Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itä-Helsingin hyvät asuinalueet?

Vierailija
02.07.2011 |

Työpaikkojen sijainnin perusteella meidän perheen pitäisi alkaa etsimään asuntoa itäisestä Helsingistä. Kaipaisin siis kokemuksia asuinalueista, jotka olisivat lapsiperheelle rauhallisia ja viihtyisiä. Enemmän netistä löytyy niitä "morkattuja" asuinalueita, kuten Konala, Itäkeskus yms, mutta mitkä on niitä kivoja alueita? Missäs menee se Vuosaaren rauhallisuuden raja?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:31"]

Asun Myllypurossa. En ymmärrä hössötystä turvattomuudesta, ostarilla on yksi anniskelupaikka ja sekin siisti S-ryhmän ravintola jossa olen käynyt perheen kanssa syömässä. Lapset voi laittaa kolmannelle luokalle Itäkeskuksen kieliluokille niin ei tule liikaa monikulttuurisuutta, sinne tosin on pääsykoe. Turvallista liikkua, autotiet kiertävät kehänä ympärillä niin ei tarvitse varoittaa lapsia suojateistä, kun joka paikkaan on kävelytie. Lähellä kirjasto, liikuntamylly, pallomylly ja uimahalli ja jäähalli, sekä lenkkiradat. Musiikkipaikkoja tosin niukemmin. 

Kaikki kaupungintalot ovat idiooottimaisesti rakennettu samalle kadulle, sinne olen ohjeistanut että ei tarvitse illalla liikkua. Tosin en ole koskaan itse sielläkään päin mitään nähnyt. Ostari on nykyään todella siisti ja uusittu.

Tuttuni naureskelevat että miksi yhteensä yli 150t tienaava pariskunta jolla on lapsia haluaa asua täällä, ylhäällä muutama syy. Sen lisäksi paljon halvempaa ja enemmän tilaa kuin useissa muissa paikoissa. Sen lisäksi Myllypurossa asuu kyllä näitä "ongelma"ihmisiä mutta myös paljon akateemisesti koulutettua porukkaa ja taiteilijoita.

[/quote]

Tilastojen mukaan siellä ei kyllä ole juurikaan korkeakoulutettuja. Lukemat helsingin alhaisimpien joukossa korkeakoulutettujen osalta. Tilastoja voi katsella Helsingin kaupungin alueellista eriytymistä koskevista raporteista. Mies meillä tienaa jo yksin 80 000 euroa vuodessa ja itse myös yli keskitason, mutta ei kyllä edes säästösyistä koskaan Myllypuroon muutettaisi.

Onhan se varmaan ihan OK jos ei paremmastakaan tiedä. En kyllä jaksaisi asua koko elämääni noin ankeassa paikassa.

Vierailija
102/118 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuori: kaupunkilaista yhteisöllisyyttä!

Vartiokylä: pientaloidyllia

Aurinkolahti: asuntojen hinnat ja meri..! : )

Vuosaaren rivarialueet

Vanha Herttoniemi: vihreää yhteisöllisyyttä

Herttoniemenranta: kalliita omistusasuntoja meren lähellä

+ superkalliit: Tammisalo, Jollas, Marjaniemi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:34"]

Asun Myllypurossa. En ymmärrä hössötystä turvattomuudesta, ostarilla on yksi anniskelupaikka ja sekin siisti S-ryhmän ravintola jossa olen käynyt perheen kanssa syömässä. Lapset voi laittaa kolmannelle luokalle Itäkeskuksen kieliluokille niin ei tule liikaa monikulttuurisuutta, sinne tosin on pääsykoe. Turvallista liikkua, autotiet kiertävät kehänä ympärillä niin ei tarvitse varoittaa lapsia suojateistä, kun joka paikkaan on kävelytie. Lähellä kirjasto, liikuntamylly, pallomylly ja uimahalli ja jäähalli, sekä lenkkiradat. Musiikkipaikkoja tosin niukemmin. 

Kaikki kaupungintalot ovat idiooottimaisesti rakennettu samalle kadulle, sinne olen ohjeistanut että ei tarvitse illalla liikkua. Tosin en ole koskaan itse sielläkään päin mitään nähnyt. Ostari on nykyään todella siisti ja uusittu.

Tuttuni naureskelevat että miksi yhteensä yli 150t tienaava pariskunta jolla on lapsia haluaa asua täällä, ylhäällä muutama syy. Sen lisäksi paljon halvempaa ja enemmän tilaa kuin useissa muissa paikoissa. Sen lisäksi Myllypurossa asuu kyllä näitä "ongelma"ihmisiä mutta myös paljon akateemisesti koulutettua porukkaa ja taiteilijoita.

[/quote]

Tilastojen mukaan siellä ei kyllä ole juurikaan korkeakoulutettuja. Lukemat helsingin alhaisimpien joukossa korkeakoulutettujen osalta. Tilastoja voi katsella Helsingin kaupungin alueellista eriytymistä koskevista raporteista. Mies meillä tienaa jo yksin 80 000 euroa vuodessa ja itse myös yli keskitason, mutta ei kyllä edes säästösyistä koskaan Myllypuroon muutettaisi.

Onhan se varmaan ihan OK jos ei paremmastakaan tiedä. En kyllä jaksaisi asua koko elämääni noin ankeassa paikassa.

[/quote

Asuin lapsena Ullanlinnassa, kyllä tämä sen voittaa lapsiperheelle. ;) 

Omassa tuttavapiirissäni on akateemisesti koulutettuja enemmistö Myllypurossa, ainakin lähitaloissa. Se juuri eriyttääkin jos kukaan ei uskalla muuttaa. Palvelut tosi hyvät kuten yllä kerroin ja kävelyetäisyydellä ilman yhtään autotietä ylitettävänä, sopii lapsellekin.

Myllypurossa on myös kahdessa eri paikassa taitelijataloja ja ostarilla oli popup taidenäyttely. 

Vierailija
104/118 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onhan niitä kaupungin vuokrataloja Myllypurossa muuallakin kuin Ylä- ja Alakiventiellä.

Vierailija
105/118 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote

Asuin lapsena Ullanlinnassa, kyllä tämä sen voittaa lapsiperheelle. ;) 

Omassa tuttavapiirissäni on akateemisesti koulutettuja enemmistö Myllypurossa, ainakin lähitaloissa. Se juuri eriyttääkin jos kukaan ei uskalla muuttaa. Palvelut tosi hyvät kuten yllä kerroin ja kävelyetäisyydellä ilman yhtään autotietä ylitettävänä, sopii lapsellekin.

Myllypurossa on myös kahdessa eri paikassa taitelijataloja ja ostarilla oli popup taidenäyttely. 

[/quote]

Tilastot eivät vaan tue tuota väittämää. Suurin osa myllypurolaisista on edelleenkin kansakoulunkäyneitä, vaikka ystäväpiiriisi kuuluisi koulutettujakin.

Vierailija
106/118 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:49"]

[/quote]

Onhan niitä kaupungin vuokrataloja Myllypurossa muuallakin kuin Ylä- ja Alakiventiellä.

[/quote]

Ja Ylä- sekä Alakiventiellä on myös omistusasuntoja. ;)

Vierailija
107/118 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 15:13"]

Muutimme pois itä-Helsingistä siellä vuosia asuneina. Emme halunneet lapsia idän alueille kouluun ja muutenkaan kasvattaa heitä siellä. Idässä on todella paljon sosiaalisia ongelmia. Esim. kaikki ostarit on järjestään ihan järkyttäviä ja täynnä ongelmaisia. Kyllähän niillä ostareilla saa asiansa hoidettua, mutta en halua että lapseni joutuvat tuota menoa katselemaan päivittäin. Vaikka idästä saisikin ostettua kivan rivarin tai omakotitalon esim. mellunkylästä, niin ihan jo sen vuoksi että koulut ja lähipalvelut ovat huonoja (huonoja siinä mielessä, että meno ostareilla on aika deekua) muuttaisin muualle lapsiperheenä ja olisin valmis maksamaan enemmän asunnosta toisella alueella. Ostarin sekoilijoita kyllä eksyy välillä hiippailemaan melko kauaskin rivarialueille.

Ei ole lapsille ja nuorille turvallista aluetta.

Olen itsekin kehunut aiemmin tällä foorumilla itää, mutta täytyy sanoa että mitta on tullut vuosien aikana täyteen sitä menoa. Ei kiinnosta niin huonoilla alueilla maksella asuntolainaa pankille takaisin ja kyllä idän lähiöt erottuvat negatiivisessa mielessä.

Aluksi katselimme myös idästä asuntoa, mutta osa kerrostaloyhtiöistä on todella huonosti pidettyjä ja muutenkaan rakennuskanta ei miellytä silmää monella alueella.

Vaikka asuisikin Marjaniemessä tms. hyvällä alueella, niin niihin idän sekopäihin kuitenkin törmää viimeistään lähikauppaan mennessään ja niitähän idässä riittää. Tietenkin Helsingissä muuallakin on deekualueita (Malmi, Sörnäinen ja Tapulikaupunki), mutta silti...

[/quote] lapseni kävi idässä koulun ja lukioon meni stadin keskustaan jossa alin ka oli 9,42 ,

Vierailija
108/118 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpot vinkit idässä asumiseen: ole ystävällinen, pidä huoli omista asioistasi / älä vasikoi jos se ei oo sulta pois. hyvin pärjää ja kaikil on kivaa.

Vierailija
109/118 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konala ei ole itä-helsinkiä. Tarkoitit sillä todennäköisesti Kontulaa

Vierailija
110/118 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shut up mothafucka vuokki rastila puotila mainiota asuin aluetta

Vierailija
111/118 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Östersundom, kaikkein itäisintä Helsinkiä siis. Alueelta löytyy uudehko (200-luvulla rakennettu) päiväkoti ja vuosiluokkien 1-9 koulu, jonka spurgu- ja maahamuuttajaprosentti lähentelee nollaa. Itäkeskukseen ja palveluihin on lyhyt matka, mutta rauhaa todella riittää.

Vierailija
112/118 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari on Helsingin suurin lähiö ja täältä löytyy monia eri alueita, joten on ihan turha puhua Vuosaaresta yhtenä könttänä. Yhteistä kaikille kuitenkin on ihana luonto aivan lähettyvillä, palvelujen läheisyys (kaupat, koulut, pk:t) ja nopea yhteys keskustaan. Itse asun Rastilassa omistusasunnossa ja aivan ihana paikka on, rauhallinen ja lapsiystävällinen pihapiiri:) Myös Aurinkolahti on ns. arvostetumpi alue kuten ns. vanhan Vuosaaren puoli.

Vierailija
113/118 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tyytyväisiä Marjaniemeen. Palvelut lähellä, samoin metro, silti rauhalliata. Koulu on Roihuvuoressa ja juuri rempattu,

Vierailija
114/118 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypurossa ei kerta kaikkiaan ole mitään vikaa, paitsi että ruokaravintoloita ostarilla on liian vähän. 

Vierailija
115/118 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole jo löytänyt asunnon. Kuka nostelee näitä iänikuisia ketjuja?

Itse asun Marjaniemessä rivariyhtiössä, jossa nyt pari asuntoa myynnissä alle 350 000, ja olen kyllä tyytyväinen. Toivon, että Easton ja metro vielä nostavat asuntojen hintoja. Meren läheisyys plussaa.

Vierailija
116/118 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Östersundom, kaikkein itäisintä Helsinkiä siis. Alueelta löytyy uudehko (200-luvulla rakennettu) päiväkoti ja vuosiluokkien 1-9 koulu, jonka spurgu- ja maahamuuttajaprosentti lähentelee nollaa. Itäkeskukseen ja palveluihin on lyhyt matka, mutta rauhaa todella riittää.

200-luvulla rakennettu päiväkoti ei kyllä minun mielestä ole kovinkaan uudehko, enemmänkin historiallinen ja antiikkinen.

Vierailija
117/118 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksessa kannattaa shoppailla autoilijoille suunnatussa Prismassa. Mamut ja spurgut eivät jaksa ylittää Kehä ykköstä.

Vierailija
118/118 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan