miksi mun vasemman jalan nimetön varvas puutuu kun pyöräilen tai kävelen?
Ihan tosi, uskokaa tai älkää, mutta mun vasemman jalan nimetön varvas puutuu kun pyöräilen tai kävelen vähänkään pidemmän matkan. Aina. Menee ihan tunnottomaksi. Joskus myös keskivarvas puutuu lisäksi, useimmiten vain nimetön varvas.
Miksi?
Luulin ensin että johtuisi korkkareista, muta ei se auta, vaikka vaihtaisin kenkiä ja tosiaan tulee myös pyöräillessä, missä jalalla ei ole edes juuri painoa.
Kommentit (6)
on alaselässä ongelmia, josta jouhtuen lihasjännitystä ja jolu tunto hermo jää puristuksiin. Tästä syystä minulla on koko ajan isovarpaiden ulkoreuna puutuneena. voi siis olla että joku hermo jää puristuksiin tilapäisesti kyseisen toiminnan aikana, jolloin puutuu
sitten yhtenä päivänä kesken kauppareissun se isovarvas naksahti oikein kunnolla, ihan kuin olisi mennyt takaisin paikalleen, ja sen jälkeen ei ole enää puutunut. Muistin myös, että olin aikaisemmin lyönyt juuri sen saman varpaan kynnykseen ja vaikka se ei siinä niin kipeältä tuntunutkaan, niin ilmeisesti oli tärähtänyt kunnolla.
Pari päivää se varvas naksui tosi paljon, mutta nyt toimii taas. Kannattaisko kokeilla varvasjumppaa, pyörittelee sitä, nousee varpailleen ym. jos se auttaisi?
luettuani ammuisetkommentit ja mietittyäni ja tunnusteltuani asiaa luulen, että kyse on jostain selän asentoon liittyvästä. Istuin äsken lounaalla paikassa jossa tuolit oli liian korkeat pöytään nähden, eli joutui situmaan kumarassa. Varvas puutui istuessakin. Kumarassahan sillä pyörälläkin poljetaan. Ilmeissesti on siis aika alkoittaa vatsalihasjumppa, vaikka selkäkipuja ei olekaan olut.
Taikka sitten alkava nivelrikko tai diabetes aiheuttaa puutumisoireita.
Sama homma täällä, mutta mulla puutuu isovarvasta lukuun ottamatta kaikki oikean jalan varpaat - oli kengät mitkä tahansa. Liittyisköhän jotenkin huonoon ääreisverenkiertoon?