Mieheni väittää, että kaupassa saa avata pakkauksia ja maksaa ne vasta kassalla!
Minä olen täysin eri mieltä. Kertokaapa miten asia on?
Kommentit (50)
kamalampaa on, kun näin eräässä kaupassa kuinka joku availi pastakastike purnukoita ja haisteli niitä. Laittoi takaisin hyllyyn ja testasi seuraavaa!!! Hei haloo, tuote säilyy avattuna sen x päivää, ja joku pahaa aavistamaton menee tuollaisen sitten ostamaan. Myönnän kyllä, että tuoksuttelen itse pesuaineita, mutta en ikinä ruokatarvikkeita... jotain rajaa sentään.
et sitten tietenkään mennyt kertomaan henkilökunnalle, ne tuotteethan olisi pitänyt poistaa hyllystä!
ja evään voi pakata niin että eivät näytä kaupasta otetuilta eli omaan retki/urheilupulloon juotavaa, eväs kääreeseen/rasiaan ja kuitinkin voi pitää mukana. Tai sitten syö Pirkka-eväitä S-kaupassa, tai Rainbow'n tuotteita K-kaupassa. Ei ole vaikeaa, paitsi av-mammoille joiden on ihan pakko saada aina kaikki heti.
niin sitten luulevat että olen ottanut sen sieltä ja joudun maksamaan sen uudestaan. Enkä kyllä muutenkaan välitä teidän nipojen mielipiteistä joten en ymmärrä miksi niihin vastaan. =) Joten hei hei. T: Se raskaana oleva.
tolle puhua järkeä,eihän hän välitä.hän saa tehdä mitä vaan,koska on RASKAANA! hitto,kun en tota tajunnu vedota joka asiaan kun itse odotin!
oli kyseessä aikuinen tai lapsi. Jotkut poikkeustilanteet tietysti ymmärrettäviä esim. diabeetikot ja raskaana olevat, mutta usein tällaista käytöstä en ymmärrä. Jokainen ihminen osaa varautua elämässään sen verran, että kestää marssia kassalle maksamaan sen tuotteen, ennen kuin sen syö.
Avaamalla maksamattoman tuotteen osoitetaan täydellistä välintpitämättömyyttä myyjiä ja tavaroiden oikeaa omistajaa kohtaan. Mielestäni hyvä esimerkki oli esim. tuo Alko-esimerkki. Avaatteko sielläkin pullon ja maistatte ennen kuin maksatte? Mitä viestiä lapsille antavat vanhemmat, jotka avaavat sipsipussin ja limupullon, mussuttavat jäätelöä ja patonkia samalla kun tekevät ostoksia. Pienessä kaupassa se myymälänhoitaja joutuu huolehtimaan roskista ja vahtimaan, että tuotteet todella tulevat maksetuiksi, koska samaiset ihmiset, joiden mielestä on ok avata ja syödä tuotteita jo kaupassa, "unohtavat" yllättävän usein maksaa (ja tämä siis ihan faktatietoa eräältä myymälänhoitajalta). Isossa kaupassa on vaatteita, kirjoja yms. joita käpälöidään tahmaisin käsin. Roskia on kiva heitellä pitkin käytäviä, niin ei tarvitse edes muistaa maksaa...
Äärimmäisen noloa ja moukkamaista käytöstä. Osoittaa kyllä täydellistä sivistymättömyyttä, itsekeskeisyyttä ja välinpitämättömyyttä toisen omaa kohtaan.
Että kun mennään kerran viikossa kauppaan ostamaan perheelle koko viikon ruuat (ja siinä kyllä kestä vaikka kuinka tekee listat valmiiksi) lapset istuu kärryssä ja mutustaa patonkia. Mennään siis ensimmäisenä leipäosastolle hakeen patonki, ja lapset koko reissun on hiljaa, rauhassa, ja tyytyväisiä kun saavat istua ja syödä:) Ja tämä on siis JOKA viikko. Kassalla aina annetaan sinne se tyhjä patskupussukka ja maksetaan se.
Että kun mennään kerran viikossa kauppaan ostamaan perheelle koko viikon ruuat (ja siinä kyllä kestä vaikka kuinka tekee listat valmiiksi) lapset istuu kärryssä ja mutustaa patonkia. Mennään siis ensimmäisenä leipäosastolle hakeen patonki, ja lapset koko reissun on hiljaa, rauhassa, ja tyytyväisiä kun saavat istua ja syödä:) Ja tämä on siis JOKA viikko. Kassalla aina annetaan sinne se tyhjä patskupussukka ja maksetaan se.
Jos siis meidän allerginen taaperomme sattuu istumaan niissä teidän käyttämissänne kärryissä ja saa suuhunsa vehmäpatongin muruja tai maitoproteiinia niin pahimmassa tapauksessa joudumme piipaa autolla sairaalaan.
Minä kuuntelisin paljon mielummin vaikka lastenne huutoa kuin käytän likaamianne kärryjä !!!
edes huonovointisena avannut pakkausta ennen sen maksamista. En taitaisi edes kehdata. Tosin olen pyörtynyt 2 kertaa kassalla (alkuraskaus-aikoina). Olihan sekin noloa.
Jos siis meidän allerginen taaperomme sattuu istumaan niissä teidän käyttämissänne kärryissä ja saa suuhunsa vehmäpatongin muruja tai maitoproteiinia niin pahimmassa tapauksessa joudumme piipaa autolla sairaalaan.
Minä kuuntelisin paljon mielummin vaikka lastenne huutoa kuin käytän likaamianne kärryjä !!!
Että kun savustat sitä kalaa pihallasi, niin minä voin joutua sairaalaan? Tai kun tulet bussiin sisään niissä eläinkarvaisissa vaatteissa tai hajustetussa deodorantissa, niin minä voin joutua sairaalaan?
En ymmärrä miten muruja saisi kärryihin jätettyä, tietääkseni ovat yleensä ritilää. Ja jos lapsesi nuolee niitä ritilöitä, että pääsee johonki kosketuksiin "patonkipöpöjen" kanssa, niin en osaa ottaa syytä omille niskoilleni. Muutenkin noin yliallergisen lapsen kohdalla kannattaisi ehkä panostaa siihen, että lapsi ei pistä mitään mistään suuhunsa, saati nuoleskele kärryjä
ja mua RAIVOSTUTTAA asiakkaat, jotka esim. syövät jotain ennen kassaa! Näitä tulee aina välillä enkä tietenkään voi sanoa siitä asiakkaalle pahasti, koska muuten siitä koituisi minulle harmia... Tämä niille, jotka sanovat ettei kassakaan ihmettele mitään, vaikka toisi tyhjiä mehupurkkeja. Kahvihuoneessa teistä sitten puhutaan, eikä todellakaan mitenkään mukavaan sävyyn ;)
jakaa tuomiota ja moraalia ihan kaikesta. Jopa trip-mehuista. Juu, kaamea rikos. Ja varkauttahan se on, vaikka kassalla maksaisi.
Elämässä kaikki ei aina mene ihan ohjekirjojen mukaan ja harmaita alueita on paljon. Kaikkea ei tarvitse ottaa niin vakavasti.
kamalampaa on, kun näin eräässä kaupassa kuinka joku availi pastakastike purnukoita ja haisteli niitä. Laittoi takaisin hyllyyn ja testasi seuraavaa!!!
Hei haloo, tuote säilyy avattuna sen x päivää, ja joku pahaa aavistamaton menee tuollaisen sitten ostamaan.
Myönnän kyllä, että tuoksuttelen itse pesuaineita, mutta en ikinä ruokatarvikkeita... jotain rajaa sentään.