Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PMS ja B6 vitamiini, auttaako? Annostus?

Vierailija
30.06.2011 |

Olen niin HULLU ennen kuukautisia, että päätin kokeilla kun olen joidenkin kuullut saaneen tästä apua. Mielialalääkkeitä en suostu mistään hinnasta syömään (ihan NIIN hullu mä en ole, olen mieluumin sitten kiukkuinen ja kärsin). Normaaleitahan nää oireet periaatteessa on kun niille on luonnollinen selitys, mutta ikäviä silti. Mua turvottaa n. viikon verran ennen menkkoja, päätä särkee, vituttaa, masentaa.. Tuntuu toivottomalta. Elämä on ihan suht ok jos on paljon tekemistä mutta sitä ei jaksa hankkia pms-aikaan kun olo on jo valmiiksi vittuuntunut ja vetämätön. Huudan miehelle ja hermo menee todella helposti.

Onko joku saanut tästä B6-vitamiinista täällä apua? Kuinka paljon sitä pitäis ottaa ja kuinka pitkään kuussa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut avun. Olen syönyt neurobion forte nimistä b-vitamiinia, jossa siis muitakin b-vitamiineja kuin tuo b6. Syön pillereitä, joten tiedän tarkkaan koska kuukautiseni alkavat. Vuoto alkaa maanantaina, torstaisin olin hulluimmillani, keskiviikkona jo alkoi ahdistaa. B-vitamiinia alan syödä siis edellisenä perjantaina, eli noin viikko ennen pms oireita. Annos on 1 tbl päivässä, muistaakseni neurobion fortessa on 50 mg b-vitamiinia, viimeisen otan kun vuoto alkaa eli maanantaina, tulee siis n. 1 1/2 viikon kuuri. Ja tuon annoksen pitää olla iso, 50-100 mg päivässä. Nykyään olen tasaisen rauhallinen ihan koko kuukauden, se ikävä turvotus ennen menkkoja on myös hävinnyt.

Vierailija
2/2 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri sain avun tryptomaxista, ja siinä on sekä mankkua että beetä myös. kokeile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla