Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt keksin miksi ihmiset tapaavat alkaa lihota ~30-vuotiaina!

Vierailija
02.07.2011 |

Ei, sillä ei ole mitään tekemistä liikunnan tai liikkumattomuuden kanssa, niistä on vaan kehittynyt niin hyviä kokkeja, se on totuus!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun alkoi saada lapsia, ja kun miehen työ on paljon tai enemmän epäsäännöllistä ja runsasta, niin säännöllisen liikunnan harrastaminen on haastavampaa. Ja se näkyy vyötäröllä.

Ja minä oon ollut nyt vuoden ilman liikunnan harrastamista, kun polvi on sökönä. Toivottavasti siitä tulee vielä käyttökelpoinen, olisi jo vähitellen kiva päästä liikkumaan.

Eli ikää kun tulee niin paikat alkaa krenaamaan.

Vierailija
2/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ammatiltani kokki, enkä ole kyllä lihonut :) ei sitä hyvääkään ruokaa tartte syödä yli kulutuksen.

35v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa verbi lihottaa, mutta se ei ole sama asia.

Vierailija
4/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se verbi on lihoa, ei lihota! On olemassa verbi lihottaa, mutta se ei ole sama asia.

On olemassa verbit "lihota" ja "lihoa". Katso vaikka perussanakirjasta. Sama opus kertoo, että "lihota" on harvinaisempi. "Lihottaa"-verbillä ei nyt ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija
5/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun tulee enemmän ikää, niin ihmisillä on yleensä enempi rahaakin. Mulla ei ollut nuorempana autoa, oli kuljettava joka paikkaan bussilla, pysäkille oli aika paljon matkaa, Joskus ei ollut varaa bussiinkaan vaan oli pakko mennä kävellen tai pyörällä. Nyt on autot sekä mulla että miehellä. Joskus tulee mentyä kilometrin matkakin autolla, varsinkin jos on huono sää. Ja perse senkun leviää.

Ja lapset on yksi juttu. Lasten takia on pakko tehdä ruokaa joka päivä ja koko ajan.

Sitten kun se on hyvää, sitä tulee mähkittyä liikaa. Kun oli lapseton, saattoi syödä vaan jotain leipää tai salaattia.

Vierailija
6/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea kokki. Jotain hyötyä siis siitäkin! :D

Vierailija
7/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdellakin asialla:

a) olen maailman surkein kokki (ja vielä surkeampi leipuri) ja

b) vaikka oma auto onkin, suosin aina julkista liikennettä tai kävelyä/pyöräilyä.

;)

Vierailija
8/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei verbiä ""tulisi käyttää, koska se tietyissä verbimuodoissa sotkeutuu verbin "lihottaa" taivutusmuotojen kanssa.

Vierailija
9/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta ja energiantarve muuttuu iän myötä. En kerta kaikkiaan enää pysty syömään samaa määrää ruokaa nyt 35-vuotiaana kuin parikymppisenä.

Mutta jos ruokailutottumukset pysyvät samana, väkisinkin lihoo.

Vierailija
10/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta ja energiantarve muuttuu iän myötä. En kerta kaikkiaan enää pysty syömään samaa määrää ruokaa nyt 35-vuotiaana kuin parikymppisenä.

Väitteen todistivat oikeaksi myös nuo pari laiheliinia huonoa kokkia :)

Vierailija
11/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitteen todistivat oikeaksi myös nuo pari laiheliinia huonoa kokkia :)

t. 9

Vierailija
12/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, kokkaustaidoista se on kiinni. --- Väitteen todistivat oikeaksi myös nuo pari laiheliinia huonoa kokkia :)

Tämä huono kokki-laiheliini on nyt 4-kymppisenä hoikemmassa kunnossa kuin silloin kun asui kotona äidin _hyvin_ ruokien äärellä.

Vierailija
13/13 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleellisesti myös se, että raskauksien myötä (n.30v) tulee lisäkiloja, mutta niitä ei meinaa saada pois, sillä ei ole enää vapaa-aikaa urheiluun. Tai on ainakin erittäin työlästä järjestää aikaa, jos niinkuin meinaa viettää aikaa välillä myös koko perheen kesken.