Vanha koira pissailee sisälle, milloin viimeinen päätös..?
Koira muuten hyvässä kunnossa (tarvittavat lääkitykset on ja lääkärissä käytetty säännöllisesti) mutta vanhuuttaan alkanut pissailla ja jopa kakata lattialle. Vaikka juuri käytetty ulkona niin saattaa pissiä sisälle, tekee nykyään jo joka päivä. Eikä edes tajua pyytää enää ulos vaikka ihminen olisi siinä lähellä, menee ja pissaa matolle.. Mietityttää, milloin aika luovuttaa..?
Kommentit (52)
Matot pois, sen saman vaivan jokainen on valmis näkee pennun kanssa, mutta miksi ei vanhan koiran, se on vaan osa vanhuutta ei sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vie eläinlääkäriin.
Jep. Meillä sai vanha koira lääkityksen tuohon pissavaivaan ja eli vielä monta hyvää kuukautta luonamme. Kunnes tuli ärhäkkä syöpä ja nopea päätös armahtaa ystävä.
koiralle, koosta riippuen, voi laittaa vauvanvaipan-reikä vain häntää varten. Koira sopeutuu tähän hyvin, eikä koe kiusallista noloutta kuten sisälle pissiessä.
koiralle, koosta riippuen, voi laittaa vauvanvaipan-reikä vain häntää varten. Koira sopeutuu tähän hyvin, eikä koe kiusallista noloutta kuten sisälle pissiessä.
Itse en ole tuollaisen takia koskaan lopetuttanut jos koira muuten ok. Toki jos se johtuu esim vaikeasta munuaisviasta, niin sittenhän koiran olo alkaa olla jo myös sietämätön kun virtsahapot kiertää veressä. Mutta esim. dementiasta johtuva ei välttämättä huononna koiran oloa ollenkaan. Pienellä koiralla olen käyttänyt vaippaa, isompaa varten viimeinen vuosi. meni ilman mattoja ja siivoillen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko sisälle pissaava koira täysin terve? Pidätyskyvyn puutteeseen on yleensä syynä jokin sairaus; vanhemmalla koiralla lähes poikkeuksetta parantumaton, kuten munuaisten vajaatoiminta, kasvaimet jne.
Itse asiassa dementia voi tehdä tuota aika alkuvaiheessakin eikä koira itse kärsi siitä mitenkään siinä vaiheessa vielä.
Käy ostamassa eläinkaupasta ruttunuttu tai urosvyö! Se kun on sisällä päällä, estää tiputtelun, pissan valumisen lattioille ja pitää koiran kuivempana.
Jos tiputtelu on välillä voimakasta, voi lisätä vielä tenan tms siteen mukaan tähän comboon.
Meillä auttanut kovasti vanhan koirapapparaisen kanssa!
Koiralla voi olla diabetes jos se juo normaalia enemmän tai sitten munuaisissa on sanomista.
Itse ole lopettaisi tuon takia. Koiralle voi laittaa eläinkaupasta ostettavat vaipat jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä eläinlääkäri sanoi että vanhuuden dementiasta johtuvaa. Koira on viimeisen vuoden aikana tutkittu ja sydänlääkkeitä uusittu jne. hoito on ollut hyvää ja huoleillista. Mutta tuohon pissaamisongelmaan eläinlääkäri ei ole keksinyt enää mitään, sanoo että on vanhuuden vaivoja. Koiralla on ikää komeat 14v.
Dementoitunut koira tekee tarpeensa sisälle, eikö oma järki sano mitään?
Vierailija kirjoitti:
Itse ole lopettaisi tuon takia. Koiralle voi laittaa eläinkaupasta ostettavat vaipat jalkaan.
Samoin jos takapää halvaantuu, koiran takapään voi laittaa kaksipyöräisen matalan kärrylavan päälle ja taas mennään. Kyllä sinä sitten olet järkevä.
Heti kun koirasta on enemmän riesaa kuin iloa.
Tuossa vaiheessa on alkanut jo reipas alamäki, joka ei ole korjattavissa. Voit lopettaa koiran nyt tai katsoa puoli vuotta sen kärsimyksiä.
Ihmiset on hulluja. Lopettakaa nyt ne rakkinne ajoissa. Armeliainta myös koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei todellakaan häpeili, ihan vaan dementoitunut. Voin siis istua tuolilla sen vieressä ja koira tulee siihen ja yhtäkkiä pissaakin matolle. Vaikka aina ennen osannut mennä oven eteen pyytämään ulos pissalle. Sitten on ei millänsäkään kun on pissannut. Myös öisin vaeltelee jonkin verran, kipulääkettä saa kun näyttää että läähättää tai muuten vaikea olla. Mutta siis selkeästi ihan dementoitunut. Myös kuulo mennyt.
Sinunlaisillasi ihmisillä ei pitäisi olla lemmikkejä ollenkaan kun et selvästikään kykene kohtaamaan sitä tosiasiaa että lopettamisen aika on tullut jo jonkin aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
takia lopettaisi, jos hyvässä kunnossa. Vain siinä tapauksessa miettii lopettamista, kun koiralla on kipuja. Itse olen koiriani joutunu laittaa viimeiselle matkalle moniakin (eläinlääkäri siis) kun ovat olleet siinä kunnossa että eläminen olisi kiduttamista.
Jos koira kuseksii sisälle niin se ei ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
pidätysvaikeuksia kuin ihmisillä...en ainakaan itse tommosen takia edes miettis mitään lopetuksia. Ei koira siitä kärsi jos todella muuten kunnossa. En ymmärrä tommosia koiran omistajia että heti kun tulee vanhuuden tuomia juttuja niin sitten ollaan viemässä piikille..ei niin tehdä ihmisillekkään. Sääli tuommosten ihmisten koiria..
Ei hemmetti näitä koiranpalvojia, kivaahan se on paskaa ja kusta siivoilla jokapäivä matoilta....piikille äkkiä tommoset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira ei todellakaan häpeili, ihan vaan dementoitunut. Voin siis istua tuolilla sen vieressä ja koira tulee siihen ja yhtäkkiä pissaakin matolle. Vaikka aina ennen osannut mennä oven eteen pyytämään ulos pissalle. Sitten on ei millänsäkään kun on pissannut. Myös öisin vaeltelee jonkin verran, kipulääkettä saa kun näyttää että läähättää tai muuten vaikea olla. Mutta siis selkeästi ihan dementoitunut. Myös kuulo mennyt.
Sinunlaisillasi ihmisillä ei pitäisi olla lemmikkejä ollenkaan kun et selvästikään kykene kohtaamaan sitä tosiasiaa että lopettamisen aika on tullut jo jonkin aikaa sitten.
Tämä. Pitää osata myös luopua, mikäli koiran ongelmiin ei ole hoitoa tai hoito vaan pitkittää koiran kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Pitää osata myös luopua, mikäli koiran ongelmiin ei ole hoitoa tai hoito vaan pitkittää koiran kärsimystä.
Koiraihmisillä on täysin yleistä täydellinen empatian puute eläimiä kohtaan. Ihan ilman tunnontuskia pidetään ahtaissa tiloissa, häkitetään ja jopa annetaan kuolla ilman hoitoa sydämenvajaatoimintaan, jotta saadaan vakuutuksesta rahat uuteen pentuun. Lisätään koiria, jotka on jo alunperin jalostuksella saatu sairaaksi. Karmivaa touhua.
Mutta onko sisälle pissaava koira täysin terve? Pidätyskyvyn puutteeseen on yleensä syynä jokin sairaus; vanhemmalla koiralla lähes poikkeuksetta parantumaton, kuten munuaisten vajaatoiminta, kasvaimet jne.