka tosin on vain vähän reilu 2000 €/kk. Ja miehellänikään ei ole vakityötä, vaikka vuositulot ovatkin paljon paremmat kuin minulla.
T: äidiksi haluava
Kommentit (11)
Miksi et? Jos lapsi tuntuu ajankohtaiselta niin siitä vain yrittämään ennekuin on liian myöhäistä! Ei lapsi lopulta tarvitse kuin rakkautta, kaikki loppu on vain plussaa. Ja teillä kuulostaa elämä olevan suht. hyvällä taloudellisella pohjalla. Jos päihteet tms ei ole ongelma niin tilannehan on paras mahdollinen.
Jos sitä täältä kyselet.
Itse olin juuri työttömäksi valmistumassa ja miehenikin oli vieöä virallisesti työtön (työharjoittelussa) kun tulin raskaaksi.
Nyt molemmat töissä, palkka kummallakin noin 3000 kuussa. Ei sitä taloa, mutta 30 000 säästöjä.
Ikinä ei voi olla varma, ettei jäisi työttömäksi, sairastuisi tms. Elää joko uskaltaa tai ei.
Mitä sä haet tällä? Ai että lälläslää vai?
herättää keskustelua vaatimuksista, ja kriteereistä, jotka tulisi täyttää, ennen kuin lapsia aletaan tekemään.
Ap
Kyllä tässä nyt pitäs katsastaa vielä valmiudet kasvattajana ja huoltajana.
Ja listata kaikki perinnölliset sairaudet (myös lähisuvusta), mukaanlukien mahdolliset epämuodostumat. Esimerkiksi riski nököhampaisiin tai hörökorviin saattaa muodostua vakavaksi esteeksi hyväksyttävälle lisääntymiselle, mikäli näitä on esiintynyt molemmin puolin suvussa. Vakavammat poikkeamat voivat kyllä vaarantaa jo kertalaakista projektin.
Lapsia tehdään, aloita nyt tutustuminen teko tapaan, ettei tule järkytyksenä!!!
kun minusta tuntui siltä että haluan lapsen ja jaksan sen hoitaa. Ei ole olemassa mitään kriteereitä mitkä tulisi täyttää että on täydellinen äiti. Pääaasia että riittää rahat, että voi ostaa lapselle ruokaa ja tarpeelliset tavarat (vaunut, sängyt, vaatteet yms.) Ja riittää rahaa myös omaan elämiseen ja hyvinvointiin :)
Itse olen yli 20 v., suorittanut yhden tutkinnon, nyt työttömänä. Kunhan ehdin äitiysvapaalta alan suorittamaan yliopistotutkintoa :) Mutta kannattaa hankkia lapsia kun niitä vielä saa, en jaksa odottaa yli 30. v, ei koskaan tiedä tulenko silloin enää helposti raskaaksi.
Kyllä tässä nyt pitäs katsastaa vielä valmiudet kasvattajana ja huoltajana.
Ja listata kaikki perinnölliset sairaudet (myös lähisuvusta), mukaanlukien mahdolliset epämuodostumat. Esimerkiksi riski nököhampaisiin tai hörökorviin saattaa muodostua vakavaksi esteeksi hyväksyttävälle lisääntymiselle, mikäli näitä on esiintynyt molemmin puolin suvussa. Vakavammat poikkeamat voivat kyllä vaarantaa jo kertalaakista projektin.
taho voisi sen kasvattajakatsastuksen tehdä? :D Tutkiiko ne neuvolassa valmiudet vanhemmaksi?
Mihin otan yhteyttä?
Ap
Koska muuten olet liian kliseinen. Yritä rikkoa tuo taviskuvio edes jossain, niin sitten!
kun kysyt tätä kysymystä AV-palstalta. Sinut pitäisi steriloida.
ja lisään vielä, että meillä on vanha, velaton ok-talo ja koira. Se ei tosin ole kultainen noutaja, mutta kiltti luonteltaan :)
Ap