On se helvetin hienoa. Käsimatkalaukkuun ei voi laittaa näköjään mitään...
ostimme matkalaukkuvaa´an ja sen mukaan laukku painaa jo parilla kevyellä kenkäparilla ja rantakassilla jossa pari pokkaria, uikkarini ja lääkepussukka 5,5kg.
Täytyypä meittiä tod tarkkaan otetaanko kys veskaa edes mukaan ja jos niin mitä siihen voi ylipäätään pakata:/
Rajoitus ruumaan menevälle laukulle on 5kg.
Mikä järki, pelkkä veska painoi vaa´an mukaan jo 3,6kg!!!
Kommentit (43)
Lennätte ilmeisesti jollain halpalentoyhtiöllä ja tässä sen taas näkee, että perseestä ne on.
Ootkos taas kaks vuotta säästänyt, että pääset lentämään Roodokselle Vinnairin Lomalennolla? Olet niin hienoa muailman muatkaajaa että siellä koneessa?
En ole koskaan lentänyt Finnairin lomalennolla enkä ollut Rodoksellakaan.
No missäs sitten, oi sinä suuri muualmanmatkaaja?
ja aina olen saanut parin päivän kamppeet mahtumaan 5 kg rajoihin.
Tosin mulla on aina ollut mukana erikseen vielä käsilaukku, esim. Ryanairilla ovat tarkkoja, että ei saa olla, mutta monella muulla eivät.
Eli pidän ylähyllylle menevässä laukussa varakenkiä, alusvaatteita, puseroita, meikkilaukkua (vain välttämättömin, esim. hotellin shampoo menee pari päivää) jne. ja pienemmässä käsilaukussa lompakkoa, puhelinta, kirjaa yms. Koskaan ei ole mitattu yhteispainoa vaan pelkkä isomman laukun paino.
Jos vaadittaisiin, laittaisin sitten tuon isomman laukun ruumaan.
Lennätte ilmeisesti jollain halpalentoyhtiöllä ja tässä sen taas näkee, että perseestä ne on.
Ootkos taas kaks vuotta säästänyt, että pääset lentämään Roodokselle Vinnairin Lomalennolla? Olet niin hienoa muailman muatkaajaa että siellä koneessa?
Sinänsä en tiedä miksi vastaisin, mutta useasti olen lentänyt esim. Thaimaan Pukettiin FinnMatkojen jumbolla.
varsinaisen käsimatkatavaran lisäksi myös käsilaukun ja läppärilaukun. Eikä niitä juurikaan punnita. Näin ainakin reittilennoilla, muista en tiedä.
Sinänsä en tiedä miksi vastaisin, mutta useasti olen lentänyt esim. Thaimaan Pukettiin FinnMatkojen jumbolla.
Ainoat lomalennot Thomas Cookilla/Condorilla Karibialle, muut lennot reittikoneilla.
laukku saa painaa vain 15kg! Joten kannattaa tarkistaa hyvin rajoitukset!
ei luoja, yksi haukkuu eka halpiksia ja sitten on mennyt lomalentoyhtiöllä "Pukettiin". Ei raukka osaa edes kirjoittaa paikkaa oikein :D Ja oikein jumbolla. Ei hyvin mene.
No, kaikenlaista mammaa sitä täällä on haukkumassa :D
ei luoja, yksi haukkuu eka halpiksia ja sitten on mennyt lomalentoyhtiöllä "Pukettiin". Ei raukka osaa edes kirjoittaa paikkaa oikein :D Ja oikein jumbolla. Ei hyvin mene. No, kaikenlaista mammaa sitä täällä on haukkumassa :D
minä tosin sanoin, että halpalennot on perseestä. Mutta PHUKETTIIN en ole koskaan matkustanut enkä matkusta. Jos et osaa erottaa kirjoittajia toisistaan niin jätä typerät kommenttisi kirjoittamatta :)
Itsellä oli myös matkoilla sellainen vedettävä matkalaukku, jonka saa viedä matkustamoon. Pelkkä laukku painoi lähelle 5 kg, joka oli siis virallinen painorajoitus. Kyllä minä vaan pakkasin sen epäloogisuudesta huolimatta täyteen tuttavan sanoessa, että ei haittaa, eikä sen painoa sitten edes punnittu. Punnitsivat vain ne laukut, jotka menivät ruumaan. Kai siellä oli olennaisempaa ne mittasuhteet, että mahtuu sinne ylälokerikkoon lentokoneessa ja jaksaa itse nostaa sen sinne? Kannattaa varmistaa lentoyhtiöiltä itseltään, koska eri lentoasemillakin on eri käytäntöjä, että miten tiukkiksia ovat...
Ryhtyä punnitsemaan ihmisetkin kun painorajoitukset alkaa olla tuollaista nipotusta/ rahastusta. T. hoikkeliini.
kotimaassa ja junalla. Ei ole ongelmia.
Ei mullekaan ihan selvinnyt mitä ap tarkoittaa. Käsimatkatavaroita ei useinkaan punnita ja monilla halpalentoyhtiöilläkin ne saavat painaa kuinka paljon tahansa. Sen sijaan kokorajoitukset ovat todella tarkkoja ja osa halpalentoyhtiöistä on todella tarkkoja myös että ei todellakaan saa olla kuin se yksi laukku. Eli ei saa olla erikseen käsimatkatavaroita ja käsilaukkua eikä läppäriä eikä edes kentältä ostettuja tuliaisia. Kaikki on ahdettava samaan käsimatkatavaralaukkuun. Mutta tämä siis vain osalla halpisyhtiöistä.
Ruumaan menevien laukkujen painosta useimmiten ollaan todella tarkkoja ja ne kyllä punnitaan aina. Ja yleensä on myös rajoitettu että vaikka laukussa olisi kahden ihmiset tavarat, ne eivät saa painaa yli esim. 30kg.
Selvitä siis "oman" lentoyhtiösi sivuilta mitä he sanovat painoista ja laukkujen määrästä sekä koosta. Jos todella ovat tarkkoja sen käsimatkatavaran painon kanssa, jättäkää painava laukku kotiin ja painavat tavarat laitatte ruumaan.
että punnittaisiin sekä matkatavarat että itse matkustaja. Ihan älytöntä, että joku sotanorsu voi itse painaa yli 100kg ja viedä lähes 1 1/2 paikkaa koneesta ja silti tämä bonttooni voi ottaa mukaansa ilman lisäkustannuksia yhtä painavan matkalaukun kuin puolet tätä läskiä kevyempi ihminen.
Sekosin sanoissa, pahoittelut siitä!
Tarkoitin tietysti matkustamoon tulevan käsimatkalaukun painoaraja ajoka tällä kertaa tuon 5kg!
Ruumaan menevät matkalaukut erikseen.
Ja ei ole mikään mainitsemistanne "halpisyhtiöistä" kuten Ryanair ja mitä niitä nyt olikaan.
Finnairin lento oli viimeksi kun lensimme eli maaliskuussa ja heillä rajoitus matkustamoon tuleville laukuilla taisi olla 8kg..
No, ratkaisimme tämän nyt niin että kummallakin lapsella on reppu, minulla isohko käsilaukku+sitten nuo 2 isoa matkalaukkua.
ap
tällä lennolla 20kg/matkalaukku/hlö.
ap
laukku saa painaa vain 15kg! Joten kannattaa tarkistaa hyvin rajoitukset!
varsinaisen käsimatkatavaran lisäksi myös käsilaukun ja läppärilaukun. Eikä niitä juurikaan punnita. Näin ainakin reittilennoilla, muista en tiedä.
Finnarilla saa business-luokassa viedä, turistiluokassa ei (käytännössä tuohon kukaan ei puutu)
käsimatkatavaran raja on ollut vuodesta miekka ja kilpi 5 kg (poikkeuksena halpisyhtiöt, joissa raja on yleensä suurempi).
Käsimatkatavaroita ei yleensä punnita, joten en olisi kovinkaan huolissani.
Sekosin sanoissa, pahoittelut siitä! Tarkoitin tietysti matkustamoon tulevan käsimatkalaukun painoaraja ajoka tällä kertaa tuon 5kg! Ruumaan menevät matkalaukut erikseen. Ja ei ole mikään mainitsemistanne "halpisyhtiöistä" kuten Ryanair ja mitä niitä nyt olikaan. Finnairin lento oli viimeksi kun lensimme eli maaliskuussa ja heillä rajoitus matkustamoon tuleville laukuilla taisi olla 8kg.. No, ratkaisimme tämän nyt niin että kummallakin lapsella on reppu, minulla isohko käsilaukku+sitten nuo 2 isoa matkalaukkua. ap
siis yleensä aina käsimatkatavaroiden painoraja on se 5 kg reittilennoilla. Ja tosiaan joillain kentillä (esim. melkein kaikki britti-kentät) on rajoituksia kuinka monta kollia voi ottaa matkustamoon ihan riippumatta lentoyhtiöstä.
Mä en ole koskaan tajunnut miksi on kätevää raahata valtavia pakaaseja varsinkaan lyhyellä lennolla matkustamoon, joillain väleillä käy helposti niin, että hattuhyllylle ei saa edes takkia ahdettua kun porukalla on ihan valtavat trolleyt.
Ja käytännössä kaikki lentoyhtiöt on tarkkoja kollien koosta, koska jos ne eivät mahdu hattuhyllylle eivätkä penkin alle, niin ne käytännössä isketään vielä portilta ruumaan.