Olenko jotenkin outo?
Olen nyt 28v,olen jo n.16-vuotiaasta ajatellut jotenkin "tiennyt" etten elä vanhaksi enkä edes halua elää vanhaksi..että kuolen viimeistään n.60-vuotiaana.
Kommentit (7)
Toki kyllä yli 60-vuotiaaksi, edellyttäen että en dementoidu aikaisin... Mutta toivoisin "pääseväni pois" ennen 80-vuotispäivääni. Silloin vielä on vetreässä kunnossa YLEENSÄ. Kammoan ajatusta että joudun laitokseen makaamaan... Mummoni on viimeiset pari vuotta huonontunut silmissä ja kyllä ei hänen elämänsä enää elämisen arvoista ole. Edes hänen omasta mielestään. Maata ja maata ja maata vaan, vaipat pöksyissä ja toisten käänneltävänä... :(
Toki kyllä yli 60-vuotiaaksi, edellyttäen että en dementoidu aikaisin... Mutta toivoisin "pääseväni pois" ennen 80-vuotispäivääni. Silloin vielä on vetreässä kunnossa YLEENSÄ. Kammoan ajatusta että joudun laitokseen makaamaan... Mummoni on viimeiset pari vuotta huonontunut silmissä ja kyllä ei hänen elämänsä enää elämisen arvoista ole. Edes hänen omasta mielestään. Maata ja maata ja maata vaan, vaipat pöksyissä ja toisten käänneltävänä... :(
Edes satavuotiaina, kun taas toiset dementoituvat jo varhain.
Ehkä kannattaa miettiä jotain muuta kuin ikää numeroina tuon asian suhteen.
Mutta toivoisin "pääseväni pois" ennen 80-vuotispäivääni. Silloin vielä on vetreässä kunnossa YLEENSÄ. Kammoan ajatusta että joudun laitokseen makaamaan... (
Höh? Tiedän moooonta yli 8-kymppistä, jotka ovat tosi tiitterässä kunnossa! Ja oma äitini dementoitui kuusissä kymmenissä.
Minäkin olen.
Ajattelen myös noin.