Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN-HEINÄKUU**

Kommentit (77)

61/77 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VILMIINA, voi kuinka tuttuja lauseita kirjoitit!! Minullakin yksi tuttava jolla laskettu aika viikon myöhemmin kuin edellisen keskenmenneen laskettu olisi ollut ja toissapäivänä näin hänet aikas ison vatsan kanssa ja olin lohduttoman surullinen etten itse saanut samanlaista. Vaikka tiedänkin tästä uudesta raskaudestani, ei se poista tuota surua.

NIPPE, erittäin suuret pahoittelut uusista kiertopäivistä:( Sylintäydellinen haleja!! Mutta jospa tämä kierto on sinulle SE kierto!! Älä luovu toivosta, itsekin monet kerrat luopuneena toivosta tiedän tuntemukset vaikkei se tietenkään mitään lohduta, kun tuntuu että kaikki muut ympärillä raskautuvat ja saavat eläviä vauvoja ja itse aina palaa vaan lähtöpisteeseen, raskautuu tai ei.

MALICA, olitkin jo odotuspuolelle ilmoittautunut, lisäsin tietosi listaan. Luulen että muutan listaa vielä niin että LA on ekana ja muut tiedot sitten, niin saa järjestyksessä lasketun mukaan odottajat listattua. Kunpa saataisiin vielä lisää porukkaa sinne ja varmasti saadaankin ajan myötä. Minä olin itse kuopuksen odotusaikana HAAHUT-ryhmässä odottajissa, se oli samanlainen keskenmenon kokeneiden pino kuin mitä aloitin nyt siellä. Jotenkin taikauskoinen kun olen, oon ajan myötä huomannut sen, että kuumeilupuolella kuukauden aloittajat raskautuvat samassa kuussa mutta odotuspuolella pinon aloittaneet saavat keskenmenon..elikäs onkohan minulla taas se sitten edessä? Minulla nimittäin on joka kerta kun aloittanut odotuspuolella jonkin pinon, oon saanut keskenmenon. Ja kuumeilijoissa aloittaneena raskautunut samassa kuussa. Sattumaahan se on mutta oon ihan kiinnittänyt huomiota siihen.

ENNANIN, jälkitarkastus on hyvä tehdä juuri oman mielenrauhan vuoksi. Itse meinasin tässä viimeisessä keskenmenossa peruuttaa jälkitarkistusajan kun päättelin että kaikki on ok kuten aina ennenkin ollut jälkitarkistuksissa mutta kaveri sai ylipuhuttua menemään, etten ala pohtia sitten onkohan kohtu kunnolla tyhjä yms.Varsinkin kun vuotelin kuutisen viikkoa läpeensä km:n jälkeen muutaman päivän taukoja lukuunottamatta. Minullahan tuli iso musta kiiltävä kappale kohdusta vielä 5vkoa keskenmenosta, en sitten tiedä mikä oli, sellainen kananmunan kokoinen soikea kiiltävä tummanpunamusta möykky. Limakalvoako se sitten oli joka oli jumittanut monta viikkoa kohdun sisällä vuotoa aiheuttaen. Mutta jälkitarkistuksessa oli sitten paria päivää myöhemmin kaikki ok, vaikka sanoi lekuri että hurjan paksut limakalvot on, en muista millimetrimittaa mutta tosi paljon ne oli. Epäili lääkäri silloin että menkat alkamassa vaikka alkoivatkin vasta 5 viikon päästä.. Tuokin on saanut miettimään onkohan pienellä edes mitään mahdollisuuksia minun kohdun sisälläni..Pelkoja on aivan hirveästi. Mutta niistä enempi odotuspuolen pinossamme. Minä NIIN toivon..

Helene dpo. 20

Vierailija
62/77 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt sitten lopulta myöntää, että se oikeasti on ovulaatio, joka tekee minusta kiukkuisen akan. Paha maku on alkanut nousta suuhun ja pahoinvoinnin alku on jo havaittavissa. Samoin kuin kiukku. Ja vatsakivut. Mur. Ole tässä sitten mahdollisimman haluttava miehen silmissä, kun yhtään ei haluta. Kiukuttaa vain :)

Älä Helene mieti tuommoisia! Eikö se ole hyvä asia, että limakalvot on paksut? Vai voikohan ne olla liian paksut raskauden jatkumisen kannalta. Mutta kai ne kovin paksut limakalvot johtuivat sen keskenmenneen raskauden ongelmista.

Tiedän, että jos vielä joskus saan raskauden kokea niin ihan varmasti pohdin jokaikistä nipistystä ja pelkään ihan hulluna.

Nyt pitäis olla miettimättä kiertopäiviä, niinhän me miehen kanssa sovittiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se täti taas kurvasi niin kuin odottelinkin. Onneksi vasta tänään, saatiin miehen kanssa tehtyä miniloma ilman menkkoja riesana...

Minä hölmö kun käyn aina menkkojen alettua katsomassa, milloin olisi la, jos siinä kierrossa tärppäisi, niin tämä olisi hyvä kierto, vauva syntyisi minulle synttärilahjana. No, turha haaveilla, ei tuo mies innostu enää, hannaa vastaan vaan enemmän ja enemmän :( En vaan itse osaa pysyä poissa täältä ja olla elättelemättä toivetta...

Viikon kuluttua alkaa työt eikä pätkääkään kiinnosta. Eikä ole mitään kivaa tiedossa koko talvena :(

Meillä molemmat lapset ovat saaneet alkunsa tosi helposti, tyttöä ei edes keretty yrittää, kun jätin pillerit pois, tärppi kävi yhdestä ainoasta puuhastelukerrasta. En osannut edes kuvitella, että siitä voisi raskautua, mutta niin vaan kävi. Mutta nyt vaan ei osu, ei sitten millään, ja kun aikaa on näin paljon kulunut, miehen ajatukset on jo ihan muualla kuin vauva-arjessa. Keskenmeno vielä sotki kierron ihan omituiseksi, nyt vasta alkaa tuntua tutulta.

No, eihän se auta kuin porskuttaa eteen päin ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Anir kp 1/28

Vierailija
64/77 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: Pahoittelut jälleen kerran menkoista, tosin mukava, että täti kurvasi paikalle tosiaan vasta miniloman loputtua... Ainakin minun kiertoni osaa aina ajoittaa itsensä siten, että kaikki juhlat, juhannukset ja lomat sitten kans niiden kanssa "kärvistelyä"... Taidat olla täällä kanssani pisimpään olijoita. Moni on tullut ja mennyt... Toivottavasti nyt joskus tulisi sitten se meidänkin vuoro päästä pois tuonne odottajiin, mutta mitä kauemmin aikaa kuluu, sen vähemmän enää uskoa ja toivoa riittää...

Täällä kp 5/25-27? (clomien kans). Varasin yksityiselle gyneajan ensi kuun alkuun, jos vaikka näkisi auttaako nuo clomit vai ei... Ja mitä tapahtuu limakalvolle... Jännäilen vain, että sattuuko aika (kp 13) niin, että ovis juuri tapahtunut tai tapahtuu seuraavanan päivänä. Aiemmin ei ollut vapaita aikoja... Menkat on nyt kärsitty tältä erää ja clomeja popsin tällä kertaa lääkärin ohjetta noudattaen... Tuntuu vaan niin turhalta, kun ei tiedä missä vika ja mikä tässä nyt näin vaikeeta on..

Vierailija
65/77 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: Tuntuu tosi pahalta, että kärvistelet vauvakuumeessa ja toinen ei halua. Olette varmaan puhuneet asiasta? Eikö sun mies vaan enää jaksa aloittaa vauva-rumbaa alusta? Vai ajatteleeko järjellä, että sitten pitäisi ostaa isompi auto ja muuttaa asunnon huonejärjestelyjä? Onko se niin, että sun mies ei oikeasti halua vai voiko olla, että hän suojelee itseään kokemanne keskenmenon jälkeen? Käytättekö ehkäisyä?

Nippe: Sulla varmaan on ollut ultrakontrolleja kun syöt clomeja? Jotenkin sain sun tekstistä sellaisen käsityksen, että kontrolleja ei ole ollut ... Ehkä ymmärsin väärin tai sitten käytäntö on muuttunut kuuden ja kolmen vuoden takaisesta: Mua ainakin ultrattiin aina tiettynä kierron päivänä clomien syömisen aikaan. Katsottiin, että onko munasolu kypsymässä ja onhan niitä alle 3. Tosin me oltiin kyllä Väestöliiton asiakkaina, mutta ekalla kerralla sain clomireseptin yksityiseltä gyneltä joka ohjasi minua varaamaan ajan Väestöliittoon tiettynä kierron päivänä.

Täällä on ovulaatio varmaan mennyt. Donnatestiä en pariin päivään ole tehnyt ja muutenkin olen koittanut unohtaa koko asian. Tiistainen sänkyrumba miehen kanssa tuntui niin tekemiseltä, että ajattelin, etten halua tästä taas tulevan tällaista. Tänä aamuna meininki olikin ihan toisenlainen. Haikeasti toivon, että ovulaatio olis tapahtunut pe tai tapahtumassa parin päivän sisällä. Maha on nippaillut ja rinnat olleet kipeinä jo viikon. Ihan uutta mulle ovulaation aikaan. Yleensä rinnat kipeytyy vasta pari päivää ennenkuin menkat alkaa.

Vilmis, kp jotain 14/28-30

Vierailija
66/77 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä ehkäisyä eikä mies sitä ole vaatinut. Tosin hän ei ole koskaan ollut niitä innokkaimpia puuhastelijoita, joten ei ihmekään ettei ole tärpännyt.

Kun vauvaa ei ole kuulunut, miehen vauvakuume on lakannut ja hän haluaisi jo mennä elämässä eteen päin eikä aloittaa vauva-arkea alusta. Mukavuudenhaluun hän vetoaa, vaikka ei hän meillä ole näiden kahden lapsen kanssa ainuttakaan kertaa öitään valvonut tai heidän kanssaan yöllä noussut ;) Autoon mahtuisi kolmaskin lapsi eikä asuntokaan kävisi ahtaaksi, mutta kyllä tässä alkaa aika luovuttajaolo olla, kakkoseksi taidan jäädä tässä väännössä, vaikka aina kuvittelin, että kyllä se vauva meille vielä tulee.

Jos kukaan muu ei halua, voin yrittää väsätä meille elokuun pinon. Katotaan onnistuuko :)

Nippe. Joo, me taidetaan roikkua täällä aina vaan.... Ja aina kun joku ilmoittaa plussauutiset, mulle tulee fiilis, että ei tää sit voi olla minun kierto, kun ei kovin moni samassa kuussa onnistu. On tämä niin ahdistavaa....

Vierailija
67/77 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käytetä ehkäisyä eikä mies sitä ole vaatinut. Tosin hän ei ole koskaan ollut niitä innokkaimpia puuhastelijoita, joten ei ihmekään ettei ole tärpännyt.

Kun vauvaa ei ole kuulunut, miehen vauvakuume on lakannut ja hän haluaisi jo mennä elämässä eteen päin eikä aloittaa vauva-arkea alusta. Mukavuudenhaluun hän vetoaa, vaikka ei hän meillä ole näiden kahden lapsen kanssa ainuttakaan kertaa öitään valvonut tai heidän kanssaan yöllä noussut ;) Autoon mahtuisi kolmaskin lapsi eikä asuntokaan kävisi ahtaaksi, mutta kyllä tässä alkaa aika luovuttajaolo olla, kakkoseksi taidan jäädä tässä väännössä, vaikka aina kuvittelin, että kyllä se vauva meille vielä tulee.

Jos kukaan muu ei halua, voin yrittää väsätä meille elokuun pinon. Katotaan onnistuuko :)

Nippe. Joo, me taidetaan roikkua täällä aina vaan.... Ja aina kun joku ilmoittaa plussauutiset, mulle tulee fiilis, että ei tää sit voi olla minun kierto, kun ei kovin moni samassa kuussa onnistu. On tämä niin ahdistavaa....

Voi kylläpä tuntuu pitkälle odotella kesälomaa, alkaa vasta elokuun toisella viikolla... on ollut todella pitkä pitkä kesä... eikä iloisia vauva uutisiakaan ole meille suotu...

Vilmis: (pakko heti lyhentää kuten Anirinkin) ;) Ei meillä mitään seurantaa järjestetä clomien kanssa. Eikä oo verikokeista mittailtu, että tapahtuuko ovista tai ultralla katsottu kertaakaan. Ei ole mitattu mitään hormoonitasoja ym. Lääkäri määräsi clomit (tämä lääkäri hoitaa julkisella lapsettomuuspolin asiakkaita), koska kerroin kierron vaihtelevan 24-35 päivään ja epäili, ettei pitkissä kierroissa tapahdu ovista ollenkaan, kerran ei puoleen vuoteen tärpännyt ekan keskenmenon jälkeen. Tosin eipähän meidän paikkakunnalla ole edes gyneä, vaan käy täällä ostopalveluina ehkä n. joka toinen kuukausi... Siksi arvelinkin, että jos sais kerrankin auton käyttöönsä (bussiyhteyksiä tosi huonosti) ja kävis yksityisellä tarkistuttamassa, edes toimiiko nää. Toki kerranhan tulin jo raskaaksi näillä clomeilla, mutta sekin osottautui tuulimunaksi.. Alkaa siis olla jo aika epätoivoinen olo. Edelliseen kiertoon nappalin jo omatoimisesti tupla-annosta clomeista, mutta ei sekään tepsinyt... triplata en taida uskaltaa ilman lääkärin lupaa... tosin epäilen, että onkohan limakalvo ohentunut näistä, kerran ei nyt tepsi.

Vierailija
68/77 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan tässä vierähtikin muutama viikko kun oon täällä käyny.. Sitä se lomailu ja mökilläolo teettää, kun ei ole nettiä :) Mut toisaalta, se oli ihanan rentouttavaa.

Tänne on tullu sen verta tekstiä, et menee ikuisuus lukiessa. Joten kommentoin vähän lyhkäsemmin.

Tervetuloa uusille! Ja pahoitelut tänne joutumisesta.

Helene, voi ku ihanaa. Onnea odotukseen! :) Ja kuten Anir jo huomauttiki ja mä oon huomannu, et aina kun joku alkaa pitää tätä pinoa, se raskautuu!! Tää on uskomatonta, täytyis varmaan itekkin alkaa pitämään :P

Malica, toivotaan et kaikki menee raskaudessa hyvin kuitenkin. Ja uskomattomia noi miehet!! Ei voi muuta sanoo. Voimia sulle kovasti.

Agartha, Olen kovin iloinen et teilläkin on käyny tärppi! Onnea :)

ON: Täällä odotellaan ovista tulevaksi. Seuraavasta kierrosta saakin sitten alottaa clomit. Pieni toivonkipinä sykkii rinnasssa.

Tänään se ihana kesäloma sit loppuu ja mentävä yöksi töihin. Voisin niin lomailla pidempäänkin.

Hyvää viikon alkua kaikille ja aurinkoista mieltä.

Pupuliini kp11/25-30

Vierailija
69/77 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin loppuu sekin, että pinontekijä raskautuu. Minä en uskokaan että tärppää, kun ei ole tähänkään saakka tärpännyt ja mies melkein ärsyyntyy vauva-aiheesta, niin tuntuu että kannattaako tässä edes hankkiutua raskaaksi.

No, kassellaan saanko pinon tehtyä, en ole semmoista ennen tehnyt :)

Vierailija
70/77 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuliini: Kivahan mökillä on olla, varsinkin kun kelit ovat tänä kesänä pääasiassa suosineet. Ja pääsee irti tästä normi arjesta. Tiedä vaikka rentoutuminen auttaisi tähän kiertoon...

Anir: Kiva, jos saat perustettua uuden pinon. Tuossa edellisessä viestissä tulikin taas todistettua nämä tietotekniset taidot, sinun viestiä lainailin ihan tuplana, enkä ees kommentoinu sitä... Sorry... Varmaan meni väärä painike useampaan kertaan, kun yleensä vain vastaan vastaa toiminnolla viimeisimpään kirjoitukseen... No jotain taikaahan tässä palstan pitäjän paikassa tuntuu olevan, kokeile ensin sinä tepsiikö se vai onko vaan ollut sattumaa... Ootteko muuten puhunu miehen kans, että jos sattuis "vahinko" ja tulisit raskaaksi, miten hän suhtautuisi asiaan?

Täällä kp 7/25-27 ?

Tietäiskö joku auttaako terolut kuuri limakalvojen paksuuntumiseen? Kun siitä ei vissiin haittaa ole, vaikka olisi raskautunut. Arvelin vaan, että jos clomit ohentaneet limakalvon olemattomaksi, että kannattaisko oviksen jälkeen aloittaa terolut kuuri "tukemaan" mahdollista raskautta... Epätoivo alkaa olla aika kova...

Vierailija
71/77 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen soiton lääkäriltäni, jolle hakeuduin jatkuvan pahoinvoinnin, sydämentykytyksen ja verenpaineen romahduksen vuoksi.

Sain sitten eilen verikokeiden tulokset. Anemia. Veriarvot on laskeneet vielä keskenmenonkin jälkeen.

Ei sitten ihmekään, miksi kuukautiset on olleet ihan mitättömät, ei ole ollut mitään mitä vuotaa. Ihan turha siis haaveilla raskautumisesta, kun kohdun limakalvo taitaa olla aivan liian ohut :(

Nyt selvitellään syytä arvojen alaspäin menoon, keliakiatulokset vielä tulematta. Voi kökkö.

Miten kauan sä Nippe olet syönyt clomeja?

Vierailija
72/77 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmis: Anemia onneksi yleensä on helposti parannettavissa, jos ei oo varsinaisesta sairaudesta johtuvaa... Ainakin itselläni joskus aikanaan hemppari oli alle 100, mutta rautakuurilla ja sit kierukalla (vuodot niukkeni merkittävästi) saatiin hemppari nousemaan päälle 150 ja siellä on keikkunut pian kaavintojen jälkeenkin... Ei kai anemia nyt suoraan vaikuta kohdun limakalvoon?!?! Ja ainahan niukat vuodot ei edes tarkoita, että limakalvo olis liian ohut... Toivottavasti saat anemian kuntoon, koska raskausaikana monesti hemppari saattaa laskea liian alhaiseksi... Oon syöny nyt yhteensä 5 kiertoa clomeja (tänään otin tästä 5 kierrosta vikan tabletin). Eli kaksi keväällä, joista toisesta tärppäsi tuulimunan verran ja nyt kolmas kierto menossa kaavinnan jälkeen...

Vierailija
73/77 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin epäillyt olisinko hieman aneeminen. Väsyttää koko ajan ja on hieman ällö olo. Sanoinkin jo miehelle, että mitä jos ne lääkärit ovatkin erehtyneet ja olenkin vielä raskaana, ja nyt olen ottaanut kuppia hieman normaalia reilummin.

Kävin viimeisessä hcg-verikokeessa tänään. Jälkitarkastus on keskiviikkona. Toivottavasti homma olisi sitten tällä selvä.

Vuotoa ei ole ollut nyt kahteen päivään. Tähän asti on tullut sellaista harmaan-ruskeaa mutua jonkin verran joka päivä.

Jotain mielenkiintoista sen sijaan tuli tänään, nimittäin ovislimat. Ainakin vaikuttaisi siltä. Olen yleensä tuntenut munasolun irtoamisen, mutta saattaa olla, että olen nyt tulkinnut sen vain supistuksiksi tai jos se on vasta edessä. Ajallisesti nyt olisi se hetki, nimittäin keskenmenon alkamisesta on reilu kaksi viikkoa.

Edessä on ainakin suuri kysymys siitä naidako vaiko palaa. Sovimme miehen kanssa, että emme käytä kortsua, jos nyt tärppää niin sitten tärppää.

Väsyttää kyllä niin turkasesti, että katsotaan tuleeko mistään mitään. Töihinkin pitäisi palata ensi viikon alusta. Olin jo hekumoinut, että pääsen pian pois mammalomalle, mutta ei sitten niin tällä kertaa.

Vierailija
74/77 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir, mä oon miettiny ihan samaa, et mun kohdalle loppuis pinonpitäjän taika raskautua :) Mut pidän peukkuja sulle :)

Nippe, kyllä siellä mökillä oli kiva olla ja toivottavasti siitä ois ollu apua. Mä luulen et mulla vois olla ongelmana kans toi ohut limakalvo ja se on hoidoissa todettukin jokseenkin, mut silti mulle määrättiin clomit. Sithän sen siinä kontrolliultrassa näkee et miten on limakalvon laita. Tosta on niin ristiriitaista tietoa ja kokemusta. En tiiä sit mikä on hyvä. Kai noita teroluteja määrätään pitämään limakalvo hyvänä ja lugesteronit vissiin myös samaa sarjaa ja primolutit myös.

Vilmiina, jaksamisia!

EnnaNin, toivottavasti väsymyksen syy selviää ja toivotaan et uusi tärppi käy pian. Mulle tuli kans keskenmenon jälkeen ovis melkein normaaliin aikaan. Tosin vuotoa ei ollu kamalan pitkään.

Täällä vissiin ovis nyt just käsillä, kun vas. alavatsalla kipuilee. Eilen tuli peuhattua lakanoiden välissä ja pitää koittaa houkutella tuo mies tänäänkin hommiin :) Eli on yritetty ainakin hyödyntää tää ovis nyt. Nyt sit alkaa tää iänikuinen ja niin rasittava piinaviikkoilu....

pupuliini kp 15/25-30

Vierailija
75/77 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se alkaa lomat olla lusittu, maanantaina pitäisi kammeta töihin. Ei kiinnosta pätkääkään. Eikä mitään kivaa tiedossa koko talvena, entistä rankempaa vaan, kun kehitysvammainen esikoisemme aloittaa koulun, ja ollaan naimisissa koulukyytien kanssa... Voikun olisi ollut ihanaa olla äitiyslomalla pojan koulun alkaessa, mutta ei niin ei....

En ole miestä painostanut vauva-asioilla vähään aikaan, mutta joskus kun juteltiin, niin kyllä hän vahingon ottaisi vastaan, jos semmoinen sattuisi. Tosin viime aikoina hän on niin nyreissään kaikista vauvapuheista, että en tiedä tällä hetkellä, mitä tuumaisi... Vaikka toisaalta, tietäähän hän miten voi käydä, kun ehkäisemättä puuhailee;) Ehkä hän on siinä uskossa, että kun ei ole mitään tapahtunut tähänkään saakka, vahinkoa ei enää tapahdukaan. Ehkäisyäkään ei ole vaatinut.

Minä olen tässä itsekseni pähkäillyt, että nyt syksyn tullen täytyy tehdä päätös, en enää jaksa tällaista epämääräistä elämää, toivo alkaa hiipua. Pitäisikö antaa miehelle lupa vasektomiaan, ja tosipaikan tullen, lähtisikö hän siihen toimenpiteeseen, vaikka on aina uhonnut :) Miehelle en ole vielä puhunut mitään, kun kuitenkin salaa toivon, että jos sittenkin tärppäisi...

Välillä tuntuu, etten itsekään tiedä mitä haluan, ja haluanko edes vauvaa loppujen lopuksi, vai onko se vain päähänpinttymä.

Toivottavasti osaan sen uuden pinon perustaa. Jos ei ala näkyä, olen jotain töpännyt :) Iltaan menee joka tapauksessa pinon teko, koska aloitan työt uudessa paikassa maanantaiaamuna enkä varmasti ennätä tänne työmaalta :)

Vierailija
76/77 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EnnaNin: Täällä kanssa havaittavissa kamalaa väsymystä. Tosin kesäloma alkaa vasta viikon päästä ja varmaan tämä keskenmenojen jälkeinen pettymys kuukaudesta toiseen ottaa myös voimille. Ennen aina riitti n. 7 h yöunet vallan mainiosti, mutta nyt viikonloppuisin tulee nukuttua 10 h/yö + parin tunnin päikkärit... En tiedä onko tää jotain jälkimasennusta vai mitä lie... Hempparit pitäs olla kohillaan...

Anir: Paluu arkeen... voi kun minäkin niin toivoisin, että pääsisin vain pois töistä ja voisin keskittyä raskaaksi tulemiseen... tuntuu, ettei jaksa enää... Ja kyllä varmasti olisi ollut teilläkin mukava, jos olisit voinut olla kotosalla, kun esikoinen lähtee kouluun. Oletko harkinnut osittaista hoitovapaata? Kun kerran tähän hätään ei sitä kokoaikaista ole saatavilla.. :(

Täällä kp 12. Kävin perjantaina kp 10 ekaa kertaa tässä viidennessä clomikierrossa (kaksi kiertoa keväällä ja nyt kolmas tällä erää menossa). Rakkulat oli ymmärtääkseni kehittyneet ihan hyvin ja johtofolli löytyi taisi olla 1,3 cm. Limakalvon ohuus jäi minua vaivaamaan oli 4-5 mm... Gyne oli kyllä todella mukava ja kannustava, mutta ei ollut kokemusta lapsettomuusasioista paljoa, joten konsultoi vielä työkaveria tarvitsenko jotain tuon limakalvon tueksi. Sanoi, ettei terolut kyllä haittaisikaan... Toivottavasti ottaa pian yhteyttä asiasta, lupasi laittaa mahdolliset reseptit kotiin postissa. Mutta kyllähän tuo yksityisellä käynti oli yllättävän kallista, itselle jäi kelakorvauksen jälkeen maksettavaa 165 euroa... Mutta toisaalta, jos tämä nopeuttaisi tutkimuksia ja raskaaksi tulemista... Vertailuna yksityisellä lääkäri tutki tarkasti ja antoi mukaan 8 ultrakuvaa ja selostukset tutkimuksista, julkisella on enemmän liukuhihnatyötä, eikä saa mitään tietoa irti lääkäristä...

Vierailija
77/77 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe: Kyllä minä jään osittaiselle hoitovapaalle. Huomisesta lähtien teen 30-tuntista viikkoa, 6 tuntia päivässä. Kyllähän tuo helpottaa arkea, mutta kun vaihtoehtona olis ollut äippäloma, niin ei paljon naurata. No, ei auta kuin mennä nyt näillä, onhan tää tyhjää parempi.

Kp 9 vissiin nyt menossa, loppuviikosta olis ovis käsillä...