Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin selviää, onko lapsi oikea vai vasenkätinen?

Vierailija
02.07.2011 |

Meillä on 1v3kk lapsi ja ei oteta vieläkään tolkkua. Tuntuu käyttävän yhtä paljon kumpaakin kättä. Esim. ruokaillessa saattaa ottaa nokkamukista kiinni kummalla kädellä tahansa. Missä vaiheessa sen yleensä huomaa tai milloin se tulee esille. Mulle tietysti ihan sama kumpikätinen tytöstä tulee, mut ihan mielenkiinnosta vaan kyselen. ;)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 5-vuotiaana pitäisi alkaa olla selvillä.

Vierailija
2/3 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että neuvola katsoo vasta kouluun mennessä, kumpaan käteen lapsi ottaa kynän. Joka tapauksessa, mun mielestä neuvola katsoo asian kauhean myöhään. Neuvolan mukaan kätisyys saattaa vaihtua vielä kirjoittamisen harjoittelun merkeissä.

Meillä esikoinen on oikeakätinen ja ihan pienestä pitäen oli helistimet ja autot oikeasssa kädessä. Kuopus on vasenkätinen ja sama juttu: heti ihan vauvasta asti tarttui leluihin vasemmalla. Ja jos tarjosin lelua niin, että oikea käsi oli lähempänä niin vaihtoi lelun heti vasempaan. Eli äitinä sanoisin, että kätisyyden näkee todella aikaisessa vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän myös vasenta helposti. Ehdottoman oikeakätinen olen kirjoittaessa. Tämä ei ole kamalan epätavallista, joten pienestä lapsesta ei aina ota selvää.